"هشیلان" هم این روزها خشک می‌شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 286377|11:34 - 1394/05/06
نسخه چاپی
"هشیلان" هم این روزها خشک می‌شود
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه از تسریع روند کم‌آب شدن تالاب هشیلان خبر داد.

به گزارشامروله،کاظم علی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه از حدود دو هفته قبل روند کم آب شدن تالاب هشیلان آغاز شده، گفت: این روند اکنون سریعتر شده است.


وی معتقد است: اگر این روند ادامه پیدا کند شاهد خشک شدن این تالاب منحصر به فرد خواهیم بود.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه آب این تالاب از محل چشمه خود تالاب تامین می‌شود، تصریح کرد: خشکسالی‌های اخیر باعث کاهش آب چشمه شده است .

وی ادامه داد: طی مکاتبه‌ای که با شرکت آب منطقه‌ای استان داشتیم تقاضا کردیم از سد گاوشان حق آبه‌ای برای تالاب در نظر گرفته شود که تاکنون با این کار موافقت نشده، اما همچنان پیگیر آن هستیم.
 
به گفته این مسئول تالاب هشیلان در سال 88 نیز یکبار خشک شد، اما در فصل بارش دوباره پرآب شد.

علیزاده از ویژگیهای منحصر به فرد تالاب هشیلان یاد کرد و افزود : این تالاب یکی از منحصر به فرد ترین تالاب‌ها در غرب کشور است و از 110 جزیره بزرگ و کوچک تشکیل شده است.

به گفته این مسئول هر یک از این جزیره ها یک اکوسیستم منحصر به فرد هستند.

وی با اشاره به اینکه این تالاب در فصل سرما میزبان بسیاری از پرندگان مهاجر است، یادآور شد: خشک شدن این تالاب زندگی بسیاری از گونه‌های آبزی و پرندگان کنار آبزی را به خطر می‌اندازد.
 
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست کرمانشاه عنوان کرد: این تالاب علاوه بر اینکه زیستگاه گونه‌های کنار آبزی مانند اردک، چلنگر و بسیاری از گونه‌های آبزی است، از نظر تامین منابع آب زیرزمینی، گردشگری و مباحث علمی نیز بسیار حائز اهمیت است و بر زندگی و معیشت ساکنان منطقه نیز اثر می‌گذارد.

 علیزاده گفت: هشیلان تنها تالاب استان کرمانشاه است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد