لزوم نوسازی بافت قدیمی جوانرود؛

چهاردیواری هایی که عمرشان تمام شده است/ نوسازی شهری حلقه مفقوده شهرسازی

سرویس: اجتماعیکد خبر: 286830|11:31 - 1394/05/22
نسخه چاپی
	چهاردیواری هایی که عمرشان تمام شده است/ نوسازی شهری حلقه مفقوده شهرسازی
مرصادنیوز: بافت قدیمی شهر و بناهایی که در برخی از نقاط شهرستان جوانرود وجود دارد این روزها برای ترافیک شهری دردسر ساز شده اند.

به گزارشامروله، به نقل از جوانرود هه وال، وجود برخی ساخت و سازهای قدیمی که از آن جمله می توان به مسجد دار الاحسان و واحدهای مسکونی در برخی از خیابانهای فرعی سطح شهر اشاره کرد مشکلاتی را در معابر عمومی و خیابانهای شهرستان جوانرود به وجود آورده است.

 

مسجد دارالاحسان شهرستان جوانرود  به خاطر بافت قدیمی خیابانهای شهر تقریبا دو سوم عرض خیابان سیل بند را که یکی از پر ازدحام ترین خیابان های جوانرود محسوب می شود و مرکز اصلی خرید میوه، تره بار و خشکبار در آن واقع شده، اشغال کرده است.

 

 

 

نازار بارانی عضو شورای شهر جوانرود در این زمینه به خبرنگار جوانرود هوال گفت: رایزنی ها برای جابجایی مسجد دارالحسان و خرید زمین کاملا مناسب پشت این مسجد برای جابجایی ادامه دارد و امید می رود با کسب رضایت هیات امنای مسجد و خرید زمین پشت مسجد بتوانیم این طرح را عملی نمائیم.

 

بارانی در خصوص دیگر مشکلات عبور و مرور در خیابان ها گفت: چندین مورد مشکل دیگر از جمله خیابان فرعی پشت آموزش و پرورش شهرستان به طرف جهاد کشاورزی که از ساخت و سازهای قدیمی شهر به جا مانده  وجود دارد که باعث ایجاد سد در خیابان های فرعی سطح شهر شده است. برداشتن این موانع می تواند کمک بسیاری در رفع مشکلاتی که این ساخت و سازها برای معابر شهری به وجود آورده کند.

 

 

وی تصریح کرد: شورای شهر حرکت خوبی در رسیدگی به وضعیت کوچه ها و معابر شهر داشته و بسیاری از مشکلات موجود در این زمینه مرتفع شده است. اکنون نیز با بررسی و اجرای طرح هایی قصدرفع موانعی را دارد که سالیان متمادی مشکلاتی را برای عبور و مرور شهروندان ایجاد و یا باعث تشدید ترافیک در نقاط پر ازدحام شهر است.

 

 

امیر مصطفایی عضو شورای شهر جوانرود نیز در گفتگو با خبرنگار جوانرود هوال در خصوص رایزنی ها در مورد جابجایی مسجد گفت: پس از رایزنی های فراوان اعضای شورای شهر جوانرود در مورد جابجایی مسجد دارلاحسان، امروز شورای شهر و شهرداری با دایره روحانیت اهل سنت، امام جمعه،ائمه جماعت و هیئت امنای مسجد دارالإحسان تشکیل جلسه داد که از طرف شهرداری و اعضای شورا به ایشان پیشنهاد شد که  ۵۰۰ تا 700 متر زمین به مسجد در مکانی دیگر همراه با  مجوز ۵۰۰ تا 700 متر فضای تجاری و %۵۰ هزینه ساخت مسجد داده شود که مورد استقبال قرار نگرفت. 

 

مصطفایی می افزاید: آن ها درخواست ۱۴۰۰ متر زمین یا خریداری زمین خالی پایین‌تر از مسجد را دارند که امید است در جلسات بعدی در مورد پیشنهادات طرفین بحث و تبادل نظر شود و در مورجابجایی مسجد تصمیم قطعی گرفته شود.

 

مصطفایی خاطر نشان کرد: این مسجد با سه باب مغازه تجاری در وسط یک خیابان شلوغ قرار دارد و برای رفت و آمد مردم مشکل عمده‌ای ایجاد شده است و بنا به درخواست فراوان همشهریان این مورد از طرف شورا پیگیری شد و امید است بتوانیم با رایزنی های خود در این رابطه موفق به حل مشکل این خیابان شویم و دغدغه های مردم شهرستان در این رابطه را برطرف نمائیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد