رئیس فدراسیون ووشو:

بیش از ۱۵۰ کشور عضو فدراسیون جهانی ووشو هستند

سرویس: اخبار استانکد خبر: 293205|15:58 - 1395/02/12
نسخه چاپی
	بیش از ۱۵۰ کشور عضو فدراسیون جهانی ووشو هستند
رئیس فدراسیون ووشو گفت: ورزش ووشو هر روز بیشتر از گذشته در حال رشد و پیشرفت است و هم اکنون نیز بیش از ۱۵۰ کشور در فدراسیون جهانی ووشو عضویت دارند.

به گزارشامروله،  مهدی علی‌نژاد در مجمع هیئت ووشو استان کرمانشاه که امروز یکشنبه در سالن شهید هادیان اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه ورزش ووشو هر روز بیشتر از گذشته در حال رشد و پیشرفت است و هم اکنون نیز بیش از ۱۵۰ کشور در فدراسیون جهانی ووشو عضویت دارند.

 

رئیس فدراسیون ووشو در خصوص جایگاه ورزش در کشور افزود: شرایط فعلی و نگاه بالادستی به ورزش در کشور به گونه‌ای است که بعد از مسابقات سطح آسیا، همه نگاه‌ها به المپیک معطوف می‌شود در حالیکه ورزش‌هایی وجود دارند که المپیکی نیستند و تا حدودی نادیده گرفته می ‌شوند.

 

علی‌نژاد از راه اندازی ورزش ووشو در رده بازی‌های دانشگاهی جهان خبر داد و بیان کرد: بازی‌های دانشگاهی جهان بعد از المپیک مهمترین رویداد ورزشی در جهان به شمار می‌آید.

 

وی ابراز امیدواری کرد: جمهوری اسلامی ایران در مسابقات ورزش‌های دانشگاهی جهان حضور قدرتمند و موثر داشته باشد و به دنبال این مهم هستیم.

 

علی‌نژاد همچنین اشاره‌ای به جایگاه فدراسیون ووشو کرد و گفت: فدراسیون ووشو ایران از بعُد عملکرد در رده هفتم فدراسیون‌های ورزشی قرار دارد و از نظر تخصیص بودجه در جایگاه دوازدهم است.

 

رئیس فدراسیون ووشو ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ورزشی در ایران را قابل توجه دانست و افزود: با توجه به این به این ظرفیت‌ها و استعدادهای ویژه جوانان ایرانی هیچ سکو و قله‌ غیر قابل فتحی نمی‌بینیم.

 

این مسئول در ادامه جایگاه ورزش استان کرمانشاه در  ورزش ووشو را پررنگ و موثر و قدرتمند دانست و افزود: این جایگاه در کشور در بخش بانوان استان پررنگ‌تر مشاهده می‌شود و  به طور قطع ووشوکاران کرمانشاهی در مسابقات مختلف جهانی حضوری درخشان خواهند داشت.

 

وی در ادامه مریم هاشمی، ورزشکار کرمانشاهی را از ووشوکاران ارزشمند ایران دانست و افزود: هاشمی ۳ مدال طلای جهانی را به خود اختصاص داده و این موفقیت رکوردی دست نیافتنی است.

 

علی‌نژاد بیان کرد: استان کرمانشاه در مرکز شهر و برخی شهرستان‌ها از خانه ووشو برخوردار است و نامگذاری خانه ووشو کرمانشاه به نام مریم هاشمی اقدام بسیار ارزشمند در راستای ارج نهادن به جایگاه قهرمانان است.