راهکار کپنهاک برای رهایی از بحران مهاجرین

دانمارک دارائی پناهجویان را مصادره می‌کند

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 291297|20:15 - 1394/11/07
نسخه چاپی
دانمارک دارائی پناهجویان را مصادره می‌کند
پارلمان دانمارک برای خلاص کردن این کشور از بحران مهاجرین که از سال گذشته گریبان اروپا را گرفته قانونی را در خصوص ضبط دارائی های پناهجویان به تصویب رساند.

به گزارشامروله، به نقل از خبرگزاری آلمان، پارلمان دانمارک قانون بحث‌برانگیزی را به تصویب رسانده که به مقامات این کشور اجازه می‌دهد وجه نقد و اموال ارزشمند پناهجویان را مصادره کنند.

 

طرح جنجال‌ برانگیزی که به مقامات دانمارکی اجازه می‌دهد اموال ارزشمند و وجوه نقد پناهجویان را مصادره کنند در پارلمان دانمارک با ۸۱ رای موافق در برابر ۲۷ رای مخالف به تصویب رسید و تبدیل به قانون شد.

 

این طرح بخشی از طرح کلان دولت لیبرال راست‌گرای دانمارک برای اصلاح قانون مهاجرت و محدود کردن ورود پناهجویان است و به گزارش رسانه‌های بین‌المللی پس از آنکه دولت دانمارک توانست اکثریت پارلمان را در اوایل ماه جاری میلادی تضمین کند، تصویب آن قطعی به نظر می‌رسید.

به این ترتیب پناهجویان در بدو ورود به دانمارک تفتیش خواهند شد و اگر در زمان ورود بیش از ۱۰ هزار کرون دانمارک (۱۳۴۰ یورو) وجه نقد به همراه داشته باشند، پول‌شان ضبط خواهد شد. اموال و پول‌های مصادره شده به صندوق اداره مهاجرت و پناهندگی واریز می‌شود تا در آینده برای تامین مخارج آنها مصرف شود. گذشته از این، پناهجویان برای پیوستن اعضای خانواده‌شان باید تا سه سال صبر کنند.

مخالفان دولت در پارلمان و فعالان حقوق مدنی و سازمان‌های حقوق بشری در دانمارک و دیگر کشورهای جهان هشدار داده‌اند که تصاحب اموال پناهجویان توهین به ارزش‌هایی است که دانمارک بر پایه آن بنا شده و اعتبار بین‌المللی این کشور را هم مخدوش خواهد کرد. برخی از آنها این طرح را با روش‌های غیرانسانی اعمال‌شده علیه اقلیت‌ها در دوران حکومت نازی‌ ها مقایسه کرده‌اند و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل هشدار داده که این طرح به بیگانه‌هراسی دامن خواهد زد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد