گفتگو با 4 رتبه برتر کنکور؛

از داوطلبی که پس از 11 سال رتبه 2 رقمی آورد تا جوانی که می خواهد دبیر ادبیات شود

سرویس: اخبار استانکد خبر: 286447|10:53 - 1394/05/08
نسخه چاپی
از داوطلبی که پس از 11 سال رتبه 2 رقمی آورد تا جوانی که می خواهد دبیر ادبیات شود
مرصاد نیوز: رتبه های برتر کنکور سراسری در شهرستان پاوه به سوالاتی در خصوص عوامل موفقیت خود، نحوه مطالعه برای کنکور، برنامه های آینده برای تحصیل در دانشگاه و ... پاسخ دادند.

به گزارشامروله، به نقل ازهزار ماسوله، چندی پیش مدير آموزش و پرورش پاوه در گفتگويي تعداد دانش اموزان شركت كننده پاوه ای در کنکور 94 را 1 هزار و 284 نفر اعلام کرد كه از این تعداد 685 نفر یعنی 53 درصد داوطلبان زن و 599 نفر یعنی 47 درصد دیگر مرد بودند.

 

پس از اعلام نتایج آزمون سراسری کنکور سال 94 و مشخص شدن نتایج اولیه آن، خوشبختانه داوطلبان شهرستان پاوه در اين رقابت علمي موفق به كسب رتبه هاي دو رقمي و زير 1000 شدند.

 

در همان روز اول اعلام نتایج، مشخص شد كه شهرستان پاوه رتبه هاي خوب زير هزار نفر را به خود اختصاص داده است.

 

مسعود محمدي در رشته علوم تجربي با كسب رتبه 17، محمد راغب فرامرزی در رشته هنر با کسب رتبه  35 ، آرينا محمد پور در رشته علوم انساني  با كسب رتبه 136 و صهيب مصطفي زاده در رشته تجربي با كسب رتبه   275 کسانی بودند که در کنکور امسال درخشیدند.

 

آن ها در گفتگو با خبرنگار هزار ماسوله به سوالاتی در خصوص عوامل موفقیت و چگونگی تحصیل پاسخ هایی را دادند که مشروح آن در ادامه آمده است:

 

 

 

آيا انتظار چنين رتبه اي را داشتين؟

 

مسعود محمدي:خیر! تا زمان قبل از آزمون كه در آزمون هاي آزمایشی شركت كرده بودم انتظار رتبه تك رقمي را داشتم. ولي بعد از آزمون انتظار رتبه 20 تا 50 را داشتم.

 

 

محمد راغب فرامرزی:منمتولد سال 1366 و دانشجوي انصرافي رشته مديريت بازرگاني هستم و حالا بعد از 11 سال در آزمون كنكور شركت کردم. با توجه به این شرایط و در کنار تلاش شبانه روزي اينجانب در درس خواندن و بحران بوجود آمده براي اينجانب در زمان برگزاري آزمون انتظار خيلي خوبتر از اين رتبه را داشتم.

 

زمان برگزاري آزمون كه براي هر دواطلبي مي تواند استرس زا و سرنوشت ساز باشد، براي اينجانب با بحراني مواجه بود كه قطع به يقين مي توانم بگويم اگر اين بحران به وجود نمي آمد رتبه من تك رقمي بود. در آغاز زمان برگزاري آزمون فقط به رتبه تك رقمي فكر مي كردم ولي ضمن احترام به تمامي معلمين ابتدايي متاسفانه اين معلمان كه اموزش هاي لازم را در مراقبت در جلسه روز آزمون كسب نكرده بودند، حدود 20 دقيقه وقت خود را صرف پاسخ دادن به سوالات آنان به جهت انكه بنده آيا با هويت واقعي خود حضور يافته ام ، هدر دادم.

 

 

من منكر اين نخواهم بود كه هركسي بجاي ديگري در آزمون حضور يابد و حق يك نفر ديگر را ضايع نمايد و هيچ مانعي نبود كه در پايان آزمون پرسش و پاسخ مي كردند اما به واقع این موضوع هم تاثير بدي بر روي روحيه من داشت و هم وقت زيادي از من برای پاسخ دادن به تمام سوالات گرفت.

 

آرينا محمد پور:با مشكلاتي كه در طي دوران درس خواندن برايم پيش آمد انتظار آن را نداشتم كه رتبه من زير 500 باشد، ولي با لطف و توكل به خداوند و كمك خانواده، رتبه 136 را كسب کردم.

 

 

صهيب مصطفي زاده:بله انتظار داشتم و انتظار من هم خوبتر از اين رتبه بود، با اين حال از اين رتبه هم راضي هستم.

 

 

چه کسی برای اولین بار به شما تبریک گفت؟

 

مسعود محمدي: برادرم به اسم جواد که دانشجوي رشته پزشكي است، اولین نفری بود که به من تبریک گفت.

 

محمد راغب فرامرزی:اولين نفري كه به من تبريك گفت خانم صافي پور بود كه در ساعت 7 صبح روز اعلام نتايج با من تماس گرفت و از ايشان نهايت تشكر و تقدير را دارم.

 

آرينا محمد پور:اولين نفري كه به من تبريك گفت معلم زبان و ادبيات فارسي در دوران دبيرستان خانم آزاده رحيم پور بود. ایشان صبح روز اعلام نتايج به من تبریک گفت. جا دارد از اين معلم دلسوز كه در طول ساليان متمادي راهنمای من در درس خواندن بودند، تقدير و تشكر نمايم.

 

صهيب مصطفي زاده:اولين نفر آقاي كرمي بود.

 

عکس العمل خانواده شما بعد از اعلام نتایج چگونه بود؟

 

مسعود محمدي:عكس العمل خانواده ام در برابر كسب اين رتبه احساس خوشحالي و شادي بود با وجود آنكه انتظار رتبه تك رقمي را هم داشتند.

 

محمد راغب فرامرزی:خانواده من خيلي خوشحال شدند و اين اميد را داشتند كه من رتبه خوب را كسب مي كنم.

 

آرينا محمد پور:خانواده ام خوشحال و شوكه شدند. من هم خوشحال بودم كه جواب زحمات آنها را با كسب اين رتبه به آنها دادم.

 

صهيب مصطفي زاده:خانواده من هم خيلي خوشحال بودند.

 

از کی خود را برای کنکور آماده کردید؟ روزانه چند ساعت درس می خواندید؟

 

مسعود محمدي:من در اوايل تابستان سال 93 شروع به درس خواندن کردم. در آن ايام روزانه 10 الي 12 ساعت درس مي خواندم و با رسيدن به فصل پاييز و زمستان كه همزمان با سپري کردن دوره پيش دانشگاهي همراه بود به 8 الي 9 ساعت تقليل دادم و در روزهايي كه در تعطيلي به سر مي بردم روزانه 14 ساعت درس مي خواندم.

 

محمد راغب فرامرزی:من از آذر ماه سال 93 درس خواندن را شروع كردم و چون در دفتر بيمه شاغل بودم تا اول فرودين سال 94 روزانه 6 ساعت درس مي خواندم و بعد از فرودين سال 94 با وجود آنكه با شركت بيمه قطع همكاري کردم، روزانه 9 ساعت و دو ماه آخر كه خيلي برایم سخت بود روزانه 11 ساعت درس مي خواندم.

 

آرينا محمد پور:من درس خواندن را از تابستان شروع كردم و روزانه 9 الي 10 ساعت درس مي خواندم. از ابتدای فرودين 1394 با عزم جدي زمان درس خواندن را به روزانه 14 ساعت افزایش دادم.

 

صهيب مصطفي زاده:در اواسط تابستان شروع كردم. در مهر ماه به طور جدي درس خواندن را آغاز کردم و روزانه به 8 ساعت می رسید. در زمستان بيشتر شد و در دو ماه اول بهار به 13 ساعت رسيد.

 

قصد انتخاب کدام رشته تحصیلی و دانشگاه را دارید؟

 

مسعود محمدي:در اولويت اول رشته دندانپزشكي گرايش جراحي فك و صورت و در اولويت دوم پزشكي گرايش جراحي مغز و اعصاب. در اين مسير هم از چندين نفر پزشك و دانشجوي پزشكی مشورت گرفته ام.

 

محمد راغب فرامرزی:به رشته سينما كه چهار گرايش تدوينگري، كارگرداني، فيلم نامه نويسي و فيلمبرداري دارد، علاقه مندم و قطعا گرايش كارگرداني را مد نظر قرار داده ام.

 

آرينا محمد پور: رشته حقوق كه از همان مقطع تحصيلي ابتدايي به آن علاقه داشتم برای من در اولويت قرار دارد. اولويت دوم هم دبيری ادبيات خواهد بود.

 

صهيب مصطفي زاده:ان شاالله اولويت من در رشته پزشكي است و اولويت دوم هم در رشته هاي دارو سازي خواهد بود.

 

آیا با حذف کنکور موافق هستید؟

 

مسعود محمدي:خير! با حذف كنكور موافق نيستم.

 

محمد راغب فرامرزی:به نظر من اگر 100 درصد سوابق تحصيلي لحاظ شود و كنكور حذف شود بهتر است. كنكور را به عنوان رقابت علمي قبول ندارم.

 

آرينا محمد پور:اگر شرايط 100 درصد فراهم شود بله موافق حذف كنكورم ولي الان با لحاظ شدن 25 درصد سوابق تحصیلی، شدنی نیست. مورد مهم هم آن كه اطلاعات جامع و كاملي در خصوص چگونگي تاثيرات سوابق تحصيلي در آزمون كنكور آنچنان كه بايد و شايد در اختيار داوطلب قرار بگيرد توسط آموزش و پروش قرار داده نمي شود و تنها اطلاعات محدودي در اين زمينه را ارائه مي دهند.

 

صهيب مصطفي زاده:موافق نيستم. اما با افزاد تاثیر سوابق تحصیلی با شرط پايدار ماندن كنكور موافقم.

 

روزانه چه مدت وقت خود را به تلویزیون، اینترنت و مطالعه اختصاص می دهيد؟

 

مسعود محمدي: برای کسب اطلاعات در زمینه رشته پزشکی از اينترنت استفاده می کند. همچنین مطالعه كتاب و تماشای تلويزيون را نيز در حد معقول دارم.

 

محمد راغب فرامرزی:برای كسب اطلاعات لازم در رشته سينما روزانه حدود سه ساعت از اينترنت استفاده می کنم. همچنین تماشای تلويزيون را هم در برنامه خود داشتم.

 

آرينا محمد پور:در حد معقول

 

صهيب مصطفي زاده: از اينترنت استفاده می کنم اما وقت کمتری را به تماشای تلویزیون می گذرانم.

 

عامل موفقیت شما در کنکور چه چیزی بوده است؟

 

مسعود محمدي:عامل موفقيت من در وهله اول توكل به خدا، دعاي قبل از مطالعه و درس خواندن و همچنين خواندن قرآن قبل از مطالعه كه فكر من را براي آمادگي بيشتر در درس خواندن تقويت مي كرد. خانواده، مدرسه، دبيران، راهنمايي و ارشاد برادر بزرگترم در شيوه درس خواندن، هماهنگ بودن آزمون هاي آزمایشی و راهنمايي هاي خانم صافي پور به عنوان خواهر بزرگتر در پيگير بودن مطالعه و كارهاي من و همچنين راهنمايي هاي آقاي محمد كريمي، رهنمودهاي مدير محترم مدرسه آقاي همايون رشيدي و در آخر تلاش هاي اينجانب در این موفقیت تاثیر داشت.

 

محمد راغب فرامرزی:عامل موفقيت من در كنكور اول توكل به خداوند و دوم تشويق هاي برادرم و سوم تلاش خود برای رسيدن به اهدافم بود.

 

آرينا محمد پور:عامل موفقيت من در وهله اول توكل به خداوند، تلاش و حمايت هاي خانواده، روحيه  آرام پدرم و انجام دادن امورات خانه توسط مادرم و همچنين فراهم کردن محيطي آرام جهت درس خواندن، راهنمايي هاي معلم دلسوزم كه در سال تحصيلي آخر معلم و دبير من نبود ولي با دادن كتب هاي درسي و همراهي  با من نشان داد كه تا آخر عمر براي من معلم خواهد بود، از عوامل موفقيت من در كسب اين رتبه برتر بودند.

 

صهيب مصطفي زاده:عامل موفقيت، توكل به خداوند، تلاش و پشتكار فراوان، همراهي خانواده و شركت در آزمون هاي آزمایشی براي رسيدن به هدف خود بود. كنكور نيز در زندگي هم نقطه كوچكي است كه بايد عبور كنيم و اگر كساني هم كه در اين آزمون شكست خوردند به اين معني نيست كه تمام زندگي خود را باخته اند بلكه با همت و تلاش مي توانند به مدارج عالي برسند.

 

آیا از مراکز آموزشی استفاده کرده اید؟

 

مسعود محمدي:بله 

 

محمد راغب فرامرزی:بله

 

آرينا محمد پور:بله

 

صهيب مصطفي زاده:بله

 

شغل پدر و مادر شما چیست؟

 

مسعود محمدي:مادرم خانه دار و پدرم كارگر است. در اینجا از پدرم كه با رزق و روزي حلال براي ما زحمت كشيده و از مادرم كه هميشه دعاهاي ايشان پشت سرما بوده است تشکر می کنم.

 

محمد راغب فرامرزی:مادرم خانه دار پدرم بناي ساختمان است كه الان مشغول به باغداري است.

 

آرينا محمد پور: پدرم كارمند بازنشسته است و مادرم خانه دار است.  از آن ها برای فراهم کردن محيطي آرام تشكر مي نمايم.

 

صهيب مصطفي زاده:پدرم پاسدار بازنشسته و مادرم خانه دار.

 

جمله ای که دوست دارید به دانش آموزان شرکت کننده کنکور سراسری سال 95 بگوید، چیست؟

 

مسعود محمدي:من به داوطلبان آزمون سراسري سال بعد می گویم كه باور داشته باشند. دانش آموزان اورامانات استعداد لازم را در طي کردن تحصيلات علمي دارند ولي بايد با تلاش و همت، اين استعدادها را شكوفا نمايند. از وجود دبيران خوب در اين منطقه كه در مناطق محروم به دانش اموزان درس می دهند استفاده کنند و  تا روز آخر به توصيه هاي آن ها توجه لازم را داشته باشند. كنكور هدف نيست بلكه پله و سكوي پرتابي براي رسيدن به اهداف عالي است.

 

محمد راغب فرامرزی:توصيه من اين است كه اگر همه عوامل دست به دست هم داده و شرايط را براي درس خواندن دانش اموز مهيا كرده باشد تا زماني كه خود همت و انگيزه لازم را نداشته باشد، كاري عبث و بيهوده است. پس انگيزه و توكل به خداوند را در اولويت خود قرار دهند. براي من كه بعد از 11 سال دوباره در كنكور شركت کردم  اگر انگيزه نداشتم این کار حماقت می بود ولي الان كه نتيجه كار را مي بينم به شجاعت رسيده ام.

 

آرينا محمد پور:توصيه من اين است كه هيچ وقت نااميد نشوند به شرطي كه عزم خود را جزم و تلاش كنند تا به آن مرحله و هدف خود برسند. اين را بدانند كه تلاش و پشتكار لازمه اول زندگي است.

 

صهيب مصطفي زاده:درس خواندن براي آزمون كنكور يك فرصت طلايي براي رسيدن به هدف زندگي است خواهان انيم كه حتي يك روز را هم هدر ندهند و به هدف خود در قبولي كنكور برسند.

 

آرزوی شما چیست؟

 

مسعود محمدي:ارزوي من این است که ان شاالله بتوانم در اين مسير  جواب زحمات كساني را كه همواره كمك کننده من بوده اند، از معلم و دبير گرفته تا خانواده و جامعه فرهنگي، بدهم.

 

محمد راغب فرامرزی:ان شالله بتوانم در آن رشته اي كه هدف من است تحصیل کنم و در جهت ارائه خدمت به مردم آن را ادامه دهم.

 

آرينا محمد پور:آرزو دارم كه دانش آموزان پاوه ای در سال هاي آتي كه در كنكور شركت مي كنند،  ارزش واقعي رشته علوم انساني را با تلاش و همت در اين رشته و با كسب موفقيت و رتبه هاي تك رقمي بشناسانند.

 

صهيب مصطفي زاده:ان شاالله در ادامه تحصيل خود در رشته پزشكي براي جامعه و مردم مفيد باشم. همچنین برای تمامي كساني كه در اين راه براي من زحمت كشيدند آرزوي موفقيت دارم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد