نبش قبر «حجر بن عدی» جنگ علیه مقدسات است

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 7608|22:49 - 1392/02/14
نسخه چاپی

شیخ «احمد البکار»، امام جماعت و خطیب مسجد جامع «الاموی» دمشق در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری فارسدر دمشق تاکید کرد که هیچ کس نمی‌تواند، دین اسلام را احتکار کند و هرکس چنین سخنانی بر زبان آورد، برداشت کورکورانه‌ای از اسلام داشته است.

شیخ احمد البکار در ادامه افزود: شبه قاره هند متشکل از کشورهای هند و افغانستان و پاکستان است و اسلام این شبه قاره را طی دوره فتوحات اسلامی فتح کرد و در آن بت‌های بسیاری از آیین‌ بودایی وجود داشت و مسلمانان از آن دوره تاکنون هیچ‌گونه تعرضی به این بت‌ها نداشته و حتی به آنها نزدیک هم نشده‌اند.

وی افزود: در هند نیز به همین ترتیب رودی به نام رود زندگی وجود داشت که همچنان نیز وجود دارد و مردم هند خود را در آب این رود می‌شویند تا خداوند گناهان آنها را بشوید. این افراد از آن زمان تاکنون عادات و تقالید خود را تغییر نداده‌اند و اسلام نیز نخواسته بالاجبار آنها را تغییر دهند.

امام جماعت و خطیب مسجد جامع «الاموی» دمشق گفت: مسلمان حتی وقتی وارد سرزمین رم شدند، به هیچ کلیسایی تعرض نکرده و آن را تخریب نکردند.

شیخ البکار تاکید کرد که کسانی که اقدام به نبش قبر مزار «حجر بن عدی»، صحابه حضرت علی(ع) کردند، خارج از دین و مرتد هستند و با این کار خود تمام عرف‌ها و تقالید و آداب و سنن را زیر پا گذاشتند و به عادات و سنتی حمله بردند و آنها را زیر پا گذاشتند که برای مردم محترم است.

وی در ادامه افزود که قبر و هرکس که در آن قرار دارد، دارای حرمت است وکسانی‌که دست به چنین اقدامی زدند، اقدامی مخالف شرع انجام داده و این اقدام به معنای مبارزه با دین است و توصیف اقدام تروریستی برای آن نمی‌گنجد، چراکه بسیار بدتر از آن است.

شیخ البکار گفت که محکوم کردن این اقدام در اینجا و آنجا کافی است من از همه می‌خواهم که به کتاب و سنت خدا باز گردند و از موضوعات و قضایای اختلاف‌ برانگیز دوری کنند.