معاون اشتغال کمیته امداد کرمانشاه:

۲ هزار خانوار مددجوی کرمانشاهی امسال خودکفا می شوند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 286569|11:17 - 1394/05/13
نسخه چاپی
۲ هزار خانوار مددجوی کرمانشاهی امسال خودکفا می شوند
کرمانشاه- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: پیش بینی می شود امسال بالغ بر دو هزار خانوار مددجو در استان خودکفا شوند.

به گزارشامروله، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان کرمانشاه، رشید جلیلیان اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال بیش از دو هزار خانوار مددجو در استان کرمانشاه خودکفا و از گردونه حمایت های کمیته امداد خارج شوند.

جلیلیان با بیان اینکه هدف اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانوارهای مددجو است افزود: خانوارهای که امسال خودکفا می شوند طی پنج سال اخیر با بهره مندی از تسهیلات اشتغال طرح های خودکفایی اجرا کرده و یا از طریق اجرای برنامه کاریابی دارای شغل شده اند.

به گفته جلیلیان حداقل حقوق خانوارهای تحت حمایتی که خودکفا می شوند ماهیانه بالغ بر هفت میلیون ریال است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خانوارهای مددجو پس از خودکفایی صرفا کمک معیشت ماهیانه آنان قطع  می شود اما این خانوارها همچنان از سایر خدمات حمایتی کمیته امداد بهره مند خواهند شد.

جلیلیان در بخشی از سخنان خود ضمن اشاره به اینکه آن دسته از مددجویان خودکفا شده ای که با بهره مندی از تسهیلات و یا برنامه کاریابی دارای شغل شده اند مولد محسوب شده در رشد اقتصادی جامعه سهیم می شوند تاکید کرد: دولت می تواند به سبب خودکفایی و خروج برخی از خانوارهای از گردونه حمایتی کمیته امداد به سایر خانوارهای نیازمند به صورت بهتر و موثرتر خدمت ارائه دهد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در پایان با یادآوری اینکه در سال ۱۳۹۳ بیش از ۱۷۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه توانمند و خودکفا شدند اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال ۱۳۹۴ بالغ بر شش هزار فرصت شغلی با اعطای تسهیلات اشتغال و همچنین دو هزار شغل با اجرای برنامه کاریابی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان ایجاد شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد