امروله گزارش می دهد

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ، عامل اصلی شیوع کرونا درصحنه / 207 مورد مثبت تا به امروز

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 311820|00:18 - 1399/04/16
نسخه چاپی
عدم رعایت  پروتکل های بهداشتی ، عامل اصلی شیوع کرونا درصحنه / 207 مورد مثبت تا به امروز
پایگاه خبری امروله : عدم رعایت پروتکل های بهداشت توسط مردم یکی از عوامل اصلی شیوع دوباره کرونا در شهرستان صحنه است.

به گزارشامروله، پس از حدود پنج ماه از شیوع کرونا در ایران ، از امروز قرار است که ماسک زدن به شکل اجباری باشد و با متخلفان نیز برخورد قانونی کنند. بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، استفاده از ماسک تا ۸۵ درصد، فاصله گذاری فیزیکی تا ۸۲ درصد و استفاده از شیلدهای چشمی تا ۷۸ درصد احتمال ابتلا به کرونا را کاهش می دهد.

 

با اینکه موج دوم همه گیری کرونا در کشور آغاز شده‌است، عده ای از شهروندان فکر می کنند کرونا شکست خورده و فاتحانه و بدون وسایل حفاظتی و رعایت نکات بهداشتی، کارهای روزمره خودشان را دنبال می کنند. در شهر صحنه نیز بسیاری از مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

 

 

استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله اجتماعی در بین مردم صحنه بسیار محدود شده است. از اقشار در معرض خطر گرفته، تا مشاغل حساس مثل فروشندگان میوه و سبزیجات ، سالمندان و ... می توان گفت کمتر از 20 درصد افراد، نکات بهداشتی را رعایت می کنند.

 

تعدادی از مردم شهرستان صحنه در گفت وگو با امروله از رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در مورد کرونا توسط جمعیت زیادی از شهروندان گلایه دارند. یکی از جوانان در پاسخ به این سوال که آیا مردم شیوه نامه های بهداشتی را در مورد کرونا رعایت می‌کنند یا خیر این گونه پاسخ داد.«در ابتدای شیوع کرونا مردم خیلی بیشتر رعایت می‌کردند، زیرا ترس بیشتری نسبت به این موضوع داشتند، اما با گذشت زمان این موضوع برای مردم عادی شد و شاهد این هستیم که مردم کمتر رعایت می‌کنند و آمارها هم روند افزایشی پیدا کرده است. خیلی از جوان ها را می‌بینیم که در سطح شهر بدون ماسک و دستکش تردد می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود آمار کرونا افزایش پیدا کند.»

 

یکی از رانندگان تاکسی شهری نیز درمورد میزان رعایت مردم در سطح شهر صحبت می‌کند. «هستند کسانی که در مورد کرونا جدی بوده و شیوه نامه‌ها را رعایت می‌کنند، اما افرادی نیز وجود دارند که هیچ رعایتی ندارند و انگار کرونا برایشان مهم نیست.»

 

 

از برخی از شهروندان در مورد این که اگر از سوی اقوامشان به مراسم عروسی یا ختم دعوت شوند، در این مراسم ها حضور پیدا می‌کنند یا خیر پرسیدیم که غالباً بر شرکت نکردن تاکید داشتند و اما هر یک دلیلی را بیان کردند. «در ابتدای امر شرکت در این مراسم ها آن هم در این دوره که درگیر کرونا هستیم به شدت اشتباه بود و حتی افرادی هم که بر این باورند چون جوان هستند کرونا نمی‌گیرند، ممکن است ناقل این ویروس باشند و با شرکت در این مراسم‌ها باعث شوند تا دیگر افراد خانواده شان به کرونا مبتلا شوند.»

 

یکی دیگر از آنها می‌گوید: «هزینه درمان خیلی بیشتر از پیشگیری است و اگر خدایی نکرده من در مراسمی شرکت کنم که احتمال مریض شدن من وجود دارد، تحت هیچ شرایطی نه خودم و نه خانواده ام در آن شرکت نمی‌کنم.»

 

یکی از سالمندان هم این چنین گفت.«من به خاطر بالا بودن سنم در چنین مراسم هایی شرکت نمی‌کنم. ولی در پارکها شاهد حضور سالمندان بدون رعایت موارد بهداشتی هستیم.»

 

متاسفانه تعداد زیادی از شهروندانی که از ماسک و دستکش استفاده نکرده بودند حاضر به گفت و گو نشدند به جز تعداد انگشت شماری که آن ها هم در پاسخ به این سوال که چرا از ماسک استفاده نکرده اید، پاسخی نداشتند و یا جواب هایشان منطقی نبود. برای مثال می‌گفتند اگر ماسک نمی‌زنیم فاصله را رعایت می‌کنیم و یا ماسکمان درون کیف و جیبمان است.

 

 

تست کرونای مثبت 207 نفر در شهرستان صحنه  / 12 مورد فوتی داشته ایم

 

دکتر حسین رحیمی در گفتگو با امروله عنوان کرد : جدی نگرفتن پروتکل های بهداشتی توسط عده ای از مردم باعث تبدیل شهرستان صحنه از وضعیت سفید به قرمز شده است.

 

وی ادامه داد :برای مهار کرونا خود مردم باید همچون گذشته همراهی و همکاری بیشتری داشته و نسبت به رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی اهتمام جدی داشته باشند.

 

رحیمی در مورد برگزاری مراسم های جشن و عزا هم توضیح داد: هیچ مراسم شادی و عزای رسمی در شهرستان برگزار نمی شود و تالارها و مساجد سطح شهرستان برای برگزاری مراسم بسته هستند.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه در پایان گفت : از ابتدای شیوع کرونا تا کنون تست 207 در این شهرستان مثبت بوده که متاسفانه12 نفر از این افراد فوت شده اند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد