نمي شود به جيب راست مردم 20 هزار تومان گذاشت و از جيب چپ آن ها 80 هزار تومان برداشت

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 7425|13:02 - 1392/02/14
نسخه چاپی
به گزارش خبرنگاراحزاب باشگاه خبرنگاران، "ارسلان فتحي‌پور" کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در نشست خبري که صبح امروز در خبرگزاري فارس برگزار شد، با اشاره به چرايي ورود خود به عرصه انتخابات گفت: هر کسي در هر جايگاهي بوده و مشکلات مردم را ديده باشد و به نسبت آن توان خود را بسنجد بايد در اين عرصه حضور پيدا کند.

وي ادامه داد: من نيز در جايگاهي هستم بودم که مدام درگير درد و رنج مردم بوده‌ام لذا در اين شرايط هيچ دريغي نکرده و در اين عرصه انتخابات که عالي‌ترين نماد خلق حماسه سياسي است حضور پيدا کرده‌ام.

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس تصريح کرد: خلق حماسه سياسي پيش‌نيازهايي دارد که حضور يافتن افرادي در اين عرصه طبق قوانين مادر و قوانين موضوعه الزامي است که اميدوارم با اين حضور سهم کوچکي در خلق اين حماسه داشته باشم هر چند حضور من به مانند زيره به کرمان بردن است.

فتحي‌پور گفت: کمک به خلق حماسه سياسي ايفاي وظيفه مسلماني و اطاعت از امر ولايت فقيه است.

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با اشاره به وضعيت معيشتي مردم گفت: امروزه وضعيت مردم زبانزد خاص و عام است که اين امر جزو دغدغه‌هاي رهبر انقلاب، مجلس و ساير مسئولين است و بايد ارتقاي اين وضعيت در رفاه زندگي مردم مورد توجه همگان قرار بگيرد.

وي با اشاره به بحث تورم تصريح کرد: تورم در کشور حاصل رشد نقدينگي، کسري بودجه، ذخيره کالاهاي ضروري و عدم تناسب عرضه و تقاضاست به طوري که 450 هزار ميليارد تومان نقدينگي در دست مردم است.

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس افزود: تامين زندگي استاندارد براي آحاد مردم بدون درنظرگرفتن موقعيت شغلي و محل جغرافيايي آن‌ها از دغدغه‌هاي ماست لذا همه نامزدهاي انتخابات بايد شعاري دهند که بتوانند به آن عمل کنند.

وي افزود: هدفمندي يارانه‌ها يکي از کارهاي اساسي دولت و مجلس بود که در صورت اجراي صحيح قانون مي‌توانست به درستي اعمال شود اما در حالي که ما 28 هزار ميليارد تومان در سال درآمد براي يارانه‌هاي نقدي داريم 42 هزار ميليارد تومان يارانه پرداخت مي‌کنيم.

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: ما بايد هزينه‌ها را کاهش و درآمدهاي عمومي را افزايش دهيم، نمي‌شود به جيب راست مردم 20 هزار تومان گذاشت و از جيب چپ آن‌ها 80 هزار تومان برداشت.

فتحي‌پور ادامه داد: يکي از معضلات اصلي کشور توليد است که توليد و اصلاح ساختاري در اين زمينه و حمايت از توليد در اولويت دولت من خواهد بود که با حمايت از صادرات، کاهش واردات، کنترل رشد نقدينگي، ايجاد اشتغال ، تورم را در کشور مهار و آرامش و نشاط براي مردم ايجاد خواهيم کرد.

وي با اشاره به اهميت مقوله اقتصاد گفت: اقتصاد يک علم است که بايد در امور اقتصادي ازعقلانيت و نظرات کارشناسي تبعيت کنيم که در اين راستا دولت من پارلمان اقتصاددانان در کشور را تشکيل و از نظرات کارشناسي آن‌ها بهره خواهد برد.

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس گفت: من از مدافعان اجراي هدفمندي يارانه‌ها بودم و هستم اما عده‌اي در اجراي اين طرح با عدم اجراي صحيح قانون خيانت کرده و به منافع کشور لطمه زدند که اجراي فاز دوم فقط در صورت تثبيت اقتصادي و کنترل بازار ارز ميسر خواهد بود.

اين خبر در حال تکميل است

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد