ملت در 4 ماه آینده بر تمام تحریم ها غلبه خواهد کرد/ بنزین 7 هزار تومان نخواهد شد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 7916|22:31 - 1392/02/15
نسخه چاپی

به گزارش خبرنگار حوزه دولتخبرگزاری فارسمحمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در جمع مردم ارومیه با اشاره به اینکه به مدت صدها سال چندین گروه که در راس چندین دولت قرار دارند بر دنیا حکمرانی می‌کنند گفت: آنها کشورها را اشغال و استعمار کردند. ثروت‌ها و ذخایر آنها را برده و ملت‌ها را تحقیر کردند، در طی سالهای طولانی در بسیاری از نقاط دنیا به چپاول ثروت ملت‌ها مشغول شدند، صدها سال با ایجاد درگیری و ایجاد اختلاف در بین ملت‌ها ثروت‌های آنان را چپاول کرده و موجب ایجاد فقر و در کنار آن برای خود ثروت بی‌پایان شدند.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به اینکه استعمارگران با ایجاد اختلاف‌افکنی در بین مردم ملت‌ها را به جان هم انداخته و ثروت‌ آنان را غارت کردند به سفر خود به یکی از کشورهای آفریقایی اشاره کرد و گفت: در این کشور مردمی که به استقبال ما آمده بودند اکثرا لباس درست و حسابی هم نداشتند، حتی در محل استقرار ما که بهترین مکان نیز بود به طور متناوب برق قطع و وصل می‌شد اما در همان زمان معادن عظیم آنان به دست استعمار‌گران غارت می‌شد.

احمدی‌نژاد با اشاره به صنعت برده‌داری کشورهای غربی در آفریقا گفت: در سفری که به یکی از کشورهای غرب آفریقا رفته بودیم در کنار دریا باراندازی وجود داشت که در آن جا محل بارگیری برده‌ها بود. در آنجا جوانان را به زور از خانواده‌های خود جدا می کردند و با کشتی‌هایی به آن سوی اقیانوس حمل می‌کردند که بسیاری از آنها نیز در آن تلاطم اقیانوس سالم به مقصد نمی‌رسیدند.

وی افزود: امروز بعد از 400 سال دست به کار جدیدی زدند و بین ملتها تفرقه قومی و برادر‌کشی ایجاد کردند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در شرق آسیا بر سر جزیره‌ای که می‌توان اختلافات را در آن بر اساس گفت‌وگو حل کرد به دنبال ایجاد جنگ هستند چرا که تلاش می‌کنند با ایجاد اخلال در اقتصاد های پیشرفته، خود در آن منطقه اقتصاد خود را بازسازی کنند، بین بودایی‌ها و مسلمانان جنگ به راه می‌اندازند، عده‌ای احمق را تحریک می‌کنند تا مسلمانان را بکشند و مسلمانان نیز از خود دفاع می‌کنند که در نتیجه جنگ درست می‌شود. در منطقه ما نیز با به راه‌ انداختن بازی شیعه و سنی در سوریه، عراق و کشورهای گوناگون به دنبال ایجاد اختلاف هستند.

احمدی‌نژاد گفت: امروز در سوریه چه کسی دیگری را می‌کشد؟ دو گروه که هر دو از یک ملت هستند. هر دو جزو ملت سوریه هستند.دشمن در سوریه به دنبال سوءاستفاده است.

وی افزود: از حدود 2 سال و نیم قبل که این جریانات در خاورمیانه و شمال آفریقا شکل گرفت من اعلام کردم که عدالت، آزادی و حق انتخاب آزادانه شهروندان اهمیت بسیاری دارد اما در این میان باید با تمام قدرت مراقب باشید و از دشمنان اصلی غافل نشوید. امروز اصلا برخی‌ها دشمن اصلی را نیز فراموش کردند و به جان هم افتادند، می‌خواهید به کجا برسید؟ با همدیگر صحبت و تفاهم کنید و در یک انتخابات آزاد شرکت کنید و ملت هرچه را انتخاب کرد بپذیرید.

رئیس‌جمهور با اشاره به نبش قبر یکی از اصحاب قدیمی رسول خدا در سوریه گفت: آنطور که من در خبرها دیدم آنها گفته‌اند که ما می‌خواهیم بر اساس قوانین دقیق شرعی پیکر این صحابی را به خاک بسپاریم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلامی برای برافراشتن پرچم توحید و عدالت در دنیا ظهور کرد گفت: حالا شما همه چیز را در دنیا درست کرده‌اید و مانده است تا به سراغ این مسائل فرعی بروید؟ به راستی به کجا می‌خواهید برسید؟

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام پیامبر رحمت و محبت است و برای نزدیک کردن دلهای انسان‌ها به یکدیگر مبعوث شده است گفت: باور من این است که دشمنان ما و صهیونیست‌ها به دنبال نشان دادن چهره‌ای بد از اسلام هستند تا دیگر کسی به سمت اسلام نیاید. ایجاد جنگ، ایجاد اختلافات مذهبی و ایجاد تفرقه‌های قومی همه از برنامه‌های دشمن است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز روز مراقبت در مقابل شیطنت‌ها است گفت: امروز دشمنان به دنبال این هستند که ملت‌های منطقه را به جان هم بیندازند. ما به آنها نصیحت می‌کنیم که ملت‌های منطقه خیر شما را نمی‌خواهند، شما تلاش کنید که به ملت‌های خود خدمت کنید و مشکلات خود را حل کنید.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه بسیاری از دشمنان به دنبال غارت کردن نفت منطقه بوده‌اند گفت: بدانید که اگر به کشورهای خود بازنگردید، قدرت ملت های منطقه چنان به سر شما فرود خواهد آمد که راه برگشتن خود را به خانه گم کنید.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت ساختن هرچه سریعتر ایران گفت: در طول تاریخ و طی صدها و هزاران سال گذشته ملت ایران همواره تلاش کرده است تا به جایگاه شایسته خود دست پیدا کند و در طول صد سال گذشته بنا به دلایلی از جمله تلاش دشمنان داخلی و خارجی نتوانسته است در این مسیر حرکت کند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه امروز ما باید دست به دست هم دهیم و به صورت جهشی برای ساخت کشور جلو برویم گفت: عصبانیت استعمارگران به خاطر حرکت جهشی ملت ایران است، هر روز شاهد ساخت یک کارخانه سیمان، کارخانه فولاد، یک سد یک شبکه آبرسانی، یک جاده، یک فرودگاه و یک بیمارستان هستیم آنها از این ناراحت هستند که ملت ایران بیدار شده و تلاش دارد تا به قله‌ها دست پیدا کند.

احمدی‌نژاد با اشاره به بداخلاقی‌های مستکبران در مقابل ملت ایران گفت: آنها امروز سنگین‌ترین تحریم‌ها را بر ملت ایران تحمیل کردند تا جلوی حرکت پرشتاب آنها را بگیرند و البته بعضی‌ها نیز در داخل با آنان همکاری می‌کنند تا بازار و اقتصاد ما به هم بریزد.

رئیس‌جمهور با اشاره به کسانی که از دولت در خصوص مدیریت اقتصادی کشور انتقاد می‌کنند ادامه داد: آنها در ابتدا می‌گفتند که وضعیت موجود سبب سیاست‌های دولت است اما بعد که دیدند دشمن تحریم کرده است و تمام قدرت سیاسی و اقتصادی خود را پای کار آورده است باز هم می‌گویند بله مشکلات از ناحیه تحریم است اما باز هم دولت مقصر است.

احمدی‌نژاد گفت: به ما می‌گویند که چرا می‌گویید قطعنامه کاغذ پاره است الان هم می‌گوییم قطعنامه مال شورای امنیت و سازمان ملل بوده است و اثری هم در کشور نگذاشته است. در حالی که هم‌اکنون چند کشور همچون آمریکا و کشورهای اروپایی دست به دست هم داده‌اند و با طراحی‌های اقتصادی تلاش می‌کنند تا بازار را به هم بریزند.

وی افزود: آنها تصور می‌کنند که با این حرکت‌های مذبوحانه می‌توانند جلوی ملت ایران را بگیرند اما بدانند که ملت ایران ظرف 3 تا 4 ماه بر تمام تحریم‌ها و گرانی‌ها غلبه خواهد کرد و برنامه بدخواهان را بر هم خواهد ریخت.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه امسال سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است گفت: حماسه اقتصادی که کلید حل تمام این مشکلات است در پی حماسه سیاسی می‌آید. حماسه سیاسی انتخابات است. انتخابات حق ملت است اعمال اراده ملت است، قانون اساسی و همچنین امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر این مسئله تاکید کرده‌اند انشاءالله با حضور نزدیک به 50 میلیون نفر از واجدین شرایط شاهد یک انتخابات پرشور خواهیم بود تا یک رئیس‌جمهور با رای بالا در صدر کار بنشینند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت تا آخرین نفس و تا آخرین توان به ملت خدمت خواهد کرد گفت: مستکبران بدانند که 500 سال قبل اینجا ایران بوده است و 1000 سال قبل اینجا ایران بوده است و 500 تا 100 سال بعد نیز به فضل الهی ایران باقی خواهد ماند.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: طرح هدفمندی یارانه‌ها طرحی بود که با موفقیت اجرا شد و هم غربی‌ها و هم دنباله‌های آنان به دنبال ضربه زدن به آن بودند . می‌گفتند که اجرای این طرح 500 درصد تورم در بر خواهد داشت اما دیدیم که تورم آن در حدود 5 تا 6 درصد خواهد بود. شما فشار ناشی از تحریم‌ها و فشار ناشی از بازار ارز را کنار بگذارید و آن هنگام تورم این طرح را ببینید.

رئیس‌جمهور ادامه داد: می‌گویند که اگر طرح هدفمندی یارانه‌ها به طور کامل اجرا شود قیمت بنزین به 7 هزار تومان خواهد رسید در حالی که با اجرای کامل این طرح قیمت‌ بنزین تنها به 2 هزار تومان خواهد رسید.

رئیس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: کل گردش مالی و اقتصادی ملت ایران در حدود یک هزار و 200 میلیارد تومان است. از مجموع 41 هزار میلیارد تومان یارانه‌ای که ما می‌دهیم 9 هزار میلیارد تومان آن متعلق به یارانه نان، آرد، شکر، و سایر محصولاتی است که در قانون آمده است و 32 هزار میلیارد تومان آن به صورت نقدی بین مردم تقسیم می‌شود که آن را نیز از خود مردم می‌گیریم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اجرای این طرح سبب اجرای عدالت در بین اقشار مختلف جامعه می‌شود گفت: در همین آذربایجان شرقی کسانی هستند که در ماه 200 تا 300 متر مکعب گاز مصرف می‌کنند. چرا شخصی که 6 هزار متر مکعب در ماه گاز مصرف می‌کند به اندازه همین شهروند آذربایجان مبلغ گاز را بپردازد خب آن شخص پول مصرف خود را بپردازد و از آن پول برای مردم عزیز آذربایجان امکانات و زمین کشاورزی اختصاص یابد.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت هرچه بیشتر سازندگی در استان آذربایجان غربی گفت: در سالهای پس از انقلاب اسلامی تلاش‌های فراوانی برای توسعه این استان همچون ایجاد دانشگاه و ایجاد بیمارستان و شبکه‌های سد ایجاد شده است این استان در طول 8 سال دفاع مقدس وظیفه پشتیبانی از رزمندگان اسلام را برعهده داشته است.

رئیس‌جمهور با اشاره به تشکیل دو کارگروه توسعه بخش کشاورزی و معدن در سفر امروز هیئت دولت به این استان گفت: معادن زیادی در این استان وجود دارد اما تنها از 5 درصد آن استفاده می‌شود انشاءالله در این جلسه مصوبات لازم برای ارائه تسهیلات به جوانان عزیز به منظور توسعه این معادن اختصاص خواهد یافت.

وی همچنین از ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت آب و زمین و پرداخت قسط دوم تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی برای توسعه بخش کشاورزی این استان خبر داد.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به بحث دریاچه ارومیه و خشک شدن تدریجی آن گفت: همانگونه که می‌دانید بالاخره آب و هوا در دوره‌های مختلف با نوساناتی همراه است، بالا و پایین دارد و ما هم‌اکنون در یک دوره خشکسالی قرار داریم. دولت به منظور نجات دریاچه ارومیه دو طرح مهم را در دستور کار دارد.

وی افزود: در جلسه‌ای بر ضرورت اختصاص بودجه به 7 طرح ملی تاکید شد که دو طرح از آن متعلق به انتقال آب به دریاچه ارومیه است و انشاءالله دولت قصد دارد 5/1 میلیارد متر مکعب آب را وارد دریاچه ارومیه کند.

احمدی‌نژاد همچنین بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: هم‌اکنون دولت 85 درصد از مبلغ لازم برای ایجاد شبکه آبیاری تحت فشار را تقبل می‌کند و 15 درصد آن را نیز به عنوان محصول کار کشاورز قبول می‌کند. انشاءالله با صرفه‌جویی در مصرف آب و همچنین مشارکت مردم می‌توان قدم‌های بسیار مهمی را در این باره برداشت.

رئیس‌جمهور همچنین به برخی از پروژه‌های عقب مانده در استان اشاره کرد و گفت: انشاءالله خبر‌های مرتبط با مصوبات دولت را از رسانه‌ها خواهید شنید.

پیش از سخنرانی رئیس‌جمهور آیت‌الله حسنی نماینده مقام معظم رهبری در استان آذربایجان غربی، آیت‌الله قریشی نماینده ولی فقیه در مجلس خبرگان و جلالی‌زاده استاندار استان آذربایجان غربی به بیان مطالبی در خصوص وضعیت این استان و مطالبات مردم پرداختند.