وقتی ابتکار نماینده دولت می شود؛

سِلفی های عضو سبز پوش کابینه یازدهم ارمغان یک نشست بین المللی/ داستان دنباله دار فرصت سوزی های تدبیر و امیدی ها + تصاویر

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 290100|11:25 - 1394/09/22
نسخه چاپی
	سِلفی های عضو سبز پوش کابینه یازدهم ارمغان یک نشست بین المللی/ داستان دنباله دار فرصت سوزی های تدبیر و امیدی ها + تصاویر
معصومه ابتکار عضو حاشیه ساز دولت یازدهم در ادامه حاشیه سازی های خود، در نشست اخیر پاریس نیز نتوانست جز چند عکس سلفی دستاوردی داشته باشد.

به گزارشامروله، به نقل از سرویس بین المللشبکه اطلاع رسانی مرصاد،نشست جهانی تغییرات جوی در پاریس در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک شد که دولت یازدهم بازهم با یک فرصت سوزی نتوانست از این فرصت استفاده کند.

 

در این نشست که با هدف بررسی تغییرات آب و هوایی برگزار شده بود، در نهایت پیش نویس قطع نامه ای تدوین شد که در آن از کشورهای جهان خواسته شده تمام تلاش های خود را برای جلوگیری افزایش گرمای زمین و محدود کردن افزایش آن به دمایی کمتر از دو درجه سانتیگراد بکار گیرند؛ با این وجود نقش بسیار کمرنگ نماینده دولت یازدهم بسیار سوال برانگیز است.

 

معصومه ابتکار مسئول سازمان محیط زیست در حالی در این نشست به عنوان نماینده ایران حضور داشت که نه تنها نتوانست به عنوان یک نماینده متناسب با جایگاه دولت جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش کند، بلکه حتی از برخی از کشورهایی دسته چندمی دنیا نیز حضور کمرنگ تر داشت.

 

 

این افتضاح به حدی وجیع بود که حتی رسانه انگلیسی بی بی سی نیز از این نقش کمرنگ ایران اظهار تعجب کرد!

 

بی برنامگی از سوی ابتکار و در مرتبه بعدی سوء مدیریت وی در حوزه کاری اش علاوه بر اینکه موجب شده است وی نتواند از عهده حوزه مسئولیتی خود در داخل کشور به خوبی بر بیاید، بلکه موجب شده است که با سفرهای بی برنامه به چنین نشست های مهمی هزینه های هنگفتی نیز برای دولت به بار بیاورد.

 

از آنجایی که سفرهای قبلی ابتکار به چنین نشست هایی نیز نتیجه ای بهتر از چند عکس سلفی با روسای جمهور و مسئولان کشورهای خارجی نداشت به نظر می رسد، تکرار چنین اقدامی از سوی دولت و فرستادن ابتکار به نشست های جهانی کاری عبث باشد اما متاسفانه بار دیگر تکرار شد.

 

 

(عکس های سلفی ابتکار با روسای کشورهای جهان)

 

هر چند که دولت نشان داده است که با بی توجهی ها گوشی برای شنیدن انتقاد مردم ندارد، قطعا چنین رویه ای نه تنها بر شمار منتقدان دولت یازدهم خواهد افزود بلکه، می تواند باعث ریزش چشمگیری از سبد حامیان دولت نیز بشود.

 

مسئله انتقادات گسترده مردمی به اقدامات ابتکار نه تنها در رسانه های جمعی نمود ویژه ای دارد، بلکه به صفحه اینستاگرام ابتکار نیز کشیده شده تا جایی که خود ابتکار در صفحه شخصی خود سعی کرده این انتقاد ها را توجیه کند.

 

(یکی از چندین انتقاد مردمی از ابتکار)

 

یکی از کاربران که به نظر می رسد، از کمرنگ بودن حضور ایران در نشست تغییرات آب و هوایی در پاریس انتقاد داشت، از چرایی این مسئله از ابتکار سوال پرسیده است، اما ابتکار به جای پاسخی قانع کننده، این کوتاهی وظیفه خود را به عدم انعکاس رسانه ها ربط داده است!

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد