سردار سپهر در صحنه:

نشاط سیاسی زمینه ساز حماسه است/ انقلابی بودن ویژگی رئیس جمهور اصلح

کد خبر: 7776|15:28 - 1392/02/15
نسخه چاپی
نشاط سیاسی زمینه ساز حماسه است/ انقلابی بودن ویژگی رئیس جمهور اصلح
پایگاه خبری امروله: معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه درسپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما امروز باید حماسه ساز باشیم و این حماسه الزاماتی دارد که درمرحله اول باید نشاط سیاسی داشته باشیم.
سردار محمد سپهر معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه درسپاه پاسداران انقلاب اسلامی، درمراسم همایش تبیین فرامین مقام معظم رهبری درخصوص انتخابات در شهر صحنه اظهار داشت: دشمن به دنبال این است که رئیس جمهوری سرکار بیاید که وابسته به استکبار باشد و کورکورانه از آن‌ها پیروی کند.

وی گفت: غرب در مذاکره از ما می‌خواهد که فناوری هسته ای را کنار بگذاریم؛ قبول این امر به معنای تعطیلی ۳۰۰ رشته علمی در کشور است که این مسئله پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: ما امروز باید حماسه ساز باشیم و این حماسه الزاماتی دارد که درمرحله اول باید نشاط سیاسی داشته باشیم.

سپهر در خصوص نشاط سیاسی در جامعه گفت: این به معنای حضور ۴۷ میلیون فرد واجد شرایط در پای صندوق های رای است و باعث می شود که مشروعیت مردمی انقلاب خود را به دنیا نشان بدهیم و به جهانیان بفهمانیم که انقلاب ما هنوز هم مردمی است.

سپهر در خصوص ویژگی های رئیس جمهور آینده، گفت: ما یک رئیس جمهور انقلابی می‌خواهیم. براساس نظر مقام معظم رهبری، ما باید رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که قوت های فعلی را داشته باشد اما ضعف های رئیس جمهور فعلی و گذشتگان را نداشته باشد.

وی ادامه داد: بزرگترین ویژگی یک رئیس جمهور اصلح کار آمدی آن است زیرا در این حالت است که کار آمدی نظام روز به روز ارتقاء پیدا می‌کند و در این صورت است که  میتوانیم برای جهانیان الگو باشیم.

معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه درسپاه تاکید کرد: پول، نفوذ، قوم گرایی و … ملاک برای انتخاب یک رئیس جمهور نیست. مردم باید به کسی رای بدهند که دلبسته نظام و قانون اساسی و به آرمان های امام و شهدا پایبند باشد نه اینکه به قانون اساسی توهین کند و دربرابر قانون و مجلس بایستد و ناهماهنگی ایجاد کند. رئیس جمهور باید درد مردم را بفهمد، دلسوز و اهل خرد جمعی باشد و از استبداد دوری کند.

وی در خصوص تاثیر تحریم بر ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران ازنظر تولید علم جزء کشور های برتر قرار گرفته و این نتیجه تحریم غرب است که خود غربی ها به این نتیجه رسیدند که تحریم ها تاثیری بر روی مردم ایران ندارد.

سپهر با بیان اینکه یک رای میتواند سرنوشت یک کشور را تعیین کند افزود: بعضی ها انتخابات را ساده گرفته اند و معتقد هستند که یک رای تاثیری ندار اما  اینگونه نیست. وظیفه همه آحاد مردم این است که بصیرت افزایی کنند و درگوشه کنار کشور چشم و گو ش نظام باشند و در هرجایی تخلفی دیدند به مراجع مربوط گزارش دهند.

گفتنی است؛ این همایش با حضور سردار ریحانی جانشین سپاه حضرت نبی اکرم(ص) و جمعی از بسیجیان و مسئولین ادارات شهرصحنه درمجتمع امام حسن مجتبی (ع)  با عنوان گفتمان فرامین رهبری با موضوع انتخابات برگزار شد.