رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه:

حتما نباید 50 کارخانه بزرگ داشته باشیم تا کرمانشاه آباد شود

سرویس: اخبار استانکد خبر: 286255|10:51 - 1394/05/03
نسخه چاپی
حتما نباید 50 کارخانه بزرگ داشته باشیم تا کرمانشاه آباد شود
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه معتقد است: کرمانشاه همه پتانسیل‌های لازم برای توسعه را دارد، اما آنچه که ندارد مدیریت این پتانسیل‌ها است.

به گزارشامروله،کیوان کاشفی به مناسبت پنجم مرداد روز ملی کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: همواره گفته می‌شود کرمانشاه پتانسیل‌های زیادی از جمله خاک حاصلخیز، آب و هوای مناسب، موقعیت جغرافیایی خوب و... را دارد، اما در دنیای امروز نمی‌توان روی چنین پتانسیل‌هایی چندان حساب کرد و آنچه مهم است مدیریت و استفاده بهینه از این پتانسیل‌ها است.


عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: امروز خیلی از کشورها مانند همین اماراتی که نزدیک ما است، نه زمینی دارد و نه آبی، اما توانسته با مدیریت صحیح خلق ثروت کند و در نقطه مقابل کشورهایی داریم که از نظر پتانسیل و ثروت‌های طبیعی بسیار غنی هستند، اما مردم فقیری دارند.

کاشفی با دسته‌بندی منابع به سه بخش منابع طبیعی و خدادادی، منابع انسانی و منابع سرمایه‌ای، تصریح کرد: منابع طبیعی شامل طبیعت، آب و هوا، نفت و گاز و ... هستند، منابع سرمایه ای کارخانه‌ها، معادن بهره برداری شده و زمین های کشاورزی هستند و منابع انسانی نیز نیروهای آموزش دیده و متخصص هستند.

وی افزود: هر منطقه‌ای به میزانی از این سه سرمایه بهره‌مند است، اما آنچه مهم است برقراری ارتباط بین آنهاست.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه معتقد است: کرمانشاه از نظر این سه منابع وضعیت بدی ندارد و خصوصا در منابع طبیعی و خدادادی پتانسیل‌های زیادی دارد، اما آنچه که باید بیشتر روی آن کار کنیم منابع سرمایه‌ای و منابع انسانی است.

به گفته این مسئول بسیاری از کارهایی که می شود انجام داد، زیربنای سخت افزاری نمی‌خواهد و تنها با برنامه ریزی و مدیریت صحیح قابل انجام است.

کاشفی گفت: حتما نباید 50 کارخانه بزرگ در کرمانشاه بزنیم تا آباد شود، بلکه در همین وضعیت اقتصادی می‌توان با اقداماتی ساده به کرمانشاه کمک کرد.

وی از مرز به عنوان یکی از مهمترین استعدادهای کرمانشاه یاد کرد که هیچ وقت از آن خوب استفاده نشده  و خاطر نشان کرد: اگر ما یک گمرک فعال و خوب و همه رویه های صادرات و واردات را داشته باشیم، به اندازه همه بخشهای دیگر می‌تواند رونق ایجاد کرده و چرخ‌های اقتصادی استان را به حرکت وا‌دارد.

کاشفی تاکید کرد: همه این کارها فقط یک مجوز می خواهد، نه زیر ساخت های سخت افزاری فراوان.
 
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه در روزی مانند روز ملی کرمانشاه باید به صحبت کردن در مورد استعدادهای استان و همکفری در خصوص نحوه استفاده از انها پرداخت، یادآور شد: در این روز همه نخبگان باید گرد هم جمع شوند، سختی و نامهربانی را کنار بگذارند و ببینند چه کاری می‌توان برای کرمانشاه انجام داد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد