رقابتهای جام جهانی والیبال - ژاپن؛

دومین برد تیم ملی والیبال رقم خورد/ ونزوئلا پشت سد مدافعان ایران

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 287605|11:59 - 1394/06/19
نسخه چاپی
دومین برد تیم ملی والیبال رقم خورد/ ونزوئلا پشت سد مدافعان ایران
تیم ملی والیبال ایران سومین دیدار خود در جام جهانی را برابر ونزوئلا برگزار کرد و با ارائه بازی خوب، به خصوص در دفاع روی تور اجازه خودنمایی را به مهاجمان حریف نداد تا به بردی آسان دست یابد.

به گزارشامروله،  تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۷:۴۰ صبح امروز پنجشنبه سومین بازی خود در جام جهانی ژاپن را مقابل ونزوئلا برگزار کرد و با ارایه یک بازی برتر حریف خود را در ۳ بر صفر شکست داد. تیم کشورمان به ترتیب با امتیازات ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۱۵ نماینده آمریکای لاتین را پشت سر گذاشت.

آغازی خوب برای ایران
اسلوبودان کواچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ارنج اولیه‌اش، همان ترکیب بازی روز گذشته برابر تونس را به میدان فرستاد. سعید معروف، امیر غفور، مجتبی میرزاجانپور، عادل غلامی، سیدمحمد موسوی، میلاد عبادی‌پور و مهدی مرندی (لیبرو) نفرات شروع کننده تیم ایران بودند.

در این ست ونزوئلا با همان سختکوشی که برابر آرژانتین داشت پا به پای ایران پیش آمد. وقت نخست استراحت فنی با برتری ۸ بر ۶ ایران همراه بود و در پی آن چند دفاع خوب ایران فاصله را بیشتر کرد اما حریف بار دیگر خود را به تیم کشورمان نزدیک کرد.

در وقت دوم استراحت فنی تیم ایران ۱۶ بر ۱۳ پیش افتاد و در ادامه این فاصله را حفظ کرد تا اینکه دو اشتباه از یاران ایران ونزوئلا را در امتیاز ۲۰ بر ۱۹ به یک امتیازی ایران رساند. تایم اوت به موقع کواچ باعث شد بازیکنان کشورمان با دفاع‌های خوب خود این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ برنده شوند.

تیم ملی والیبال ایران

آنالیز خوب ونزوئلا
در ست دوم بازیکنان کشورمان با آنالیزی که کادر فنی داشت، مهاجمان حریف را به خوبی شناختند و از همان ابتدای بازی عرصه را روی تور بر اسپکرهای ونزوئلایی تنگ کردند. برتری ۴ بر یک ایران تایم اوت مربی حریف را به دنبال داشت و در ادامه تیم کشورمان وقت نخست استراحت فنی را با امتیاز ۸ بر ۴ به نام خود روی تابلوی امتیازات ثبت کرد.

چند سرویس خوب از حریف که دریافت بد بازیکنان ایران را در پی داشت، ونزوئلا را به یک امتیازی ایران رساند. البته بازیکنان ایران خیلی زود خود را پیدا کردند و فاصله را بار دیگر افزایش دادند تا در وقت دوم استراحت فنی ۱۶ بر ۱۱ پیش بیفتند. بعد از آن فرهاد قائمی جایگزین عبادی‌پور شد و ایران روند خوب خود را تداوم بخشید و این ست را ۲۵ بر ۱۷ برنده شد.

دفاع روی تور عالی ایران
در ست سوم نیز ایران دفاع روی تور را در دستور کار داشت و با همین حربه از ابتدا حریف را در تنگنا قرار داد. بازیکنان کشورمان با استفاده از توپ‌های برگشتی خیلی زود به امتیاز ۸ رسیدند و وقت نخست استراحت فنی را ۸ بر ۴ به نام خود ثبت کردند. در امتیاز ۱۲ بر ۶ به سود ایران بود که سرمربی تیم ونزوئلا تقاضای تایم اوت کرد تا شرایط را برگرداند اما دفاع روی تور ایران همچنان موثر بود.

کواچ در امتیازات میانی این ست به معنوی‌نژاد و صنوبر هم فرصت بازی داد. تیم ایران وقت دوم استراحت فنی را هم ۱۶ بر ۷ پیش افتاد و پس از آن با حفظ برتری خود توانست ست سوم را ۲۵ بر ۱۵ برنده شود و در مجموع این بازی نه چندان دشوار را ۳ بر صفر به سود خود پایان دهد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد