امروز

همایش یک روزه مهارتهای فرزند پروری در صحنه برگزار شد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 287439|10:51 - 1394/06/12
نسخه چاپی
 همایش یک روزه مهارتهای فرزند پروری در صحنه برگزار شد
پایگاه خبری امروله : به همت واحد بهداشت روان و سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان صحنه همایش یک روزه مهارتهای فرزند پروری برگزار شد.

به گزارشامروله،  همایش یک روزه مهارتهای فرزند پروری به همت واحد بهداشت روان و سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان صحنه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

 

در این همایش دکتر هوشنگ امیریان فوق تخصص اعصاب و روان کودکان به بیان عوارض تنبیه کودکان پرداخت و عنوان کرد :تنبیه بدنی، حواس بسیاری از کودکان را پرت می‌کند. به این ترتیب آنها دیگر یاد نمی‌گیرند با شیوه‌های اجتماعی قابل قبول اختلاف خود با دیگران را حل کنند.

 

وی ادامه داد : وقتی کودکی تنبیه بدنی می‌شود، احساساتی مانند خشم، ناامیدی و ترس بر روح و روان او حاکم می‌شود. ممکن است او افکار انتقام‌جویانه در سر خود بپروراند و دیگر یاد نگیرد چگونه با موقعیت‌های مشابه روبه‌رو شود. او هرگز یاد نمی‌گیرد در آینده چطور باید از پس یک اتفاق ناگوار بربیاید بنابراين به یک فرد خشن تبدیل می‌شود.

 

امیریان خاطر نشان کرد : تنبیه بدنی کودکان این پیام منفی قوی را به ذهن آنها القا می‌کند. کتک زدن کودکان موجب از دست رفتن عزت نفس و اعتماد به نفس آنها می‌شود. آنها خیلی زود به این نتیجه می‌رسند که هیچ ارزشی ندارند و به درد هیچ کاری نمی‌خورند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد