مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه:

حدود ۹۰ کیلومتر از پروژه راه آهن ملایر-کرمانشاه ریل گذاری شده است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 286560|22:08 - 1394/05/12
نسخه چاپی
حدود ۹۰ کیلومتر از پروژه راه آهن ملایر-کرمانشاه ریل گذاری شده است
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از ریل گذاری ۹۰ کیلومتر از راه آهن غرب کشور ، قطعه ملایر- کرمانشاه خبر داد.

به گزارشامروله، عبدالله بهادری در خصوص آخرین وضعیت راه آهن غرب کشور قطعات ملایر- کرمانشاه و کرمانشاه- خسروی اظهار داشت: این پروژه هم اکنون در دست اجراست و قطعه ملایر کرمانشاه آن از نظر زیرساخت ها از پیشرفتی بیش از ۹۴ درصد برخوردار است.

 

وی افزود: هم چنین با توجه به ۳۰ هزار تن ریل خریداری شده توسط دولت، این  قطعه هم اکنون در مرحله ریل گذاری است و هم اکنون حدود ۹۰ کیلومتر از آن در مسیر ملایر- فیروزان ریل گذاری شده و حدود ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر نیز آماده ریل گذاری است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با یادآوری اینکه قطعه ملایر- کرمانشاه راه آهن غرب در سال ۹۵ به بهره برداری می رسد، ابراز امیدواری کرد این قطعه از راه آهن غرب حداکثر تا پایان شهریور ۹۵ آماده افتتاح باشد.

 

۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام فاز اول راه آهن ملایر- خسروی نیاز است

 

وی اعتبارات مورد نیاز برای اتمام فاز اول را حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: ۱۶۷ میلیارد تومان آن در لایحه پیوست قانون بودجه امسال پیش بینی شده و مابقی اعتبار مورد نیاز یعنی ۶۷ میلیون دلار نیز از محل فایناس تامین می شود.

 

بهادری تصریح کرد: با تامین اعتبار از محل فایناس فاز دوم راه آهن ملایر- خسروی یعنی قطعه کرمانشاه خسروی نیز به مرحله اجرا در می آید.

 

فاز دوم ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، پیشرفت فیزیکی فاز دوم پروژه را حدود ۱۰ درصد اعلام کرد و گفت: مطالعات این فاز انجام شده و آماده عملیات اجرایی است.

 

وی با اشاره به اهمیت احداث راه آهن غرب کشور خصوصا در مسیر کرمانشاه – خسروی گفت: در صورت انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم الاوصیا این فاز نیز ظرف دو سال به مرحله بهره برداری می رسد.

 

بهادری در پایان طول راه آهن غرب کشور، در مسیر ملایر- خسروی را مجموعا ۲۶۷ کیلومتر اعلام کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد