آزادی :

شهرستان صحنه بیش از سه هزار نفر عشایر دارد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 287618|08:45 - 1394/06/21
نسخه چاپی
شهرستان صحنه بیش از سه هزار نفر عشایر دارد
پایگاه خبری امروله : نخستین جلسه شورای عشایری شهرستان صحنه به منظور هماهنگی در راستای ورود دستگاه‌های اجرایی به مشکلات مناطق عشایری و ارائه خدمات مناسب‌تر به خانوارهای عشایر با حضور مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارشامروله، نخستین جلسه شورای عشایری شهرستان صحنه به منظور هماهنگی در راستای ورود دستگاه‌های اجرایی به مشکلات مناطق عشایری و ارائه خدمات مناسب‌تر به خانوارهای عشایر با حضور مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه برگزار شد.

 

در این جلسه علی اشرف آزادی ضمن بیان وضعیت کل عشایر استان کرمانشاه عنوان کرد : به دلیل گسترده بودن عشایر مدیریت آن و تامین نیازمندی آنان کاری است که نیازمند همکاری تمام ادارات می باشد و مدیریت امور عشایری به تنهایی نمی تواند به ارائه خدمات بپردازد.

 

وی در ادامه به اهمیت تشکیل و اجرایی شدن کمیسیون های  "عمرانی-اقتصادی" و "سیاسی-اجتماعی" پرداخت و تصریح کرد : تشکیل این کمیسیون ها نقش قابل توجهی برای پیشبرد اهداف امور عشایری دارد.

 

آزادی خاطر نشان کرد : این کمیسیون ها به مواردی همچون تهیه برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت، پیگیری اجرایی شدن آیین‌نامه ساماندهی، گسترش فرهنگ اسلامی و پیگیری اشتغال پایدار عشایر می پردازند.

 

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه در پایان گفت: جامعه عشایری شهرستان صحنه با 756 خانوار و جمعیت سه هزار و 964 نفری حدود 155 هزار واحد دامی در اختیار دارند.