حیدری:

والدین وسایل بازی کودکان را نسبت به سن آنها انتخاب کنند

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 286202|12:32 - 1394/04/31
نسخه چاپی
والدین وسایل بازی کودکان را نسبت به سن آنها انتخاب کنند
پایگاه خبری امروله : یک دکترای روانشناسی تربیتی معتقد است : کودکان همگام با رشد خود به محرک های متفاوتی نیاز دارند و انتخاب اسباب بازی بایستی براساس نیازهای متغیر آنها باشد تناسب داشتن اسباب بازی انتخاب شده با سن کودک بسیار مهم است.

" دکتر ایرج حیدری " در گفتگو باامروله، به اهمیت تاثیر بازی بر رشد جسمی و ذهنی کودکان داشت و عنوان کرد: کودکان به وسیله بازی می توانند به استعداد های خود پی ببرند و اعتماد به نفس خود را افزایش دهند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه بازی کردن بچه ها راهی به سوی شکل گیــری شخصیتـی سالم و مفید آنها می باشد تصریح کرد : والدین کودکان در انتخاب وسایل بازی باید توجه زیادی داشته باشند بنابراین بهترین اسباب بازی آن است که کودک را مجذوب خود می کند و او دوباره به سراغ آن می رود و تحریک و لذت بیشتری از آن کسب می کند.

 

حیدری خاطر نشان کرد : یکی از نکات بسیار مهم که والدین باید آن را مورد توجه قرار دهند انتخاب اسباب بازی برحسب سن کودک است یعنی یک اسباب بازی که کودکی دو ماهه را سرگرم می کند نمی تواند یک کودک دو ساله را سرگرم کند و بالعکس.

 

این دکترای روانشناسی تربیتی با اشاره به اینکه کودک خردسال به اسباب بازی هایی نیاز دارد که حواس پنجگانه او را تحریک کند در پایان گفت : کودکان همگام با رشد خود به محرک های متفاوتی نیاز دارند و انتخاب اسباب بازی بایستی براساس نیازهای متغیر آنها باشد تناسب داشتن اسباب بازی انتخاب شده با سن کودک بسیار مهم است. اگر اسباب بازی خیلی پیشرفته باشد کودک نمی داند چگونه با آن بازی کند و لذت زیادی از آن نمی برد ، اگر هم بسیار ابتدایی باشد حوصله کودک زود سر می رود.