نقد و بررسی نشریات - هفته دوم مرداد:

تکرار تیتر های نخبه کشی در نشریات/ شکستن رکورد تعداد کم صفحات در یک نشریه/ نگاه هفته نامه منتقد به حواشی ورزش استان

سرویس: اخبار استانکد خبر: 286633|00:24 - 1394/05/15
نسخه چاپی
	تکرار تیتر های نخبه کشی در نشریات/ شکستن رکورد تعداد کم صفحات در یک نشریه/ نگاه هفته نامه منتقد به حواشی ورزش استان
این گزارش به نقد و بررسی مطبوعات کرمانشاه منتشر شده در بازه زمانی هفته دوم مرداد ماه می پردازد.

به گزارشامروله،نقد و بررسی نشریات استان کرمانشاه/نشریات کرمانشاه در هفته دوم مرداد ماه در مقایسه با هفته قبل به یک رکود تدریجی مبتلا شدند به گونه ای که مخاطبان آن ها شاهد کاهش مطالب تولیدی، تیترهای جذاب و گزارش های تاثیرگذار بودند.

 

این شرایط به گونه ای بود که یکی از نشریات نیز با کاهش تعداد صفحات خود به نصف میزان قبلی نمونه کامل این رکود شد. نشریه نسیم غرب که در هفته های گذشته با تعداد صفحات بالاتری منتشر می شد، در این هفته تعداد صفحات خود به 4 صفحهکاهش داد که به نوعی رکورد محسوب می شود.

 

البته در میان صفحات منتشر شده یک صفحه نیز به تبلیغات اختصاص داشت که با این حساب این نشریه در هفته دوم مرداد ماه و در شماره 11 مرداد خود، 3 صفحه ای منتشر شد.

 

 

حواشی ورزش استان در هفته گذشته

 

هفته نامه غرب که از جمله رسانه های منتقد به عملکرد مجتبی جوهری مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه محسوب می شود، در شماره 11 مرداد ماه خود در صفحه ورزشی خبری را منتشر کرده که قابل تامل است.

 

این نشریه از تلاش های مخفیانه برای ابقا مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه خبر می دهد که نحوه این تلاش ها اندکی عجیب به نظر می رسد.

 

 

در مطلب منتشر شده در این نشریه آمده است: حدود دو هفته قبل و پس از اعلام خبری مبنی بر احتمال برکناری مدیر کل ورزش و جوانان کرمانشاه، مسئولین این اداره به تکاپو افتادند تا مانع از این برکناری شوند. آن ها در مهمترین اقدام خود تصمیم گرفتند با جمع آوری یک طومار از اداره های ورزش شهرستان ها، از مدیریت جوهری دفاع کنند. برخی از شهرستان ها از این اقدام حمایت کردند اما برخی از نیز با وجود مخافتی که داشتند نتوانستند مانع از ترفند اداره ورزش استان شوند.

 

در ادامه این مطلب آمده است: اما مهم ترین و عجیب ترین اتفاق در این خصوص زمانی رخ داد که وقتی افراد وابسته به اداره ورزش برای امضا گرفتن به یکی از شهرستان ها مراجعه می کنند و با عدم حضور رییس اداره ورزش در اتاقش مواجه می شوند، بدون اجازه از مهر و امضای وی استفاده می کنند. همین موضوع کافی بود تا این مدیر و برخی دیگر از مدیران ورزش شهرستان ها اعتراض خود را ابراز کنند و حتی اعلام کنند برخی از مسائل پشت پرده ورزش و اصل ماجرای جمع آوری امضا اداره ورزش برای ابقای جوهری را افشا کنند.

 

تکرار تیتر نخبه کشی در نشریات

 

هفته گذشته بود که نشریه صدای آزادی یکی از تیترهای بزرگ صفحه اول خود را به نخبه کشی در کرمانشاه اختصاص داده بود. در هفته دوم نیز یکی دیگر از نشریات کرمانشاه یعنی هفته نامه مبشر تیتر اصلی خود را به این موضوع اختصاص داده است.

 

 

در این تیتر که مربوط به صحبت های عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی است، تصریح شده است: نخبه کشی در کرمانشاه بیداد می کند.

 

مصری در این سخنان خود گفته است: به جای انیکه خود هم استانی هایمان را بزرگ کنیم و از آن ها شخصیت بسازیم، فقط به دنبال تخریب هستیم. پیش هر مسئولی که برویم ابتدا مطالبات شخصی خود را مطرح می کنیم و اگر جواب نگرفتیم دست به تخریب و نقد می زنیم.

 

سخنان پوران درخشنده در مورد بیکاری

 

هفته نامه نقد حال در شماره 10 مرداد ماه خود، یادداشتی از پوران درخشنده کارگردان کرمانشاهی در خصوص بیکاری منتشر کرده است.

 

درخشنده در این یادداشت بر اهمیت پرداختن به معضل بیکاری تاکید کرده و نگاهی به تبعات این معضل در جامعه داشته است.

 

 

درخشنده نوشت است: دغدغه براي آدم‌هاي اين روزگار و زيستن در جامعه‌اي شلوغ که در دوره‌اي ميان دوران سنتي و مدرن، گام برمي‌دارد، امري طبيعي بلکه الزامي است. فکر کردن به موضوعات روزمره شخصي، به کمي‌ها و کاستي‌هاي جامعه و‌... ديگر جزوي از عادات شده‌اند. مخصوصا اگر شغلي داشته باشي که در ارتباط بيشتر با اين مسائل باشد که بخش بيشتري از زمان را به تفکر درباره اين موضوعات اختصاص مي‌دهيم. به‌ويژه اگر سينماگر باشيد. سينما غير از اين‌که شان »تفريح و سرگرمي« براي آن قايل شده‌اند، شئون ديگري هم دارد. وقتي ديگر رسانه‌ها و مديوم‌ها به موضوعات جامعه، آن‌طورکه بايد نمي‌پردازند، سينما بايد بخشي از اين بار را به دوش بکشد. به‌عنوان يک سينماگر، اين شان را در نظر داشته‌ام به همين دليل جريان سيال ذهن هميشه درگير موضوعات اجتماعي است.

 

آن چيزي‌که اين روزها ذهنم را درگير کرده و مدام به آن فکر مي‌کنم مشکل بيکاري جوانان است. مشکل بزرگ و البته عميقي که ناراحتم مي‌کند و مرا به اين فکر وا مي‌دارد که بايد هر چه زودتر درباره اين معضل کاري کنم. کما اين‌که در اين مدت فکرهايي هم داشته‌ام و در تلاشم فيلمي با محوريت اين موضوع بسازم. ديگر همه ما حس مي‌کنيم که مشکلات اقتصادي، گريبان خيلي از افراد را گرفته و در اين بين بيکاري هم مزيد بر علت شده است. تمام مشکلات مثل زنجيره‌اي به هم وصل شده‌اند و انبوهي از معضلات را پديد آورده‌اند که ادامه آن مي‌تواند يک جامعه را تهديد کند. امروز معضل بيکاران تحصيل‌کرده، باعث شده تا جوان‌ها از ازدواج و قبول مسئوليت هم سرباز بزنند. از طرف ديگر همين معضل باعث مي‌شود تا بسياري از ازدواج‌ها به طلاق بينجامد و جوانان به اندک بهانه‌اي، از همديگر جدا شوند.

 

طلاق هم در جامعه زياد شده و معضل اجتماعي ديگر بر معضلات افزوده است. پس مي‌بينيد که همين بيکاري چه عواقبي در پي دارد؟ متاسفانه بيکاري مشکلي است که بدون حمايت دولت نمي‌تواند رفع شود. شايد بسياري از معضلات با کمک مردم حل شود اما اين موضوع به خصوص، نيازمند حمايت دولت است. بايد سيستم استخدامي هر چه سريع‌تر اصلاح و اين امکان ايجاد شود که در سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها جوان‌ها مشغول به کار شوند. متاسفانه در جامعه ما خيلي از افراد بعد از بازنشستگي دوباره مشغول به کار مي‌شوند. اين موضوع از دو جهت آسيب‌زننده است. هم از اين جهت که افراد بعد از بازنشستگي نياز به استراحت دارند و بايد آن‌قدر تامين باشند که دوباره در يک اداره مشغول به کار نشوند و از زندگي ميانسالي خود لذت ببرند، از طرف ديگر بايد جا براي جوان‌ها باز باشد تا آنها بتوانند در اين سيستم‌ها مشغول به کار شوند و از ايده و نظرهايشان استفاده شود.

 

اما مشکلات اقتصادي اين امکان را هم از بازنشسته‌ها و هم جوانان گرفته و جوانان تحصيلکرده را در جامعه بدون هيچ کاري رها کرده است. اين بيکاري حتي مي‌تواند افسردگي به همراه داشته باشد و بي‌دليل هم نيست که ايران بعد از مدتي در رده کشورهاي افسرده شناخته مي‌شود. من گمان مي‌کنم همه مشکلات به اندازه خودشان مهم هستند و بايد به آنها پرداخته شود اما معضل بيکاري به دليل تاثير زيادي که روي ذهن و روان افراد جامعه دارد بايد خيلي بيشتر مورد توجه قرار گيرد و بايد بيشتر درباره آن حرف زد.

 

یادواره استاد یدالله بهزاد در کرمانشاه

 

برگزاری یادواره استاد یدالله بهزاد در کرمانشاه با حضور چهره های مطرح کشوری رخدادی قابل توجه در حوزه فرهنگ کرمانشاه بود که نشریات کرمانشاه به آن توجه ویژه ای داشتند.

 

اکثریت نشریات کرمانشاه اخبار مربوط به این یادواره را منتشر کردند که از جمله می توان به خبر منتشر شده در نشریه راز آور اشاره کرد.

 

 

هفته نامه راز آور در شماره 11 مرداد ماه خود با انتشار تصویری از پروفسور کزاری، سخنان این استاد ادبیات ایران  در مراسم گرامیداشت استاد یدالله بهزاد را منتشر کرده است.

 

پاسخگویی دادگستری کرمانشاه در موضوع مهریه ها

 

پس از مطرح شدن بحث هایی در خصوص طرح قضازدایی از مطالبات مهریه ها، دادگستری کرمانشاه در هفته جاری یادداشتی به قلم یکی از قضات دادگستری منتشر کرد که به این طرح نگاهی علمی داشته است.

 

 

این یادداشت در برخی از نشریات منتشر شد که از جمله می توان به نشریه باختر اشاره کرد.

 

باختر این مطلب را در شماره 13 مرداد ماه خود منتشر کرده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد