با این اظهارات، آیا مشایی باید تائید صلاحیت شود؟

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 7919|22:34 - 1392/02/15
نسخه چاپی
به گزارش شریان نیوز، از ابتدای تشکیل دولت احمدی نژاد سخنان و اقدامات جنجالی مشایی در دوران حضور دولت نهم و دهم انتقادات زیادی را برانگیخته است که در زیر به صورت خلاصه وار به آن می پردازیم.

«دوره اسلامگرایی به پایان رسیده است. معناش این نیست که اسلامگرایی وجود ندارد نه؛ دوره اش تمام شده.برای مثال الان دوره اسب سواری تمام شده ولی هم اسب هست و هم سوارکار! دوره ماشین سواری رو به اتمام هست ولی هم ماشین هست و هم سواری اش.»
 
بخشی دیگر از سخنان مشایی در جمع مردم اینگونه بوده است:« موسیقی را نمی فهمند ولی می گویند حرام است. »
 
مشایی در سال 18/6/1388 در مراسم تودیع معارفه وزیر علوم اینگونه تصریح کرد:« انسان را که حذف کنیم خدا خودش حذف می شود.»
 
رئیس دفتر اسبق احمدی نژاد همچون در سال های گذشته این گونه اظهار کرد:« ما مردم آمريکا را از برترين ملت‌هاي دنيا مي‌دانيم،ايران با مردم آمريکا و اسرائيل دوست است.»
 
از اقدامات لیدر جریانی انحرافی  که به قول خود صلاحیتش را آسمان می گیرد می توان گفت: حضور در مجلس رقصی در ترکیه، مراسم حمل قرآن همراه با نوای دف، ادغام سازمان حج و زیارت با سازمان میراث فرهنگی، گوشه‌ای از عملکرد جنجالی اسفندیار رحیم مشایی مرد مورد اعتماد محمود احمدی نژاد است و حتی وی اذعان به منتقد نظام بودن 20 میلیون از 24 میلیون نفری که به احمدی نژاد رای داده اند می باشد.
 
آخرین اظهارات جنجالی مشایی در روز گذشته بود که یک  سایت خبری ان را این گونه منتشر کرد: «بنده صلاحیتم را در آسمان ها گرفته ام و نیازی به تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان ندارم.» وی یادآور می شود که مشایی روز ۱۴ خرداد را روز ظهور اصغر امام زمان معرفی کرده است.
 
البته جالب این می باشد اظهارات این چنینی فقط از سوی مشایی مطرح نشده است بلکه چندی پیش رئیس سازمان میراث فرهنگی و یکی از نزدیکان مشایی اعلام کرده که «به من انگ زدند که متوهم ‏هستم، اما بازهم می‌گویم که حکم و امام رضا گرفته‌ام و احمدی‌نژاد آن را ابلاغ کرده است.»
 
به نظر کارشناسان و رجال سیاسی، تا به حال هیچ فردی به اندازه مشایی در تحریف اهداف و برخی ارزشهای قدم برنداشته و همچنین می توان به جرات گفت که وی جنجالی ترین فرد در دوران پس از انقلاب است.
 
اما در پایان این نکته قابل ذکر می باشد که به نظر می رسد مقصر همه این مطالب و بیانات رئیس جمهور باشد. وقتی که رئیس جمهور نشان فرهنگ را به اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس دبیرخانه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد اهدا می کند و از ایشان این همه حمایت می کند و بر ادعاهای نادرست او نیز  همیشه مهر تائید می زند، باید ایشان هم در تکرار ادعاهای غلط خود جسورتر گردد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد