گله شهروندان از عدم نظارت بر قیمت ها؛

وقتی بازار معنی توافق هسته ای را نمی فهمد/ مرغ گرانی یک پا دارد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 286888|12:23 - 1394/05/25
نسخه چاپی
	وقتی بازار معنی توافق هسته ای را نمی فهمد/ مرغ گرانی یک پا دارد
قیمت مرغ در بازار کرمانشاه از هفته گذشته تا کنون حدود هزار تومان افزایش را در رکوردهای خود ثبت کرده و تقریبا کیلویی 7 هزار تومان به فروش می رسد.

به گزارشامروله،  گرانی اقلام ضروری و مصرفی برای مردم در بازار همواره از مواردی بود که توسط مدیران مربوطه به نقصان های بیرونی از جمله تحریم ها ارتباط داده می شد به گونه ای که رئیس جمهور در این زمینه حتی کمبود آب را نیز به تحریم ها ارتباط می داد.

 

یکی از اقلام ضروری و کالاهای پرمصرف از بخش مواد غذایی برای مردم گوشت مرغ است که در دو سال اخیر از نواسانات زیادی برخوردار بوده و قیمت های بالایی همچون کیلویی 8 هزار تومان را تجربه کرده است. موضوعی که دلایلی مانند کمبود تولید مرغ به دلیل کاهش واردات نهاده های تغذیه ای دام با کنایه ای به تحریم ها برای توجیه آن مورد اشاره واقع می شد.

 

بعد از فضای باز تعامل با قول خاموش شدن سانتریفیوژ های استراتژیک در کشور مقامات مختلف و تیم های اقتصادی اروپایی در کشور تردد های زیادی داشته اند و بعید به نظر می رسد که توجیه هایی مانند عدم واردات نهاده ها بتواند گرانی روز های اخیر مرغ را سرپوش بگذارد.

 

استان کرمانشاه از جمله مناطقی است که قیمت مرغ از هفته گذشته تا کنون حدود هزار تومان افزایش را در رکوردهای خود ثبت کرده و تقریبا کیلویی 6 هزار و 700 تا 7 هزار تومان به فروش می رسد.

 

 

موضوعی که از چشم شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کرمانشاه هم دور نماند و با تهیه گزارشی از بازار عرضه مرغ نارضایتی مردم و فروشندگان را به تصویر کشید.

 

خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد نیز در گفتگو با برخی از فروشنگان گوشت مرغ در کرمانشاه علت اصلی گرانی ها را جویا شد که عموما اعتراض ها به عدم نظارت دستگاه های مربوطه معطوف می شد.

 

یکی از فروشنده های گوشت مرغ در این رابطه گفت: هیچ کس از قیمت عرضه مرغ سوال نمی کند و این در حالی است که فروشندگان به دلیل بالا بردن قیمت از سوی کشتارگاه ها مجوبرند گران تر هم بفروشند.

 

یک شهروند کرمانشاهی در همین رابطه به مرصادگفت: بازار هر روز یک قیمت دارد و اصلا ثبات در قیمت ها دیده نمی شود. معلوم نیست چرا مسئولین به نحوه عرضه گوشت مرغ در بازار نظارت کافی را ندارند.

 

کرمانشاه مازاد بر نیاز تولید مرغ دارد

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، گرانی قیمت مرغ در بازار در شرایطی است که معاون بهبود تولیدات دامی در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه شرایط تولید مرغ در استان و میزان آن را مطلوب می داند.

 

 

خانی می گوید: میزان تولید گوشت مرغ در استان کرمانشاه حدودا 63 هزار تن است که با توجه به توسعه صنعت مرغ اکنون مازاد بر نیاز مصرف استان نیز تولید داریم.

 

وی افزود: برای صادرات مازاد تولید در حال برنامه ریزی هستیم که بتوانیم با کشورعراق مبادلات تجاری داشته باشیم.

 

این مسئول گفت: اگر قیمت نامتعارفی در بازار دیده شود مردم می توانند با تماس با سامانه 124 درخواست پیگیری داشته باشند.

 
 
 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد