بررسی یک معضل؛

جولان مسافربرهای شخصی در کرمانشاه ادامه دارد/ صدور مجوز مسافر کشی شخصی به بهانه بیکاری

سرویس: اجتماعیکد خبر: 290987|10:54 - 1394/10/24
نسخه چاپی
	جولان مسافربرهای شخصی در کرمانشاه ادامه دارد/ صدور مجوز مسافر کشی شخصی به بهانه بیکاری
جولان مسافربرهای شخصی در سطح شهر از جمله معضلاتی است که کلانشهر کرمانشاه را درگیر خود کرده است.

به گزارشامروله، به نقل ازپاک پرس، در جای جای شهر کرمانشاه به ویژه در میادین و معابر اصلی مسافربرهای شخصی عرصه را بر تاکسیران ها و آژانس های مسافربری تنگ کرده اند و برای سوار کردن مسافر گوی سبقت را از دیگری ربوده اند.

 

متاسفانه این امر تا حدی شایع است که درمقابل دیدگان مامورین انتظامی و راهنمایی و رانندگی نیز مسافربرهای شخصی اقدام به مسافرکشی می کنند اما اقدامی موثر از سوی مسئولین امر انجام نمی شود.

 

صرف نظر از علت چنین رخدادی، نباید بیکاری دستاویز همه مشکلات و مسائلی باشد که به سادگی می تواند مورد چاره اندیشی قرار گیرد؛ نباید بیکاری مجوز مسافرکشی را به مسافربران شخصی بدهد زیرا در این صورت امنیت مردم نشانه گرفته شده است.

 

ریشه کنی کامل مسافربرهای شخصی امکان پذیر نیست

 

سرهنگ اکبر ویسی در گفتگو با خبرنگار پاک پرس، اظهار داشت: به دلیل وجود مشکل بیکاری افراد زیادی اقدام به اخذ وام و خرید خودرو کرده اند که البته پلیس راهور کماکان حمل مسافر توسط مسافربرهای شخصی را تخلف محسوب و با متخلفین برخورد می کند.

 

 

جانشین پلیس راهور استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ریشه کنی کامل مسافربرهای شخصی امکان پذیر نیست بیان کرد: تعداد مسافربرهای شخصی در سطح شهر کرمانشاه بسیار زیاد است اما پلیس راهور در مناطق خاص این افراد را کنترل می کند.

 

سرهنگ ویسی خاطر نشان کرد: برخورد با مسافربرهای شخصی به صورت مقطعی، مکانی و زمانی است زیرا با وجود کمبود نیرو و حجم بالای مسافربرهای شخصی ریشه کنی کامل این امر امکان پذیر نیست.

 

اشتغال مسافربرها در آژانس، جواز مسافربری است

 

احمدی در گفتگو با خبرنگار پاک پرس، با اشاره به اینکه برخورد با مسافبرهای شخصی مقطعی است اظهار داشت: مقوله برخورد با مسافربرهای شخصی به عهده تاکسیرانی نمی باشد.

 

روابط عمومی تاکسیرانی شهر کرمانشاه بیان کرد: اما در قالب طرحی مصوب آن دسته از مسافربرهای شخصی علاقه مند می توانند برای مسافربری در یکی از آژانس های مسافرتی مشغول کار شوند و در این صورت اقدام به حمل مسافر کنند.

 

به گزارش پاک پرس، معضل مسافربرهای شخصی مسئله جدیدی نیست بلکه امری دیرینه است اما افزایش روزافزون این حجم از خودروهای شخصی می تواند زمینه ساز ایجاد فضایی نا امن و کسادی بازار تاکسیران ها شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد