یک عضو هیئت علمی دانشگاه کرمانشاه:

تنبیه بدنی نشانه عجز والدین است

کد خبر: 7430|13:08 - 1392/02/14
نسخه چاپی
تنبیه بدنی نشانه عجز والدین است

سعید عسگری با اشاره به اینکه تنبیه بدنی در کودکان از آثار سوء و ناگواری برخوردار است، گفت: تشدید پرخاش‌گری در کودک و آثار سوء‌روانی حتی در بزرگ‌سالی از عوارض تنبیه‌های بدنی و مستمر در کودکان است.

این روانشناس با تاکید براینکه تنبیه بدنی کودکان روش تربیتی نامناسبی است، تصریح کرد: این‌گونه تنبیه نشانه عجز والدین در تربیت صحیح کودکان است و در واقع کودکان آینه رفتار والدین خود هستند.

عسگری حریص‌شدن کودک به انجام اعمال نادرست و پرخاش‌گرانه را از نتایج تنبیه‌بدنی مستمر عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد احساس حقارت و از بین‌رفتن اعتماد به‌نفس  از دیگر مضرات این نوع از تنبیه‌ها بوده و بهتر است که در روش تربیتی کودک، از روش‌های تشویقی و عقلانی استفاده شود.

عسگری با ذکر اینکه متاسفانه پدیده کودک‌آزاری همواره در جامعه و در کرمانشاه دیده می‌شود، افزود: تشویش خاطر و مشکلات روانی اکثرا در والدینی که به کودک‌آزاری می‌پردازند دیده می‌شود و لازم است برخی از والدین قبل از بچه‌دار شدن مورد مشاوره و تایید سلامت روانی قرار بگیرند. 

این عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده کاری ناشایست از طرف فرزند ابتدا لازم است به وی تذکر داده شود و در صورت موثر واقع‌نشدن تذکر، از روش‌های تشویقی‌ترغیبی استفاده کرد و باید در بالارفتن اعتماد به نفس در کودک تلاش شود.

 

فارس

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد