دولت نگاه ويژه اي به احيا و بهبود وضعيت درياچه اروميه دارد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 7935|22:48 - 1392/02/15
نسخه چاپی
به گزارشحوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي‌نژاد عصر امروز (يكشنبه) در ادامه برنامه‌هاي چهارمين سفر هيأت دولت به آذربايجان غربي در جلسه كارگروه تخصصي كشاورزي و معدن اين استان با بيان اينكه هنوز آنچنان كه بايد از ظرفيت‌هاي كشاورزي و معدني كشور استفاده نشده است، گفت: نيمي از ظرفيت‌هاي كشاورزي كشور نيز استفاده نشده است و اين در حالي است كه ظرفيت‌هاي مورد بهره‌برداري قرار گرفته بخش معدن كشور، كمتر از پنج درصد است.

رييس‌جمهور با اشاره به اينكه بخش كشاورزي حداقل، سه برابر حجم فعلي محصولات اين بخش ظرفيت توليد با منابع آب موجود كشور را دارد، افزود: در بخش معدن وضع به مراتب عقب‌تر از بخش كشاورزي است و با يك حركت جهادي مي‌توان حجم توليدات بخش معدني كشور را چندين برابر افزايش داد.

احمدي‌نژاد اظهار داشت: دشمن در بخش تجارت خارجي نفت كشور را تحت فشار قرار داده و اين بهترين فرصت براي آن است كه بخش معدن را به سرعت جايگزين بخش نفت كنيم. منابع كافي و دانش لازم براي گسترش بخش معدن موجود است و فقط بايد همت كرد تا بهره‌برداري از معادن كشور، به جايگاه شايسته خود برسد.

رييس‌جمهور با تأكيد بر اينكه دولت براي پشتيباني از فعالان بخش معدن كاملاً آمادگي دارد، خاطر نشان كرد: سهم مناسبي از منابع صندوق توسعه ملي به بخش معدن اختصاص يافته و دولت آمادگي دارد تا پس از اينكه استان آذربايجان غربي سهم خود از اين منابع را مورد استفاده قرار داد، منابع جديد به استان تخصيص دهد.

احمدي‌نژاد همچنين در اين جلسه با اشاره به اهميت درياچه اروميه براي منطقه و مردم، ضرورت تسريع در اقدامات در دست انجام دولت براي احياء اين درياچه مهم را مورد تأكيد قرار داد و اظهار داشت: دولت نگاه ويژه‌اي به احياء و بهبود وضعيت اين درياچه دارد و در اين زمينه اجراي پروژه‌هايي را آغاز كرده است كه لازم است در تكميل اين پروژه‌ها شتاب مضاعفي ايجاد شود.

رييس جمهور وزارت نيرو را مورد خطاب قرار داد و تصريح كرد: بايد با بسيج همه امكانات و منابع در زمينه احياء درياچه اروميه ورود پيدا كرده تا شاهد تغيير و بهبود شرايط موجود اين منطقه مهم اقليمي در آذربايجان غربي باشيم.

در اين جلسه پيشهادات كارگروه تخصصي كشاورزي و معدن براي شتاب‌بخشيدن به گسترش و ارتقاء سطح بخش‌هاي كشاورزي و معدن استان آذربايجان غربي مورد بررسي قرار گرفته و تعدادي از اين پيشنهادات براي تصويب نهايي به جلسه استاني هيأت دولت ارائه شد.

انتهای پیام/