تبعات کمبود امکانات ورزشی؛

حسرت یک ورزش بی دردسر بر دل جوانان روستایی/ سوختن اوقات فراغت در همین حوالی

سرویس: اجتماعیکد خبر: 291824|13:16 - 1394/11/25
نسخه چاپی
	حسرت یک ورزش بی دردسر بر دل جوانان روستایی/ سوختن اوقات فراغت در همین حوالی
کمبود فضاهای ورزشی در روستاهای تابعه شهرستان سرپلذهاب جوانان این مناطق را از فعالیت های ورزشی بی نصیب کرده است.

به گزارشامروله،  به نقل از بازی دراز،  ورزش در بخش ها و روستاها یکی از نیازهای اساسی است که می تواند به نشاط، شادابی و سرزندگی افراد ساکن در این مناطق کمک کند.

 

توسعه امکانات ورزشی در روستاها، نشاط و شادی را برای قشر جوان ساکن در روستاها ایجاد می کند. به واسطه نیاز به گذراندن درست اوقات فراغت و معضلات فرهنگی و اجتماعی خاص  مناطق روستایی، ایجاد اماکن و فضاهای ورزشی در این مناطق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

توجه به ورزش جوانان در مناطق روستایی نیز امری لازم و ضروری است که می بایست مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد. نیاز است که با جذب اعتبارات و کمک های مردمی و تهیه امکانات ورزشی در سطح روستاها شرایط مساعدی برای حضور جوانان روستایی در عرصه ورزش فراهم شود.

 

 

 

احمدی یکی از ورزشکاران روستایی در گفتگو با خبرنگار بازی دراز اظهار داشت: جوانان و نوجوانان روستایی برخلاف همسن و سالان شهری خود که از دهها و صدها نوع امکانات گوناگون شهری برخودار هستند، از کمترین امکاناتی در این عرصه بی بهره بوده و بیشتر جوانان اوقات خود را به بطالت می گذرانند.

 

 

سهرابی یکی دیگر از جوانان روستا اظهار داشت: جوانان روستا برای گذراندن اوقات فراغت به سوی زمین های خاکی روستا که تنها فضای ورزشی مهیا برای آنان است راهی می شوند و به دور از هرگونه شور و نشاط اوقات خود را می گذرانند.

 

 

 

 

سرپل ذهاب با بیش از266 روستا که قشرعظیمی از جمعیت آنها را جوانان تشکیل می دهند یکی از شهرستان هایی است که در مورد توجه و نگاه لازم به تهیه فضاهای ورزشی در این روستاها در جایگاه فراموش شده ای قرار دارد.

 

برای بررسی مسائل و مشکلات مربوط به امکانات ورزشی روستاها به سراغ معاون فرماندارسرپل ذهابرفتیم.

 

اعتبار کافی برای تکمیل اماکن ورزشی در روستاها در دسترس نیست

 

عزیزمراد کرمی در گفتگو با خبرنگار بازی دراز با تاکيد بر اينکه نقش و جايگاه ورزش بر سلامت جسم، روح و روان بر کسي پوشيده نيست، اظهار داشت: ورزش کردن فقط صرف انجام دادن فعاليت هاي بدني نيست بلکه ورزش براي آماده سازي ذهن، روح و روان از اهميت بسياري برخوردار است. توجه به ورزش در زندگي ماشيني و پر دغدغه امروز يک نياز است.

 

کرمی با بیان اینکه توسعه فضاهای ورزشی و احداث زیربناهای ورزشی در روستاها فاقد اعتبار است، افزود: تکمیل پروژه های نیمه تمام و روند اجرایی آن در روستاهای شهرستان سرپل ذهاب دارای اعتبارات کافي نبوده و براي تکميل و بهره برداري از اين پروژه ها نيازمند جذب اعتبارات بيشتر هستيم. امید است با جذب اعتبارات لازم گامی موثر درروند تحقق این امر برداشته شود.

 

 

 

وي با بيان اينکه توسعه ورزش در روستاها و مناطق محروم نبايد از نگاه مسئولين دور بماند، اظهار داشت: تاکنون از محل اعتبارات مقام معظم رهبری 10 روستا در توابع شهرستان از امکانات وسایل و فضای ورزشی بهره مند شده اند و مشکلاتي در دیگر روستاها در مسئله کمبود امکانات و فضاي ورزشي وجود دارد که بايد با همکاری دیگرمسئولين دنبال شود.

 

 

امید است که در آینده شاهد تجهیز کردن امکانات ورزشی در روستاها  و در نتیجه پیشرفت هیئت ورزشی شهرستان در عرصه های مختلف ورزشی باشیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد