پاشایی :

300 نفر از میراث فرهنگی و تاریخی شهرستان صحنه حفاظت می کنند

سرویس: شهرستانکد خبر: 287609|13:36 - 1394/06/19
نسخه چاپی
300 نفر از میراث فرهنگی و تاریخی شهرستان صحنه حفاظت می کنند
پایگاه خبری امروله : رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان صحنه گفت : به منظور حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان صحنه 300 عدد کارت برای دهیاران و اعضاء شورای اسلامی شهر و روستا صادر گردیده است.

" منوچهر پاشایی " در گفتگو باامروله، عنوان کرد : یک دوره آموزشی ویژه دهیاران با همکاری بخشداری مرکزی و دینور با حضور فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه به منظور حفاظت ، صیانت از آثار تاریخی و گردشگری برگزار شد که در آن افراد باید از طریق دهیاران و افراد معتمد محلی به یگان حفاظت و نزدیکترین پاسگاه انتظامی ارائه دهند.

 

وی ادامه داد : به منظور حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان صحنه 300 عدد کارت انجمن دوستداران میراث فرهنگی برای دهیاران و اعضاء شورای اسلامی شهر و روستا صادر گردیده است.

 

پاشایی خاطر نشان کرد : انجمن دوستداران میراث فرهنگی وظیفه حفاظت و حمایت از آثار تاریخی و بافت های قدیمی ، ساخت و ساز های غیر قانونی و بدون مجوز با رعایت مقررات اطلاع خواهند داشت.

 

این مسئول تصریح کرد : انجمن دوستداران میراث فرهنگی و آحاد مختلف مردم صحنه می توانند جهت توسعه موزه مردم شناسی شهرستان لوازم و اشیاء قدیمی خود را به این اداره تحویل دهند.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان صحنه در پایان گفت : از همه مردم شهرستان صحنه انتظار می رود در هنگام برخورد با هرگونه تخریب و چپاول میراث تاریخی ، فرهنگی و گردشگری بی تفاوت نباشد و گزارشات خود را به این اداره واقع در پارک معلم و یا با شماره تماس 48330390 ارائه دهند.