از ابتدای امسال؛

۶۴ هکتار از مناطق حفاظت شده کرمانشاه دچار آتشسوزی شد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 286532|13:19 - 1394/05/11
نسخه چاپی
۶۴ هکتار از مناطق حفاظت شده کرمانشاه دچار آتشسوزی شد
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۴ هکتار ازمراتع تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان دچارحریق شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارشامروله،  بهادر چراغی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۴ هکتار از مراتع تحت مدیریت محیط زیست استان کرمانشاه دچار حریق شده که خطای انسانی عامل اصلی آتش سوزی در این مراتع گزارش شده است.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین مورد آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بیستون رخ داده، گفت:  طی ۴ ماه گذشته ۱۰ مورد حریق در مراتع تحت مدیریت محیط زیست استان رخ داده که با تلاش محیط بابانان اطفاء شده است.

 

چراغی افزود: امسال ۴ مورد آتش سوزی در مراتع تحت مدیریت نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته اما سطح آتش سوزی نسبت به موارد سال گذشته کاهش یافته است.

 

وی خواستار مشارکت مردم در  حفظ محیط زیست شد و بیان کرد: توصیه می‌شود که حتی‌المقدور از روشن کردن آتش در مراتع خودداری شده و در صورت نیاز پس از رفع امور حتما نسبت به خاموش کردن کامل آتش اقدام شود.

 

چراغی شماره تماس‌های ۱۵۴۰ و ۱۵۰۴ را جهت اطلاع مردم و مشاهده موارد خاص نسبت به آتش سوزی و تخریب مراتع اعلام کرد و گفت: همیاران محیط زیست و محیط بابانان  به صورت مستمر در مناطق تعریف شده در حال گشت زنی و مراقبت هستند.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در پایان یادآور شد: طرح تبدیل منطقه تیراندازی ممنوع زله زرد به منطقه حفاظت شده به منظور تصویب در دستور کار شورای عالی محیط زیست قرار گرفته است که در صورت موافقت رئیس جمهور تصویب خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد