یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

سوءمدیریت دولت تکمیل کننده پازل دشمن برای افزایش فشار بر مردم است

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 311842|11:33 - 1399/04/17
نسخه چاپی
 سوءمدیریت دولت تکمیل کننده پازل دشمن برای افزایش فشار بر مردم است
مرصاد نیوز: یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: سوءمدیریت دولت تکمیل کننده پازل دشمن برای افزایش فشار بر مردم است که به وضوح مشاهده می‌شود.

به گزارشامروله، حمیدرضا ترقی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاددر مورد ادعای دولت مبنی بر اینکه مشکلات امروزه کشور به دلیل تحریمهاست، ظهار داشت: بر اساس نظر کارشناسان ۲۵ درصد مشکلات اقتصادی کشور مرتبط با تحریم است با این حال دولت برای مقابله با تحریم‌ها اقدامی انجام نداده است.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه سوءمدیریت در بخش های مختلف  بر افزایش گرانی نقش بسیاری داشته است، تصریح کرد: دولت باید نظام اقتصادی را به گونه‌ای تنظیم می کرد که تداوم تحریم‌ها تاثیری بر مسائل داخلی نداشته باشد.

ترقی گفت: هنگامی که ارز مورد نیاز بازرگانان برای ترخیص کالا و مواد غذایی نظیر دان مرغ به موقع تامین نمی شود و مقدار زیادی دان طیور که وارد کشور شده و در بنادر موجود است و اجازه حمل آن را نمی دهند _چون ارز آن تامین نشده_ اما ارز بدون اولویت بندی و دقت لازم در جای دیگری که ضرورت ندارد هزینه می‌شود نشان دهنده سوءمدیریت دولت است.

وی بیان کرد: این سوءمدیریت تکمیل کننده پازل دشمن برای افزایش فشار بر مردم است که در سیستم دولتی مشاهده می‌شود.

وی افزود: در همین رابطه افزایش قیمت مرغ قابل توجیه نیست زیرا دان طیور به موقع توسط وزارت کشور وارد نشده و برخی کالاها هنوز در بنادر ترخیص نشده‌اند در واقع مجموع این مشکلاتی که در وضعیت اقتصادی کشور به وجود آمده به سوء مدیریت، مدیریت‌های غلط و معیوب، کندی و تاخیر در تصمیم‌گیری‌های به موقع بر می گردد که موجب بروز این مشکلات برای مردم جامعه شده است.

ترقی گفت: نمی شود این مشکلات را به حساب تحریم خارجی گذاشت و دولت بخواهد اوضاع را به تحریم و عدم ارتباط با آمریکا ارتباط دهد.

وی با بیان اینکه دولت بسیاری از فرصت خود را با نگاه به غرب از دست داد زیرا برجام را حلال همه مشکلات می دانست، عنوان کرد: وقتی که دولت تمام تخم مرغ های خود را در سبد برجام می چیند و همه امید تمرکز خود را به آن معطوف ‌می کند تا مشکلات کشور را حل کند نتیجه همین شرایط فعلی می شود.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: با پاره شدن برجام توسط آمریکا همه نقشه‌ها و برنامه های دولت بهم می ریزد زیرا راه دیگری برای حل مشکلات کشور ترسیم نکرده بودند در نتیجه آسیب پذیری اقتصاد به طور طبیعی افزایش می یابد.

ترقی گفت: دولت خود را آماده نکرده بود تا از راه‌های دیگر مشکلات کشور را حل کند در حالی که فرصت‌های زیادی طی این چند سال برای مطالعه راه‌های مختلف داشت تا اگر راهی به نتیجه نمی‌رسید از راه‌های دیگر مشکلات اقتصادی را حل کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد