لزوم توجه به بهبود امکانات مدارس؛

تحصیل کانکسی پاشنه آشیل آموزش در غرب کشور/ کلاس هایی که در حیاط مدرسه برپا می شوند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 291822|13:14 - 1394/11/25
نسخه چاپی
	تحصیل کانکسی پاشنه آشیل آموزش در غرب کشور/ کلاس هایی که در حیاط مدرسه برپا می شوند
تحصیل در کانکس ها در مدارس غرب کشور موضوعی است که امروز در موارد متعدد به خصوص در استان کرمانشاه به چشم می خورد.

به گزارشامروله،  به نقل ازهزار ماسوله، تحصیل در مدارس استاندارد یکی از نیازهای دانش آموزان در راه تحصیل علم است که بایستی به آن توجه ویژه ای شود.

 

در استان کرمانشاه و در شهرستان پاوه علی رغم اینکه به بازسازی مدارس تا به امروز توجه شده است، اما در بعضی از موارد دیده می شود که کمبود امکانات گاهی مشکلاتی را به وجود آورده است.

 

یکی از مواردی که در شهرستان پاوه برای دانش آموزان مشکلاتی را به همراه داشته، کلاس های درس دبستان 12 فروردین واقع در ترمینال کرمانشاه سه راهی روستای دوریسان است که مکان آموزشی مناسب جهت تدریس به دانش آموزان را دارا نیست.

 

وجود کانکس به جای کلاس درس در این مدرسه باعث شده است که دانش آموزان در سرمای زمستان مجبور باشند که در این محل ها به تحصیل بپردازند.

 

یکی ازوالدین دانش اموزان این مدرسه در گفتگو با خبرنگار هزارماسوله اظهار داشت: دانش اموزان این مدرسه از کمبود فضای مناسب جهت فراگیری علم و دانش رنج می برند.

 

وی افزود: کانکس هایی را برای ایجاد کلاس آموزشی دانش آموزان تهیه کردند که به هیج وجه ممکن مناسب نیست.

 

وی گفت: در زمستان این دانش آموزان مجبور به تحمل سرمای شدید می شوند که این بر فراگیری دانش آنان تاثیر منفی می گذارد.

 

وی خواستار انعکاس این گزارش به مسئولین شد و گفت: روا نیست که در این مدرسه و در ورودی شهر پاوه دانش اموزان از حداقل امکانات آموزشی محروم باشند.

 

وی در پایان گفت: این کانکس ها فاقد هر گونه امکانات ابتدایی جهت رفاه حال دانش آموزان در این فصل سرد سال هستند.

 

 

مدیر آموزش و پرورش پاوهنیز در گفتگویی با خبرنگار هزار ماسوله با تایید خبر فوق اظهار داشت: این کانکس ها با امکانات خوب و قابل استاندارد هستند که به عنوان کانکس استاندار کلاسی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

سعدی فتاحی افزود: در زمان خود بزرگترین خیانتی که به این محله وارد شده است، ایجاد دو شهرک فرهنگیان و بسیجیان در این محله بوده است. برای این دو شهرک علی رغم آنکه چندین شورای آموزش و پرورش برای آن با حضور مسئولین ذیربط تشکیل شد، ولی فضای آموزشی مناسب برای آنها تعیین نگردیده است.

 

وی ادامه داد: با ایجاد این دو شهرک در این محله، این دبستان نیز بدلیل نبود فضای مناسب جهت آموزش دانش آموزان، مجبور به گذاشتن چند کانکس برای تشکیل کلاس های دانش آموزان شده است.

 

فتاحی در ادامه با بیان اینکه این کاکنس ها مناسب شرایط لازم برای حفظ آرامش روانی دانش آموزان نیست، گفت: این کانکس ها فضای مدرسه را نیز پر کرده اند.

 

وی گفت: با احداث این دو شهرک در این محله، یک متر فضای آموزشی برای آنها اختصاص نداده اند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد