یک کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد:

بازخوانی 400 سال جنایت یانکی‌ها/ دختر کرمانشاهی که زیر چرخ‌ ماشین آمریکایی‌ها له شد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 311789|12:01 - 1399/04/12
نسخه چاپی
 بازخوانی 400 سال جنایت یانکی‌ها/ دختر کرمانشاهی که زیر چرخ‌ ماشین آمریکایی‌ها له شد
مرصاد نیوز: یک کارشناس مسائل سیاسی به بازخوانی بخشی از جنایات 400 ساله آمریکا علیه کشورهای جهان پرداخت.

به گزارشامروله،محمدرضا واحدی در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصاد با اشاره به سالروز شلیک موشک های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی و کشته شدن ۲۹۰ نفر انسان بی گناه توسط آمریکا و هفته افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: اگر بخواهیم جنایات آمریکا را در طول ۴۰۰ سال اخیر نام ببریم فراوان است، آمریکایی‌ها هرجا پا گذاشتند برای خیر و صلاح مردم وارد نشدند بلکه برای قتل و غارت کشورها وارد عمل شدند.

وی افزود: اگر کشور انگلیس هند را تصرف می‌کند و آنجا را به واسطه نمایندگان خود اداره می‌کند و مخالفان حضور خود را قتل عام می‌کند یا فرانسه در مناطق آفریقا حضور می یابد و منابع آن ها را غارت می کند و امپراتوری‌های گذشته در کشورها حضور یافته و معادن آنها را غارت و مخالفان را سرکوب می‌کنند ایالات متحده نیز در کشورهای مختلف برای غارت آنها حضور یافته است.

وی عنوان کرد: امروز در دو کشور آلمان و ژاپن که پیشرفت اقتصادی دارند دیده می شود آلمان حدود ۴۳ میلیارد دلار به آمریکا پرداخت کرده تا آمریکا از حیات آن حفاظت کند زیرا آلمان ارتش مستقل ندارد، همچنین آمریکا در ژاپن نیز پایگاه‌های متعددی دارد که برای حیات خود سالیان سال به آمریکا پول می پردازد بنابراین آمریکا هر جا حضور می یابد با غارت و قتل همراه است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در جنگ آمریکا و ویتنام که حدود ۸ سال طول کشید آمریکا برای تسلط بر ویتنام و آسیا حضور یافت.

وی افزود: حضور آمریکا در ایران از سال ۳۲ و زمان ساقط شدن دولت مصدق و روی کار آمدن حکومت شاهنشاهی بوده در واقع آمریکا ۲۸ سال از رضاخان حمایت کرد و ۲۵ سال بعد از پسر رضاشاه؛ در حالی که انسان های زیادی توسط آنها کشته شدند و شخصیت های زیادی به زندان افتادند.

واحدی گفت: جریان تسلط آمریکا در سال 57 که دوران مبارزاتی ۱۵ ساله ای بود برچیده شد. آمریکایی ها تا جایی که توانستند غارت کردند در زمان شاه ۴۳ درصد از پول درآمدهای نفتی ایران را می پرداختند و ۵۷ درصد مابقی را به صورت تجهیزات در اختیار ایران قرار می دادند تا از منافع آمریکا در منطقه حمایت کنند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا یکی از مراکز بزرگ حمایت خود را از دست داد زیرا دولت شاهنشاهی ایران برای آمریکا یک ارتش ۳۶ میلیونی بود همانگونه که اسرائیل برای آمریکا ارتشی 6میلیونی است.

وی افزود: تجزیه طلبان تحت حمایت آمریکا با کشتار و ایجاد وحشت مناطقی را برای ایجاد نظام سیاسی جدید به تصرف خود در می آوردند.

واحدی با بیان اینکه با تصرف لانه جاسوسی بسیاری از مسائل برملا شد، گفت: هنگامی که جریان های تجزیه طلبانه راه به جایی نبرد آمریکا در سال ۵۹ با حمله به صحرای طبس که البته ریگ های بیابان به خواست خدا سربازان غیبی شدند و طومار آمریکایی‌ها را در هم پیچیدند سپس شهریور ۵۹ جنگی همه جانبه علیه ایران راه انداختند.

واحدی تصریح کرد: آمریکا برای حمایت از دولت عراق، از مصر تجهیزات نظامی که توسط روسیه تامین می‌شد را درخواست کرد در واقع آمریکا عراق را حمایت کرد تا به همه اهدافش برسد و ایران را به شکست بکشاند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه خواسته آمریکا نابودی دولت و نظام سیاسی ایران بود، گفت: آنها همه افرادی که از نظام دل خوش نداشتند را به کار گرفتند تا ایران را شکست دهند.

وی عنوان کرد: آمریکا برای تسلط بر کشورها از ابزارهای مختلفی از جمله اهرم اقتصادی با اعمال تحریم، تهدید و فشار اقتصادی، اهرم سیاسی، نظامی و... استفاده می کند و بلافاصله پس از پیروزی انقلاب تحریم ها را آغاز کرد که تاکنون هم ادامه دارد.

واحدی با بیان اینکه اهرم اقتصادی برای به سلطه درآوردن کشورها توسط آمریکا بسیار قدرتمند بوده، افزود: ابزار سیاسی هم کارآمد بوده و بر تصمیمات سازمان ملل و شورای امنیت هم تاثیر گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا پس از اینکه با اعمال تحریم نتوانست به اهداف خود دست یابد به مذاکره متوسل شد و در این میان اوباما نیز اقرار کرده است. رئیس جمهور دولت ایران به همه تعهدات برجامی عمل کرد در حالی که دولت آمریکا به هیچ یک عمل نکرد و این یک خطای استراتژیک است.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه نظام سیاسی آمریکا بر مبنای نژادپرستی مستقر است، عنوان کرد: اسرائیل با فلسطین همان کاری را کرده که سفیدپوستان آمریکا با سیاه پوستان انجام دادند.

جریان مدرن برده‌داری؛ از فرد به دولت

وی افزود: آمریکا به جای برده داری یک نوع جریان مدرن و برده داری غیرمحسوس به وجود آورده در واقع به جای افراد، دولت ها را به بردگی گرفته؛ دولتهای عربستان، ترکیه و کشورهای اروپایی برده سیاسی آمریکا هستند که قواعد آمریکا را بازی می کنند.

واحدی گفت: همه آگاهان سیاسی مطلع هستند از سال ۴۲ مبارزات ملت ایران به واسطه قیام امام راحل کلید خورد و در جریان ۱۵ خرداد ۱۵ هزار نفر به شهادت رسید از سوی دیگر آمریکا با اعزام هیئت های مختلف سیاسی می خواست مانع سقوط رژیم شاه شود اما خواست خداوند در ۲۲ بهمن به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

این کارشناس سیاسی نقش عوامل داخلی نظیر جریانهای چپ گرا، بهائیان ساواکیان لباس عوض کرده در اغتشاشات سال ۷۸ و ۸۸، ۹۶ و ۹۸ را موثر دانست و گفت: در آن سالها نیز منافقین با به شهادت رساندن نیروهای انقلابی و مذهبی بسیار خشن واکنش نشان می دادند.

وی با بیان اینکه آمریکا هیچ گاه از حمایت منافقین دست بر نداشت، افزود: امام(ره) فرمود منافقین از کفار بدتر هستند.

تاریخچه کاپیتولاسیون/ دختر کرمانشاهی که زیر چرخ‌ ماشین آمریکایی‌ها له شد

واحدی افزود: در حمایت آمریکا از دولت شاهنشاهی از سال ۱۳۳۲ به بعد پس از کودتای ۲۸ مرداد و سقوط دولت مصدق دولت و مجلس ایران به خواست سفارت آمریکا و انگلیس برنامه های آنها را طراحی می‌کردند و به مرحله قانونگذاری می کشاندند یکی از قوانین که توسط دولت به مجلس داده شده بود این بود نیروهای آمریکایی و تمامی کسانی که به نحوی آمریکایی محسوب می شوند در کشوری مثل ایران مصونیت سیاسی خواهند داشت و ایران حق محاکمه هیچ شهروند آمریکایی نظامی و غیرنظامی را ندارد اگر چنانچه این شهروند آمریکایی در ایران جنایتی را مرتکب شود دولت ایران حق محاکمه آمریکایی‌ها را ندارد و آنها دارای مصونیت سیاسی و قضایی هستند.

وی افزود: لذا امام راحل با این لایحه مخالفت کرد و ناچار شدند دست از این لایحه بردارند.

این کارشناس سیاسی به یکی از خاطراتش در این زمینه اشاره‌ و خاطرنشان کرد: در کرمانشاه نیز دختری را زیر چرخ های ماشین له کردند اما کسی حق اعتراض نداشت.

واحدی عنوان کرد: آمریکایی‌ها در ۱۲ تیر ماه ۶۷ در اوج تنش های منطقه و جنگ نفتکش، هواپیماهای آمریکایی که رادارهای بسیار قوی داشتند در منطقه پردازی خلیج فارس اطلاعات نظامی ایران را رصد و به دولت عراق مخابره می کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به کشته شدن ۲۹۰ نفر از هموطنان بی گناه توسط آمریکایی‌ها افزود: آمریکایی ها نشان دادند که به هیچ مقررات بین المللی پایبند نیستند.

وی گفت: آمریکایی‌ها از هیچ برنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی دریغ نکردند.
آنها با همه برنامه‌هایی که در منطقه و تقریباً طی ۵۰ سال اخیر طراحی کرده به اهداف خود نرسیده و ناچار به ترک منطقه است.

واحدی افزود: نظام آمریکا مبتنی بر جریان نژادپرستی است و امروزه بیش از یک ماه از جریان مقابله مردم با نژادپرستی می گذرد و شاهد ساقط کردن نمادهای برده‌داری هستیم.

این استاد دانشگاه بیان داشت: تاریخ ایالات متحده آمریکا شاخصی از توحش است که نمادهای این توحش را در این سده اخیر در جنگ جهانی دوم و بمباران اتمی ژاپن، در جنگ با کشور ویتنام، جنگ هایی که اخیراً در افغانستان، لیبی، یمن و جنگ های نیابتی به واسطه تربیت وحشیانی چون عناصر داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های افراطی شاهد آن هستیم.

وی گفت: اگر بخواهیم از دموکراسی، حقوق بشر آمریکایی و آزادی در نگاه متفکران آمریکایی اشاره کنیم باید به تاریخ آمریکا هم نگاهی داشته باشیم. زمانی که قاره آمریکا توسط کریستوف کلمپ کشف شد مردم اروپا به واسطه مهاجرت با بومیان آن قاره مواجه شدند اگرچه عمدتاً تصور می‌کنیم که تاریخ آمریکا با کشف کریستوف کلمپ شروع می شود، اما باید به قبل از آن هم توجه کرد.

این مدرس دانشگاه افزود: بومیان آمریکا اعم از مهاجرین، سرخپوستان و سیاهپوستان در این قاره سالیان سال زندگی می کردند شاید هم زندگی مسالمت آمیزی با هم داشتند، اما عجیب این است که با کشف آمریکا توسط کریستف کلمپ حوادث در آمریکا جور دیگری رقم می خورد و اروپایی ها به دلایل فریبنده بشردوستانه و دموکراتیک میلیون ها آدم که قبل از رفتن کریستوف کلمپ در آمریکا زندگی می کردند را نادیده گرفتند و به تدریج انسانهای وحشی برای تصرف آن قاره از دست بومیان آمریکا سرخپوستان، سیاه پوستان و افرادی که در آنجا به عنوان قبایل مختلف زندگی می کردند اقدامات عجیبی انجام می دادند.

وی بیان داشت: این گروه از مدعیان دموکراسی و آزادی و تمدن برای اینکه به خواسته های خود برسند چاره ای جز این نداشتند به تدریج سرزمین آمریکا را از بومیان آن بگیرند که برای این کار یا باید راه مصالحه را انتخاب می‌کردند یا راه جنگ و ستیز و قتل و غارت و آتش و خون به همین جهت آنها امکانات مختلفی را برای تصرف این قاره از دست بومیان آمریکا داشتند؛ بومیانی که باید قرنها با فرهنگ خاص خود آنجا زندگی می کردند و همه تلاششان برای این بود که زندگی در سطح خودشان را تامین می کنند.

واحدی گفت: کریستوف کلمپ در یکی از خاطراتش نوشته بومیان را به اسارت گرفته تا قدرت خود را آنها نشان دهد، در واقع وی می خواسته از کشف خود بهره‌اش را ببرد و برای اینکه بومیان این سرزمین را با حقوق بشر آشنا کند آنها را مجبور می کرده دو تا سه ماه تلاش کنند تا طلای کشف شده را به وی تحویل دهند و وی حلقه ای مسی را بر گردن آنها بیاویزد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه از آغاز مردم را برای نوعی بردگی کشیدن تربیت می‌کردند، عنوان کرد: در تاریخ آمریکا باید فاتحه انسانیت را خواند.

واحدی گفت: اروپائیان از انگلیس، اسپانیا و سایر کشورها به آمریکا مهاجرت می‌کردند – همان‌ها که آبا و اجداد آمریکایی‌های امروز هستند - و مسئولیت سنگینی را به زعم خودشان بر عهده گرفته بودند و آن گنجاندن مفاهیمی مثل لیبرالیسم و حقوق شهروندی در ذهن بومیان آمریکا بود، اما راهی به جز به تسلیم کشاندن جریانات رنگین پوست در آمریکا نداشتند.

تفکر برتر نژادی آمریکایی‌ها

این کارشناس سیاسی بیان داشت: یک جریان مقایسه ای در دنیای متمدن متوحش کنونی وجود دارد؛ هنگامی که خداوند از ابلیس علت عدم سجده بر آدم را جویا شد، ابلیس در جواب خدای متعال یک مقایسه می کند که من از آتش هستم و آدم از خاک، در جامعه آمریکایی نیز تفکر برتری نژادی شکل گرفته که از شیطان و ابلیس تسری پیدا کرده است.

واحدی گفت: موضوع نژادپرستی دقیقاً مبتنی بر جریان تفکر نژاد برتر و همان تفکر ابلیس و شیطان پرستی است که مثل خون در تمام رگ و ریشه تفکر آمریکایی ریشه دوانده است.

وی عنوان کرد: بر مبنای این تفکر به محض تسلط قدرتمندان اروپایی در قرن شانزدهم که جمعیت بومیان آمریکا حدود ۲۵ میلیون تخمین زده شد این تخمین جمعیتی برای قدرتمندان طماع، سخت دل و زمین‌خوار قابل هضم نبود و تلاش کردند که به هر شکل ممکن این جمعیت بومیان را کاهش دهند و برای این منظور بیش از این در قالب مفاهیمی چون حقوق بشر، دموکراسی و آزادی این جمعیت به تدریج سیر کاهشی پیدا کند.

واحدی خاطرنشان کرد: برای این مفاهیم راهی جز به راه انداختن قتل و غارت نداشتند از سوی دیگر جمعیت بومیان آمریکایی که بالغ بر ۷۵ میلیون نفر می شدند، مهاجرین اروپایی به تدریج افراد پولداری را می دیدند که با امکانات فراوان زندگی بسیار موفقی را برای خودشان ایجاد کرده بودند بنابراین مناطق مختلف را با نرخ کم تصرف کردند و بومیان را به تدریج از این مناطق اخراج کردند و برخی را به واسطه ایجاد گرسنگی های تصنعی و شرایط سخت اقتصادی به ناچار به کارهای اجباری در معادن بدون حق استراحت به اسارت می گرفتند .

عضو هیئت مدیره بنیاد بین المللی غدیر در استان کرمانشاه تصریح کرد: آمریکایی ها آموزش مفاهیمی نظیر فضایل اخلاق، عقلانیت و وفای به عهد را تنها از آن سفیدپوستان می دانستند و وقتی که می خواستند مفاهیم را به آنها بیاموزند.

وی افزود: آمریکایی ها و اروپایی ها برای تصرف منطقه از همه رذایل اخلاقی استفاده می کردند و مدعی ایجاد فضایل اخلاقی بودند.

واحدی گفت: هر زمان آمار جمعیت کم و قدرت دفاعی کاهش می یافت در مقابل هجوم جریان قدرتمند سرمایه‌داری ثروتمندان تسلیم می شدند.

این کارشناس سیاسی افزود: نگاه تبعیض آمیز در جریان امپریالیسم کنونی نیز وجود دارد به گونه ای که به طور هدفمند از بهداشت، استخدام و فعالیت در مراکز حساس اقتصادی محروم هستند.