با حضور مسئولین/

اردوهای مددجویان کرمانشاهی در صحنه آغاز شد / کرمانشاه میزبان مددجویان 10 استان کشور

سرویس: شهرستانکد خبر: 286130|18:00 - 1394/04/29
نسخه چاپی
اردوهای مددجویان کرمانشاهی در صحنه آغاز شد / کرمانشاه میزبان مددجویان 10 استان کشور
پایگاه خبری امروله : اردوهای سراسری مددجویان کمیته امداد امام خمینی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در حالی برگزار شد که استان کرمانشاه امسال میزبان مددجویان 10 استان کشور است.

به گزارشامروله، اردوهای سراسری کمیته امداد امام خمینی هر ساله برای مددجویان سراسر کشور با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و هنری برگزار می‌شود.

 

مجتمع فرهنگی تربیتی امام حسن مجتبی (ع) شهرستان صحنه برای دوازدهمین بار میزبان مادران و دختران زیرپوشش کمیته امداد سراسر کشور است و مسئولان این اردوگاه برنامه‌های متنوعی را برای مددجویان تدارک دیده‌اند.

 

در این مراسم مدیرکل و معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه، امام جمعه شهرستان صحنه و جمعی از مسئولان این شهرستان حضور داشتند.

 

*ارائه آموزش‌های سبک زندگی سالم

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه در این مراسم گفت: کمیته امداد امام خمینی مأمنی برای مددجویان و به‌ ویژه بانوان سرپرست خانوار است.

 

حسین خدرویسی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی شاخص‌ترین نهاد در کمک به محرومان است، اضافه کرد: همه کارکنان کمیته امداد در راستای فقرزدایی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

 

وی اشاره‌ای به نقش تربیتی اردوها در روحیه مددجویان کرد و افزود: در این اردوها آموزش‌های لازم برای بهبود سبک زندگی توسط اساتید برجسته ارائه می‌شود.

 

*فقر فرهنگی زمینه‌ساز فقر اقتصادی

 

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه نیز در این مراسم فقر فرهنگی را زمینه‌ساز فقر اقتصادی دانست و گفت: تا فقر فرهنگی زدوده نشود فقر اقتصادی از بین نمی‌رود.

 

کامیار جمشیدی اضافه کرد: کارگاه‌های آشنایی با آسیب‌های اجتماعی در این اردوها برگزار می‌شود و مددجویان چگونگی مقابله با خطرات و آسیب‌های موجود در جامعه را یاد می‌گیرند.

 

وی از برگزاری نمایشگاه فرهنگی در اردوگاه امام حسن مجتبی (ع) خبر داد و افزود: این نمایشگاه با هدف تقویت بنیه فکری و فرهنگی مادران و دختران مددجو برپا شده‌ و تا پایان اردوهای تابستانی دایر است.

 

جمشیدی یادآور شد: هر اردو پنج روزه است و جمعاً در هشت هفته میزبان بانوان مددجوی کشور هستیم.

 

این مسئول با بیان اینکه در استان کرمانشاه 100 هزار دانش‌آموز و سه هزار دانشجوی زیرپوشش کمیته امداد داریم، تصریح کرد: کمیته امداد پشتیبان همه‌جانبه این افراد در امر تحصیل و زندگی است.

 

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی با اشاره‌ به استعدادهای کم‌نظیر مددجویان گفت: با حمایت‌های انجام شده از دانش‌آموزان و دانشجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی 9 استان کشور تاکنون جوانان بسیاری استعدادیابی و برای آنها برنامه‌ریزی شده‌ است.

 

وی با تاکید بر پیشگیری از ترک تحصیل مددجویان ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران هیچ کودک و نوجوانی نباید به خاطر فقر مالی از درس خواندن محروم شود.

 

براساس این گزارش، اختتامیه نخستین اردوی تابستانی کمیته امداد امام خمینی، روز جمعه در سالن آمفی تئاتر مجتمع امام حسن مجتبی (ع) شهرستان صحنه برگزار می‌شود.