رئیس هیئت دوچرخه‌سواری کرمانشاه:

رقابت‌های دوچرخه سواری جایزه بزرگ مرصاد در کرمانشاه برگزار می‌شود

سرویس: اخبار استانکد خبر: 286093|12:19 - 1394/04/29
نسخه چاپی
رقابت‌های دوچرخه سواری جایزه بزرگ مرصاد در کرمانشاه برگزار می‌شود
کرمانشاه- رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان کرمانشاه ازبرگزاری رقابت‌های دوچرخه سواری جایزه بزرگ جام مرصاد به میزبانی کرمانشاه خبرداد و گفت: این رقابت‌ ها درصورت جذب اعتبارات مرداد ماه امسال برگزار می شود.

به گزارشامروله، بهرام امیری در گفتگو باخبرنگار مهر، اظهار داشت: رقابت‌ های جایزه بزرگ جام مرصاد به مناسب گرامیداشت عملیات افتخارآفرین مرصاد با حضور رکابزنانی از سراسر کشور، اواسط مرداد ماه امسال به صورت آزاد در کرمانشاه برگزار می‌ شود.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان کرمانشاه برگزاری قطعی این مسابقات را در گرو جذب حدود ۱۸۰ میلیون ریال اعتبار دانست و گفت: هماهنگی‌ های لازم با فدراسیون انجام و تنگه مرصاد نیز به عنوان مکان برگزاری مسابقات در نظر گرفته شده است.

امیری خواستار مساعدت مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه و نیز عزم استانی سایر مسئولان برای برگزاری این رقابت‌ های خاطره‌انگیز شد و گفت: ورزش دوچرخه‌سواری با رکودی ۱۰ ساله در این استان مواجه بوده و امیدواریم با برگزاری این مسابقات انگیزه‌ای برای گرایش جوانان به این ورزش ایجاد شود.

وی برگزاری تور دوچرخه‌سواری را از مهم‌ترین اهداف هیئت مربوطه در استان کرمانشاه عنوان و بیان کرد: از مدت‌ها قبل در تدارک برگزاری تور دوچرخه سواری مرصاد بودم اما تاکنون اعتبارات این برنامه عظیم فراهم نشده است.

امیری برگزاری تورهای جایزه‌دار را از اثرگذارترین راهکارها برای گرایش نوجوانان و جوانان به ورزش دوچرخه سواری یاد کرد و گفت: اگر امروزه استان آذربایجان در حیطه دوچرخه‌سواری حرفی برای گفتن دارد به خاطر تورهای بزرگش است.

وی پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس راه، نیروی انتظامی، هلال احمر و اورژانس را از جمله دستگاه‌های مورد نیاز جهت همکاری برای برگزاری تورهای دوچرخه سواری است برشمرد و گفت: این تورها سه روزه بوده و در مجموع دوچرخه سوار باید حدود ۱۵۰ کیلومتر مسیر تعیین شده را رکاب بزند.

امیری کم تجربگی نهادهای مذکور و بها ندادن به امر ورزش را از دلایل رکود ورزش دوچرخه‌ سواری در استان کرمانشاه دانست و گفت: هر رکابزن در پیست به ۵ عقبه از جمله یک مربی و یک تعمیرکار نیاز دارد.

رئیس هیئت دوچرخه‌ سواری استان کرمانشاه در پایان یادآور شد: امکانات سخت افزاری هیئت دوچرخه سواری استان در حد صفر است و برای سروسامان دادن به این وضعیت به حمایت مالی نیاز داریم.