گفتگو /

روزانه 11 ساعت مطالعه مفید داشتم/ به شانس در موفقیت هیچ اعتقادی ندارم

سرویس: شهرستانکد خبر: 286293|10:12 - 1394/05/04
نسخه چاپی
روزانه 11 ساعت مطالعه مفید داشتم/ به شانس در موفقیت هیچ اعتقادی ندارم
پایگاه خبری امروله : نتایج کنکور سراسری سال 94 اعلام شد و نام «علی داوری نیا» به عنوان نفر 31 کنکور علوم تجربی برترین پرچمدار شهرستان صحنه در اصلی‌ترین ماراتون علمی سالانه کشور اعلام شد.

به گزارشامروله، نتایج کنکور سراسری سال 94 اعلام شد و نام «علی داوری نیا» به عنوان نفر 31 کنکور علوم تجربی برترین پرچمدار شهرستان صحنه در اصلی‌ترین ماراتون علمی سالانه کشور اعلام شد

.

علی متولد آبان ماه 76 است که در دبیرستان غیر دولتی رستگاران صحنه درس خوانده، حال به بهانه رتبه ذو رقمی در کنکور تجربی سال 94 به سراغ او رفتیم تا از حال و نحوه مطالعه و حس خوب او پس از اعلام نتایج کنکور و پیروزی در این ماراتن نفس‌گیر بیشتر بدانیم.

 

چند ساعت در روز مطالعه داشتی؟

درس خواندن من در فصل های سال با هم متفاوت بودند بطوریکه که در تابستان حدود 5 ساعت درس میخواندم ، در فصل بازشدن مدارس و پاییز حدود 5 الی 7 ساعت و در زمستان میزان درس خواندن خود را افزایش دادم بطوریکه در روزهای تعطیل 10 تا 11 ساعت مطالعه داشتم.

 

آیا در کلاس های مخصوص یا آزمون های خاصی شرکت کرده اید؟

کلاس بخصوصی که تمام درسها را شامل شود نه نرفتم ، ولی در آزمون های قلم چی شرکت می کردم و تنها کلاسی که رفتم کلاس زیست شناسی در مرکز استان بود.

 

 

شنیده ایم که ورزشکار هم هستید . ورزش چه تاثیری مثبت یا منفی روی درس خواندن شما داشته است؟

 

بله من والیبال کار میکنم و در تیمی که هستم پست اسپکر دارم ، ورزش خیلی به من کمک میکرد و انرژی و نشاط خاصی به من بخشید و حتم دارم یکی از عواملی که بر روحیه من تاثیر مثبت داشت همین ورزش کردن بود.

 

آیا خانواده برای درس خواندن به شما فشار نمی آوردند؟

 

نه اصلا ، چون خودشان تلاش من رو می دیدند و هروقت که درس نمیخواندم میدانستند که حتما به استراحت نیاز دارم.

 

 

 

 

به نظر خودتان چه تفاوتی بین درس خواندن شما با سایر همکلاسی هایتان که درکنکور رتبه قابل ملاحظه ای نیاورده اند وجود دارد؟

 

به نظر خودم طریقه درس خواندنم با بقیه فرق داشت چون من می دیدم خیلی از بچه ها اشتباه درس می خواندند بطوریکه حتی من سرکلاس به دوستانم مشاوره می دادم چون هر درسی روش خاص خودش را دارد و لازم نیست 14 ساعت بی وقفه مطالعه کنیم مثلا خودم درس های حل کردنی (ریاضی ، فیزیک ، معادلات شیمی ) یک ربع درس میخواندم و بیشتر تست می زدم ولی درس های خواندنی مثل دینی زندگی ، زیست ، ادبیات و ... بیشتر مفهمومی مطالعه می کردم و از تست کمتر استفاده می کردم.

 

در چه رشته دانشگاهی میخواهید ادامه تحصیل دهید؟

 

قطعا شهید بهشتی یا دانشکده ایران

 

 

وقتی خبر قبولی در کنکور و کسب این رتبه را فهمیدید چه حسی داشتید؟

جواب کنکور قراربود ساعت 6 عصر در سایت انتشار یابد ولی دوستانم گفتند که نتایج زودتر حدود ساعت 3 یا 4 بامداد اعلام می شود بخاطر همین من تا 4 صبح بیدار ماندم ولی خبری نشد و تا7 صبح نخوابیدم و همش سایت رو نگاه میکردم که ساعت 30/7 نتایج بر روی سایت انتشار یافت و با دیدن رتبه ام خیلی خوشحال شدم بطوریکه کل خانواده را از خواب بیدار کردم.

 

چقدر به شانس در موفقیت اعتقاد دارید؟

دقیقا هیچی چون هیچ چیزی با شانس به وجود نمیاد و هیچ موفقیتی در دنیا بدون تلاش و با شانس بدست نیامده است.

 

 

شما در پایگاه های بسیج عضویت دارید؟

بله من بسیجی فعال حوزه مقاومت دانش آموزی هستم

 

چه توصیه ای به داوطلبین کنکور سال بعد دارید؟

 

تنها توصیه من به داوطلبین این است که برای خودشان هدف داشته باشند چون هدف تاثیر زیادی روی عملکرد شخص دارد و دوم اینکه پیوسته مطالعه کنند طوری نباشد که یک هفته درس بخوانند سه روز مطالعه را کنار بگذارند.

 

سخن آخر :

 

حرف آخر اینکه از خانواده ام و معلمانم تشکر میکنم که برای من خیلی زحمت کشیدند و دست پدرم را می بوسم که واقعا به من روحیه و امید می دهد.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد