کواکبیان:

انتقادات موجود رئیس جمهور را ناراحت نکند

کد خبر: 7920|22:36 - 1392/02/15
نسخه چاپی
انتقادات موجود رئیس جمهور را ناراحت نکند
نامزد احتمالی ریاست جمهوری و دبیرکل حزب مردمسالاری با تاکید بر اینکه منکر خدمات دولت نیستیم گفت: این دولت تا نقد نشود مشکلات کشور مشخص نمی شود ونباید انتقادات افراد رئیس جمهور را ناراحت کند.
به گزارشافکارنیوز، مصطفی کواکبیان عصر روز یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه اراک افزود: اگر ۲۴ خرداد داریم به خاطراین است که در این نظام مردم سالاری وجود دارد و مردم می خواهند اداره امور خودشان را داشته باشند.

وی با بیان اینکه شعارم دولت اخلاق است اظهارداشت: انقلاب ایران نیز انقلاب اخلاقی است به این دلیل که انقلاب می خواست تمدن نوین اسلامی را بوجود یاورد و اینکه علمای اسلام را دعوت می کنیم به این دلیل است که کشور ما نمونه اخلاق اسلامی است وگرنه از لحاظ اقتصاد و صنعت و تکنولوژی به تبع اورپاییان از ما جلوتر هستند.

یکی از وظایف ررئیس جمهور ترویج مسائل اخلاقی است

کواکبیان با تاکید بر اینکه در دولتهای سکولار فقط رفاه وجود دارد اما منهای اخلاق تصریح کرد: یکی از وظایف ررئیس جمهور ترویج مسائل اخلاقی از طریق توجه به فرهنگ است.

وی مشکلات رئیس جمهور فعلی را عدم توجه به فرهنگ و قاتون ناپذیری دانست و گفت: هر چند که رئیس جمهور سه نکته مثبت شامل سفرهای استانی، ساده زیستی و پشتکار دارند اما این خصیصه ها هم با کاستی ها و نقدهایی همراه است.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهور اضافه کرد: در سفرهای استانی باید پا به پای دردل دل مردم نشست و از مشکلات آنان آگاه شد و در سفرهای اخر دیدیم که رئیس جمهور با نداشتن بودجه مواجه و به علت بی برنامگی ها مصوبه ای هم این سفرها نداشت.

همراه شدن اطرافیان با رئیس جمهور در سفرهای خارجی هم ساده زیستی رئیس جمهور را تحت تاثیر خودش دراورد

وی با بیان اینکه همراه شدن اطرافیان با رئیس جمهور در سفرهای خارجی هم ساده زیستی رئیس جمهور را تحت تاثیر خودش دراورد خاطرنشان کرد: هرچند که پشتکار دکتر احمدی نژاد در مسیر خدمت بودن ایشان است اما این خدمت رسانی از ریل طبیعی خارج است چراکه کسی که با کار کارشناسی شروع نکند مثل قطاری است که از ریل خارج شده است.

این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه منکر خدمات دولت نیستیم ادامه داد: نمی گویم احمدی نژاد انسان پاک دستی نیست اما تا بخواهید بی انضباطی های مالی را رواج داد و اتفاق ۳ هزار میلیارد تومان اختلاس از بانک مرکزی نمی افتاد.

در طول تاریخ بشر این حجم اختلاس را در ایران نداشت

وی ادامه داد: در طول تاریخ بشر این حجم اختلاس را در ایران نداشت اما اگر ایشان دقیق عمل می کرد و هر بودجه ای را در جای خودش به مصرف می رساند این اتفاق نمی افتاد.

کواکبیان اخراجهای بی دلیل افراد در دولت نهم و دهم اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که رئیس جمهور باید با خرد جمعی، تمکین به قانون و مشورت کارها را پیش ببرد.

وی ادامه داد: در دولت اخلاق کارها بر اساس قاون، اخلاق و انضباط شدید مالی انجام می شود و افرادی را در کابینه به خدمت می گیرم که خود یقه سفید باشند.

مطمئن باشید نمی گویم اعضای کابینه من خط قرمز من هستند

وی گفت: مطمئن باشید نمی گویم اعضای کابینه من خط قرمز من هستند چرا که برای جمهوری اسلامی که داعیه اخلاق و اخلاق مداری دارد زشت است که تا رشوه و زیرمیزی و رانت نباشد کارت انجام نشود.

وی با تاکید بر اینکه وعده دادن تنها به مردم خوب نیست گفت: با وعده بدون عمل مردم بی اعتماد می شوند و اساس نظام دچار مشکل می شود.

کواکبیان در ادامه با اشاره به اجرای برنامه های اقتصادی در دولت اخلاق گفت: ۱۲ برنامه اقتصادی در قالب ۵۰ برنامه تفکیک شده است که براساس سه سند قانون اساسی، چشم انداز توسعه تا سال ۱۴۰۴ و برنامه پنجم اقتصادی در دولت اخلاق ترسیم شده است.

وی در پاسخ به سوال دانشجوی دانشگاه اراک که از ایشان پرسید لغو تحریمهای امریکا علیه صدام با کنار رفتن صدام هم از بین نرفت و آن وقت شما چطور می گویید تحریمها را لغو می کنید و دوما لغو تحریمهادر حوزه اختیارات شما نیست گفت: مسئله ای که ما می گوییم در اصل ۱۷۶ قانون اساسی امده است که تمامی سیاستهای نظامی، امنیتی ، بین المللی، اطلاعاتی و نظامی در شورای امنیت ملی که ریاست ان برعهده رئیس جمهور است تصمیم گیری می شود و در انجا هم گفته شده کلیه مصوبات با تایید رهبری لازم الاجراست که ما هم همین را می گوییم.

در رویکرد با امریکا دو راه مطرح است

دبیرکل حزب مردمسالاری اضافه کرد: در رویکرد با امریکا دو راه مطرح است یکی که می گویید قهر قهر تا روز قیامت و اینها شیطان هستند و دیگری علیرغم همه مشکلات با یک برنامه ریزی مدون و البته با اجازه و صلاحدید رهبری وارد مذاکره شویم که ما طرفدار رویکرد دوم هستیم.

وی ادامه داد: اگر ما مسئلمان را با امریکا حل نکنیم تحریمهای بین المللی، پرونده حقوق بشر و اتهامات تروریستی علیه ما تکرار می شود چراکه ما یک ملت بافرهنگ و با تمدن هستیم و می توانیم به مانند شیر و با قوت و قدرت پشت میز مذاکره بشینیم.

کواکبیان در اعتراض به دانشجویان مبنی بر اینکه از شهرام جزایری هم بگویید تصریح کرد:در این سوء استفاده مالی دولت نقش نداشت و نوشته نشده بود بر حسب نظر رئیس جمهور.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص آنکه حوادث ۸۸ را فتنه تلقی می کنیبد اظهار کرد: در انتخابات ۸۸ چهره ای غیر واقعی از اصلاح طلبان ساخته شد که خلاف واقع است اینکه در انتخابات گروهی سوء استفاده گر امدند هم مورد قبول ماست اما واقع بگویم فتنه گری سران اصلاح طلب را قبول ندارم.