گلچهره:

روستای دستجرده سفلی صحنه بعنوان روستای سالم انتخاب شد + تصویر

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 287518|13:22 - 1394/06/16
نسخه چاپی
روستای دستجرده سفلی صحنه بعنوان روستای سالم انتخاب شد + تصویر
پایگاه خبری امروله :با حضور جمعی از مسئولین ادارات شهرستان صحنه نشست برنامه ابتکارات جامعه محور(CBI) در قالب روستای سالم در روستای دستجرده سفلی برگزار شد.

به گزارشامروله، با حضور جمعی از مسئولین ادارات شهرستان صحنه نشست برنامه ابتکارات جامعه محور(CBI) در قالب روستای سالم  در  روستای دستجرده سفلی برگزار شد.

 

در این نشست رئیس مرکز بهداشت صحنه  عنوان کرد : پس از بررسی موقعیت روستااهای تحت پوشش این شبکه ،روستای دستجرده سفلی بعنوان روستای سالم انتخاب شد.

 

وی در ادامه افزود :با تهیه پروپوزال توسط کارشناسان این شبکه و بازدید کارشتاسان گروه بهداشت محیط استان از روستای دستجرده سفلی ،جلسه ای با حضور شورا و اهالی روستا جهت جلب مشارکتهای مردمی تشکیل گردید و پس از آن هماهنگی لازم با بخشداری جهت کسب اعتبارات مورد نیاز این طرح صورت گرفت.

 

مسلم گلچهرهخاطر نشان کرد :همکاری سایر ارگانها از جمله جهاد کشاورزی ،دامپزشکی ،بنیاد مسکن ،آب و فاضلاب روستائی ،منابع طبیعی رابا طرح موضوع روستای سالم در کارگروه فرمانداری جلب نمودیم.

 

گلچهره در پایان گفت :با تهیه آمارهای لازم و مراجعه به درب منازل ضمن تشکیل خوشه ها و سر خوشه ها ،لایروبی کانال جمع آوری آبهای سطحی ،انتقال فضولات دامی به خارج روستا و نامگذاری کوچه ها انجام گردید.

 

در این نشست کارشناس گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی علوم پزشکی کرمانشاه گفت:طرح روستای سالم از سال 1393در استان آغاز شده است و در تعدادی از شهرهای استان از جمله سنقر ،کرند غرب ،سرپل ذهاب و.... به مرحله اجرا در آمده است.

 

لیلا تابنده هدف از اجرای این طرح را ارتقاء سلامت جامعه روستائی عنوان کرد وگفت: این طرح در صورتی به سرانجام خواهد رسید که مشارکت مردمی و همکاری بین بخشی ادارات مرتبط همزمان صورت گیرد.

 

تابنده گفت:ازآنجایی که دهیاران نماینده دولت در روستاها می باشند و با توجه به مصوبه وزارت کشور متولی اصلی در جمع آوری زباله های روستایی،احداث جایگاه موقت فضولات دامی،و اتلاف سگهای ولگرد می باشندلذا از دهیاران محترم انتظار می رود تا هماهنگی های لازم را جهت اجرای این امور با سایر ارگانهای دست اندر کار انجام دهند.

 

همچنین در این نشست نمایندگان جهاد کشاورزی،بنیاد مسکن ،دامپزشکی ،آب و فاضلاب روستائی... ضمن تبیین استانداردهای روستای سالم آمادگی خود را جهت تخصیص اعتبارات لازم به دستجرده سفلی اعلام نموده و به سوالات مطرح شده از سوی اعضای شورای اسلامی،دهیار واهالی روستا پاسخ دادند.

 

در پایان نماینده ادارات شرکت کننده از سطح روستا بازدید نموده وبه بررسی مسائل و مشکلات موجود پرداختند.

روستای سالم5 

روستای سالم 4 

روستای سالم3 

روستای سالم 1

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد