یادداشت/

تاثیرات منفی بازی های رایانه ای بر کودکان

سرویس: شهرستانکد خبر: 286927|09:04 - 1394/05/26
نسخه چاپی
تاثیرات منفی بازی های رایانه ای بر کودکان
پایگاه خبری امروله : بازی های رایانه ای همانطور که باعث سرگرمی کودکان می شود تاثیرات منفی بسیاری نیز برروی ذهن و جسم آنها به جا خواهد گذاشت که قابل تامل است.

به گزارشامروله،  در دنیای رایانه ، آن چه بیشتر نوجوانان را شیفته خود می کند همان چیزی است که به آن « بازی های رایانه ای » می گویند.فن آوری و پیشرفت کیفی این بازی ها به فاصله کوتاهی ، در ایران رواج گسترده ای یافته اند .

 

بازی ها رایانه ای همانطور که دارای محاسنی میباشد ولی معایب بیشتر و تاثیرات منفی را به دنبال خواهد داشت که نمونه ای از آن را می توان به مشکلات تربیتی و روانی کودک اشاره کرد به اینگونه که این بازی ها حس پرخاشگری را در کودک به شکل خاصی افزایش می دهد  چون  کودک  در یک بازی جنگی برای رسیدن به مرحله بعدی بازی ، باید بیشتربا نیروهای به اصطلاح دشمن بجنگد . استمرار بازی هایی ، نوجوان را پرخاشگر و ستیزه جو می سازد و تلاش می کند خواست هایش را با زور و تهاجم به دست آورد .
 

از طرفی نیز استمرار این بازی در کودکان سبب انزوا در بین همسالان می گردد چون نوجوانانی که همیشه با بازی های رایانه ای درگیرند ، به انزوا و درون گرایی متمایل شده و در برقراری ارتباط اجتماعی پویا با دیگران ناتوان خواهند بود . این روحیه انزواطلبی باعث می شود که نوجوان از گروه هم سالان جدا شود که این خود زمینه ساز ناهنجاری های دیگر است .

 

تنبل شدن ذهن ،پیامد منفی در روابط خانوادگی و همینطور افت تحصیلی با توجه به فصل امتحانات یکی دیگر ازمشکلات جدی وجود این بازی ها می باشد که به دلیل جاذبه مسحور کننده این بازی ها ، نوجوانان وقت بسیاری را صرف آن می کنند و در واقع با مصرف انرژی عصبی و روانی خویش و با چشمان و ذهنی خسته به سمت درس خواندن می روند که . بی تردید این مقوله سبب افت تحصیلی خواهد شد .
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد