بررسی تاثیرات کاهش حضور روس ها در سوریه؛

تداوم روند تضعیف تروریست ها در سوریه/ نفوذ وحشت از "مثلث مقاومت" در کروموزوم های بربریت وهابی

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 292470|14:55 - 1394/12/26
نسخه چاپی
	تداوم روند تضعیف تروریست ها در سوریه/ نفوذ وحشت از "مثلث مقاومت" در کروموزوم های بربریت وهابی
تداوم فعالیت مثلث مقاومت در سوریه در آینده نیز می تواند روند تضعیف تروریست ها در سوریه را پابرجا نگه دارد.

به گزارشامروله، به نقل از سرویس بین المللشبکه اطلاع رسانی مرصاد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در خبری که آن را در صفحه شخصی خود در فیس بوک نیز منتشر کرد، خبر داد که روسیه نیروهای خود را در سوریه کاهش می دهد.

 

این اقدام جدای از چرایی صورت گرفتن آن، سوالاتی را در خصوص آینده سوریه را مطرح می کند که آیا این کاهش نیروها بر روند جنگ علیه تروریست ها تاثیر می گذارد یا خیر.

 

بدون شک از آغاز حضور روسیه در سوریه جنگ علیه تروریسم در سوریه شکل تازه ای به خود گرفت. حضور کشورهایی نظیر ایران، روسیه و گروه حزب الله در همراهی با دولت سوریه موجب شده بود که پیشروی در مناطق تحت نفوذ داعش سریع تر شود.

 

 

اما آنچه که برای مشخص شدن میزان تاثیر عدم حضور روسیه در این جنگ حائز اهمیت است، توجه به گذشته این جبهه، یعنی زمانی است که روسیه به صورت مستقیم در جنگ حضور نداشت.

 

قبل از ورود روسیه به این ائتلاف جبهه مقاومت، نیروهای سوری با مشورت هایی که از ایران و حزب الله دریافت می کردند، توانسته بودند جلوی پیشروی داعش در سوریه را تا حدود زیادی بگیرند. این بدان معناست که جنگ با نیروهای بومی سوریه و بدون حضور مستقیم روسیه نیز توانسته بود اداره شود. 

 

روسیه به طور کامل از سوریه خارج نمی شود

 

بر اساس اظهارات مقامات روسی برنامه جدید کرملین این خواهد بود که تنها تعداد نیروها در سوریه کاهش یابد؛ یعنی اخباری در خصوص خروج کامل این کشور از سوریه صحت نخواهد داشت.

 

این بدان معناست که همکاری ائتلاف سابق کماکان پابرجاست و تغییری در روند آن ایجاد نمی شود. موضوعی که ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به آن تاکید کرده است.

 

وی گفت: آنچه در اخبار درباره تقلیل نیروهای روسیه در سوریه منتشر شده در حقیقت تغییری در کلیت همکاری‌های بین ایران، روسیه، سوریه و نیروهای متحد مانند حزب‌الله لبنان نخواهد کرد.

 

ولایتی ادامه داد:‌ روس‌ها تاکید کرده‌اند در اینکه پایگاه‌های خودشان را دارند و نیروی هوایی ممکن است تقلیل پیدا کند؛ اما حسب مورد بر اساس برداشت ما هر جا لازم باشد روس‌ها مجددا در این مبارزه بسیار مهم علیه تروریست‌ها شرکت می‌کنند و هرجا لازم باشد مبارزه را تشدید می‌کنند و این چیزی است که ما از مسئولان بلندپایه روسیه از جمله آقای پوتین شنیده‌ایم.

 

مثلث مقاومت به فعالیت خود ادامه می دهد

 

تشکیل مثلث مقاومت با اضلاع "ایران، سوریه و حزب الله" در مقابل تروریست های وهابی (داعش) موجب شد تا برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی جریان های تروریستی در منطقه به هم بخورد.

 

 

قدرت این مثلث نظامی در این جنگ باعث شد تا نام این ائتلاف لرزه بر اندام تشنگان خون مسلمانان بیاندازد. 

 

با این تفاصیل در شرایط فعلی حتی بدون در نظر گرفتن توان روسیه در یاری رسانی های آینده به سوریه، مثلث مقاومت می تواند نتایج چشمگیری را همچون گذشته کسب کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد