رحمانی :

تیم‌های بدهکار از لیگ قهرمانان و لیگ داخلی کنار گذاشته می‌شوند

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 300094|13:33 - 1396/04/31
نسخه چاپی
تیم‌های بدهکار از لیگ قهرمانان و لیگ داخلی کنار گذاشته می‌شوند
عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌گوید بر اساس قانون مجوز حرفه‌ای سازی، تیم هایی که وضعیت مالی نامشخصی دارند نمی‌توانند حتی در لیگ داخلی کشور خود شرکت کنند.

به گزارشامروله، 

شاهین رحمانی در گفتگو باخبرنگار مهر، درباره مشکلات مالی تعدادی از باشگاه ها و شرایط حضور آنها در لیگ قهرمانان آسیا با وجود این مشکلات، گفت: به طور کلی شرایط حضور یک باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا بستگی به مقررات دارد. در قانون هم آمده است که باشگاه هایی که مجوز حرفه ای سازی دریافت کنند، می توانند در لیگ قهرمانان آسیا حضور یابند. در مجوز حرفه ای سازی هم موارد مختلفی وجود دارد که باید آن را رعایت کرد. یکی از این موارد، مشخص بودن وضعیت مالی باشگاه هاست.

وی تاکید کرد: باشگاه هایی که بدهکار هستند و یا وضعیت مالی نامشخصی دارند نمی توانند مجوز حرفه ای سازی بگیرند. بر اساس قانون حرفه ای سازی، باشگاه هایی که وضعیت مالی آنها مشخص نیست حتی نمی توانند در لیگ داخلی خودشان شرکت کنند. طبیعتا اگر این تیم ها به لیگ قهرمانان آسیا هم راه یافته باشند،  حق شرکت در این رقابتها را هم ندارند. این یک قانون کلی است که از ۵ یا ۶ سال پیش اجرا شده است.

عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا یادآور شد: کاری که AFC می کند این است که دارد با جدیت بیشتر به این قضیه نگاه می کند. پیش از این رسیدگی و صدور مجوز حرفه ای به یک نهاد داخلی در همان کشور سپرده شده بود و آن نهاد مسئولیت بررسی وضعیت و صدور مجوز را بر عهده داشت. حالا بر اساس آنچه که اعلام شده، AFC روی وضعیت مالی باشگاه ها نظارت ویژه می کند و چنانچه یک باشگاه بدهکار باشد، حتی اگر مجوز حرفه ای سازی آن صادر شده باشد، اجازه حضور در لیگ قهرمانان به آن تیم داده نمی شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: وضعیت مالی یک باشگاه در مصاحبه بین من و شما مشخص نمی شود. وضعیت مالی در بررسی اسناد مالی یک باشگاه تعیین می شود. بنابراین آنچه در اسناد مالی مشخص می شود بستگی خاصی به شفافیت، سلامت و مسئولیت پذیری نهادهای مربوطه دارد.

وی تصریح کرد: همانطور که گفتم اگر باشگاهی وضعیت مالی نامشخصی داشته باشد، حق شرکت در لیگ داخلی را هم ندارد. این برای کشورهایی که مجوز حرفه ای سازی را پیاده می کنند، صدق می کند.

عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا در پایان در پاسخ به این سئوال که اگر یک باشگاه به خاطر مسائل مالی از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شود، آیا سهمیه آن کشور هم می‌سوزد؟ گفت: طبق قانون مجوز حرفه ای سازی، اگر باشگاهی نتواند از سهمیه خود در لیگ قهرمانان آسیا استفاده کند، آن سهمیه برای کشور مربوطه محفوظ می ماند و تیمی که در رده بعدی جدول است، مجوز حضور در لیگ قهرمانان را به دست می آورد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد