تأکید آیت الله نوری همدانی بر پرهیز از تفرق آراء/پیشرفت اسلامی گفتمانی مقابل گفتمان غربی

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 7940|22:52 - 1392/02/15
نسخه چاپی

به گزارش خبرنگارخبرگزاری فارساز قم، علیرضا زاکانی نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی و کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری صبح دیروز (شنبه) با سفر به قم با برخی از علما و مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

وی در نخستین برنامه‌اش به دیدار حجت‌الاسلام و‌المسلمین شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی رفت و با او به گفت‌و‌گو نشست.

زاکانی سپس با حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) دیدار کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با حضور در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) به دیدار آیت‌الله مصباح یزدی رفت و به گفت‌وگو با این استاد برجسته حوزه علمیه پرداخت، دیدار بعدی زاکانی با آیت‌الله نوری همدانی است.

آیت‌الله نوری‌همدانی مطرح کرد: پرهیز از تفرق آرا در انتخابات ریاست جمهوری

 

 

 

 

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب دارای ابعاد مختلف است، اظهارداشت: انقلاب ارزان به دست نیامده و با جانفشانی شهدا به ما رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: باید انگیزه‌ها و ریشه‌های انقلاب را بشناسیم زیرا این انگیزه‌ها و ریشه‌ها بسیار مهم است.

این مرجع تقلید با اشاره به ارکان انقلاب گفت: اسلام یکی از ارکان انقلاب بوده و امام خمینی(ره) اسلامی که از صحنه زندگی خارج شده و به حاشیه رانده شده بود را به عنوان اسلام ناب به عرصه زندگی مردم آورد.

وی عنوان داشت: در طول تاریخ افراد فراوانی مانند سلاطین در رأس حکومت قرار گرفتند که این امر سبب انحطاط و عقب‌ماندگی مسلمانان شد.

آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح‌کرد: مردم از حلقوم ولی فقیه صدای پیامبر اکرم(ص) و امام خمینی(ره) را شنیدند و به میدان آمدند بنابراین باید توجه داشت این انقلاب بسیار گرانبهاست.

وی مردم را از دیگر ارکان انقلاب ذکر کرد و افزود: امام خمینی(ره) مردم را هدایت کرد و با کمک آنها توانست رژیم شاهنشاهی را ساقط کند و به جای آن نظام ولایی را برقرار کرد.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: امروز حضور، شرکت در صحنه‌ها و پشتیبانی مردم از انقلاب بسیار مهم است به همین دلیل دشمن سعی می‌کند مردم را دلسرد کرده و از انقلاب جدا کند بنابراین باید در نظر داشت تا زمانی که مردم با انقلاب هستند انقلاب قوی است.

وی یادآور شد: برکات و آثار انقلاب روز به روز بیشتر محقق می‌شود و امروز در کل دنیا بیدارگری‌ها و حرکت‌های فراوانی را مشاهده می‌کنیم.

آیت‌الله نوری ‌همدانی با تأکید بر شناخت خطرها و آسیب‌های انقلاب گفت: هیچ وقت نباید نسبت به مورد مثبتی نظر منفی داشته باشیم زیرا با دید عمیق‌تر می‌توانیم جنبه‌های مثبت فراوانی را مشاهده ‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ما در برابر استکبار و صهیونیست‌ها قدرت داریم و اگر بخواهیم تنها از کاستی‌ها و ناراحتی‌ها صحبت کنیم سوژه به دشمن می‌دهیم.

این مرجع تقلید یادآور شد: امروز از نظر فرهنگ، سیاست و اقتصاد در اوج قدرت و عظمت هستیم البته کاستی نیز وجود دارد.

وی عنوان داشت: اکنون دنبال رجل سیاسی و مذهبی هستیم تا کاستی‌ها را از بین ببرد و خطرها را درک کند.

آیت‌الله نوری ‌همدانی عنوان داشت: بیدارگری در آمریکا و اروپا از انقلاب منشأ گرفته است به همین دلیل کشورهای دست نشانده آنها از حرف‌ها، حرکت‌ها و بیدارگری‌ها احساس خطر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بحرین، اردن و عربستان احساس خطر می‌کنند زیرا بیدارگری تاج از سر شاهان برمی‌دارد و روز به روز خود را در تزلزل مشاهده می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت شبکه الجزیره گفت: 16 کشور از جمله ترکیه در مجمعی حضور پیدا کردند و در این مجمع مطرح شده اگر این ممالک سفرای ایران را بیرون کنند و سفرای خود را فرا بخوانند موفق به انجام کاری شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این مجمع مطرح شده پیش از مبارزه با صهیونیسم باید با نظام ایران بجنگیم و علیه ما کلمات زننده ادا می‌کنند.

آیت‌الله نوری‌ همدانی با اشاره به نبش قبر حجر بن عدی از اصحاب پیامبر اکرم(ص) و امیر مؤمنان(ع) توسط دشمنان، گفت: امروز دشمنان به دلیل آنکه از انقلاب سیلی خوردند به میدان آمدند ولی باید توجه داشت دشمن کنونی ما تنها آمریکا و اروپا نیست.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی هستند که پول نفت و گاز را می‌گیرند به جای رفاه مردم برای تجهیز دشمنان اسلام هزینه می‌کنند ما به رجلی نیاز داریم که خطرها را درک کند و پاسخگوی این خطرات باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اکنون به رجل مذهبی سیاسی قوی نیاز داریم گفت: این فرد باید ولایت‌مدار، شجاع و با فرهنگ باشد تا بتواند مشکلات اقتصادی داخل و خارج را درک کند و مملکت را اداره کند.

وی خاطرنشان کرد: تمام کسانی که ثبت‌نام کردند باید پیش از حماسه اصلی حماسه ایجاد کنند و از بین خود یک نفر را انتخاب کنند.

آیت‌الله نوری‌ همدانی عنوان داشت: در اینگونه موارد باید غصه اسلام، مملکت و نظام را بخورید و کاندیداها یک نفر را انتخاب کرده و این امر حماسه شماست زیرا اگر رأی ما متفرق شود نتیجه نمی‌گیریم.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: این انقلاب صد درصد حق بوده و با منفوریت روز افزون مستکبران زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) است.

آیت‌الله مصباح یزدی: تعدد کاندیداها را امری مبارک می‌دانم

 

 

 

به گزارشخبرگزاری فارساز قم، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی امروز در دیدار علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری و جمعی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشروع نظام اسلامی را استوار به تایید امام زمان(عج) دانست و اظهار کرد: فراز و نشیب‌های دوران پیش از انقلاب و اوایل آن تجربه‌هایی را برای ملت ایران داشت که برای جهان هم بی‌نظیر است؛ وجود امام راحل و شیفتگی مردم به ایشان دو ویژگی بارز انقلاب هستند که هیچ چیزی جای آن را پر نمی‌کند و اگر ایشان حضور نداشتند در بهترین شکل انقلاب ایران با مصر کنونی شباهت داشت.

وی افزود: چنانچه مردم ایران امام را نمی‌شناختند و به او عشق نمی‌ورزیدند نمی‌توانستند کاری از پیش ببرند اما این نعمت به رایگان در اختیار ملت قرار گرفت؛ برخی کمبودها هم بودند که آسیب‌هایی را به انقلاب وارد کرد که نخستین مورد آن نبود مدیران کافی برای اداره جامعه در کنار امام است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به دوران دولت موقت و دولت نخست جمهوری اسلامی عنوان داشت: در این دولت‌ها افراد هم فکر امام کم بودند؛ دلیل عمده این مسئله تلاش‌های ضد فرهنگی و ضد دینی رژیم پهلوی در طول دوران زمامداری بود.

وی ادامه داد: عنایت الهی در دوره‌های بعدی نصیب ملت ایران شد و مدیرانی هم فکرتر با امام بر سر کار آمدند که برخی مانند آیت‌الله خامنه‌ای صد در صد در خط امام بودند و بعضی دیگر تفاوت‌هایی داشتند اما همواره در طول 30 سال پس از انقلاب ملت ایران از کمبود مدیران صالح کارآمد رنج می‌برد.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه در حال حاضر عنایت دیگری نصیب ملت ایران شده و مدیرانی با صلاحیت و در خط امام با انگیزه‌های الهی و انقلابی بر سر کار هستند عنوان داشت: این افراد کمابیش کارآمد بوده و سابقه مدیریتی دارند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ممکن است برخی افراد باتقوا و صالح برای مدیریت ساخته نشده باشند گفت: در مقابل برخی اشخاص مانند شهید بهشتی گویا به صورت ژنتیکی و طبیعی انسانی مدیر بودند.

وی اضافه کرد: زمینه‌هایی چون دفاع مقدس، حوزه‌های علمیه و مسئولیت‌های مختلف موجب شده است امروز مدیرانی با کفایت به صورت متعدد در کشور حضور داشته باشند؛ این امر یک نعمت بزرگ است و کار را نیز بر مدیران و مردم برای انتخاب آنها سخت می‌کند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به وجود مراجع تقلید متعدد در جامعه گفت: تقلید از چند مرجع در یک جامعه مشکلی به وجود نمی‌آورد اما مدیریت کشور باید در یک شخص متمرکز شود زیرا نه شرکت تعاونی ریاست جمهوری داریم و نه چیزی شبیه شورای ریاست جمهوری مانند آنچه در شوروی سابق بود در ایران پایه‌ریزی شده است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه هرچه تعداد افراد صالح بیشتر باشند تکلیف مردم در تشخیص اصلح مشکل‌تر خواهد بود ابراز کرد: تعدد کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری را امری مبارک می‌دانم از این نظر که افراد شایسته در نظام اسلامی کم نیستند؛ این امر تکلیف مردم را برای انتخاب اصلح سنگین کرده و در مقابل آنچه موجب تسلی است اینکه بیشتر نامزدهای احتمالی این دوره از پیروز نشدن در انتخابات نگران نیستند زیرا به دنبال انجام وظیفه هستند.

وی رای مردم را تعیین‌کننده نهایی نتیجه انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: توصیه ما به همه نامزدها و حامیان آنها این است که مراقب هوای نفس باشند و آنچه رضایت الهی و امام زمان(عج) را در پی دارد در نظر بگیرند.

بسیاری از کارگزاران نظام دل در گرو الگوهای غربی دارند/ پیشرفت اسلامی گفتمانی مقابل گفتمان غربی است

به گزارشخبرگزاری فارساز قم، زاکانی در دیدار آیت‌الله مصباح یزدی که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: آنچنان که دشمنان ما نگاه تهدیدی به انتخابات دارند ما نگاه فرصتی باید به انتخابات داشته باشیم.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری را می‌شود به عرصه‌ای تبدیل کرد که در مقام عمل، افق‌های بسیار جدی را برای رسیدن به اهداف انقلاب فراهم کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: انتخابات ریاست جمهوری را موثرترین انتخابات می‌دانیم که در صورت توفیق تا پایین‌ترین سطح جامعه دستخوش تغییرات خواهد شد.

وی ابراز داشت: دغدغه اصلی ما این بود که انقلاب اهدافی دارد و امروز بیش از گذشته که برای حفظ اصل انقلاب ضرورت داشت در صحنه باشیم، ضرورت دارد که تلاش کنیم اهداف انقلاب محقق شود و اسلام ناب در جامعه تجلی یابد. جامعه‌ای که برخوردار از ارزش‌های اسلامی است باید در ابعاد مختلف متجلی شود.

زاکانی ادامه داد: برای رسیدن به چنین جامعه‌ای نیاز به نقشه راه از جنس انقلاب اسلامی و اسلام ناب برگرفته از فرمایشات رهبری و بزرگان داریم و این خلأ جدی و اولی است که مسئولان کمتر دغدغه آن را دارند به همین دلیل گفتمان ما گفتمان پیشرفت اسلامی در مقابل گفتمان توسعه غربی است.

وی با اذعان به اینکه بسیاری از کارگزاران نظام دل در گرو همان الگوها دارند، گفت: این همان مسیری است که ما را به ناکجا آباد می‌برد و نخستین ضرورتی که دیده می‌شود یک نقشه راه درست مبتنی بر معارف دین برای رسیدن به اهداف انقلاب است که برای تولید آن حتما ده‌ها سال تلاش حوزه و دانشگاه خاصه دین شناسان را می‌خواهد اما امروز با منظومه فکری امام و رهبری و بزرگان مواجه هستیم که برای ما راهگشاست و در کنار آن 34 سال تجربه و کارهای کارشناسی را داریم که در خدمت فکر و اندیشه می‌گیریم.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری دومین ضرورت را مسئله تجلی تفکر انقلابی در کشور دانست و افزود: این بحث که روز به روز کمرنگ شده است را باید پررنگ کنیم که اگر اینطور شد نگاه به رهبری تغییر خواهد کرد و مردم برای حضور در صحنه دعوت شده و با بازوان پرتوان آنها مشکلات را حل می‌کنیم.

وی تاکید کرد: باید شعارهای انقلاب را سر دست گرفته و در صحنه حاضر بود و گفتمان انقلاب را مطرح کرد و معتقدیم این اقدام تاثیر جدی خواهد گذاشت.

زاکانی ادامه داد: با یک نگاه امیدوارانه به آینده، راه حلی از جنس راه حل‌های بومی برای حل مشکلات داریم که به خوبی روی آنها کار شده است تا در صورت توفیق دوستی‌های جدی مقابل دوستان داشته باشیم و شرایط را به سمتی ببریم که آنچه انقلاب اسلامی از ما می‌خواهد در مقام عمل دنبال کنیم.

زاکانی: نقشه‌ راه باید از دل اسلام بجوشد

همچنین زاکانی در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به تجربه 34 ساله انقلاب اظهارداشت: در شروع انقلاب در دفاع مقدس و صیانت از انقلاب و اسلام حاضر بودیم بنابراین باید توجه داشت اگر به این سمت نرویم آسیب جدی را متحمل می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون دستگاه‌های اجرایی به نقشه راه صحیح مبنی بر رسیدن به اهداف انقلاب کمتر توجه دارند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه نقشه‌ راه باید از دل اسلام بجوشد و مبتنی بر اندیشه‌های امام(ره)، مقام معظم رهبری، مراجع و بزرگان باشد تا در نهایت ما را به اهداف عالی برساند، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «با الگوهای غربی و شرقی نمی‌توان ایران را ساخت بلکه به الگوی اسلامی در این زمینه نیاز داریم».

وی خاطرنشان کرد: تأکید جمع حاضر بر دستیابی و دریافت درست از اسلام ناب و حرکت در مسیر تحقق اسلام ناب در جامعه است تا جامعه اسلامی ساخته شود.

زاکانی با اشاره به حاکمیت و تفکر انقلابی گفت: اگر تفکر انقلابی که جنگ را اداره کرد و در ایام فتنه در صحنه بود حاکم شود نسبت ما با مقام معظم رهبری، مراجع و حوزه‌های علمیه تغییر می‌کند و نسبتی نیست که برخی از مسئولان دارند بنابراین خود را به حوزه‌های علمیه و مراجع محتاج می‌دانیم.

وی یادآور شد: امروز دوره حاکمیت دین است و در واقع پرچمداران دین و کسانی که اسلام را به دست ما رساندند سلسله جلیل روحانیت هستند و ما محتاج آنها هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسیر پیش روی آینده گفت: در مسیری که باید دنبال کنیم باید مشکلات اقتصادی مردم در اولویت مورد توجه قرار گیرد و برنامه درست، گفتمان پیشرفت اسلامی و فرهنگ در اوج اهمیت باشد.

وی اضافه‌کرد: نباید بی‌دقتی کنیم زمانی که به اقتصاد می‌پردازیم فرهنگ را فراموش کنیم زیرا فرهنگ زیرساخت جامعه اسلامی است.

زاکانی با بیان اینکه نوع رفتار ما باید رفتار اخلاقی باشد گفت: باید در این زمینه خود را اصلاح کرده و برنامه‌های خود را ارائه کنیم و به نفی دیگران نپردازیم بلکه به اصول و ارزش‌ها بپردازیم و برنامه عملی برای اداره صحیح جامعه داشته باشیم تا منشور اخلاقی انتخابات تنظیم شود.

آیت‌الله  گرگانی: حل مشکلات مردم جزو سیره اهل بیت(ع) است/ ‌برای موفقیت کاندیداهای اصلح دعا می‌کنم

 

 

آیت‌الله سیدمحمد علی علوی گرگانی نیز در دیدار با علیرضا زاکانی کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری و جمعی از اعضای جبهه حماسه‌سازان اظهار کرد: ارتباط با مراجع تقلید تاثیرات خوبی دارد؛ یکی از اهداف امام خمینی(ره) از انقلاب این بود که روحانیت و سیاست‌مداران با هم در ارتباط باشند زیرا رژیم‌های گذشته دین و سیاست را در تقابل با هم قرار داده بودند.

وی افزود: امروز هم رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید درصدد نزدیکی میان مسئولان و حوزه‌های علمیه هستند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بر اساس روایات اسلامی برای خدمت به جامعه و مردم باید حرص و آز داشت گفت: حل مشکلات، برطرف کردن نیازهای جامعه و حذف مکروهات و ناراحتی‌ها از میان ملت هدف از این شوق خدمت است.

وی ادامه داد: امروز مردم گرفتار مشکلات و گرفتاری‌های مختلفی هستند و اگر به سیره اهل بیت(ع) بنگریم در می‌یابیم که عمده توجه آنها برای شاد کردن مردم از طریق حل مشکلاتشان بوده است.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه لازم است افراد مختلف که احساس اصلح بودن می‌کنند خود را به دیگران معرفی‌کنند گفت: وقتی همه نامزدها برنامه‌هایشان را تشریح کنند آنگاه مردم قدرت انتخاب خواهند داشت و بهترین فرد را بر می‌گزینند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: مراجع و رهبری هیچ گاه رأی خود را آشکار نمی‌کنند تا بر مردم تاثیر بگذارند بلکه ملت خود باید شایستگی و لیاقت افراد را بشناسد و رئیس جمهور را برگزیند؛ شورای نگهبان نیز شایستگی‌های اولیه برای کاندیداها را تشخیص می‌دهد و صلاحیت‌ها را تایید می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر فرد اصلح انتخاب شود دغدغه‌های رهبری و مراجع برطرف می‌شود گفت: وظیفه ما در درجه نخست دعا در حق همه افرادی است که صلاحیت مدیریت کشور را دارند تا جامعه از سرگردانی نجات یافته و اهداف اصیل انقلاب تحقق یابد.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه ایران و قم خانه و کشور امام زمان(عج) هستند عنوان داشت: همان طور که ایشان توجه ویژه‌ای به کشور ما دارند ما نیز باید در راستای تحقق اهداف مورد نظر ایشان تلاش کنیم.

زاکانی در دیدار با امام‌جمعه قم: نیازمند تحولی اساسی در اقتصاد و فرهنگ هستیم/ افق 40 ساله جبهه حماسه‌سازان برای اداره کشور

زاکانی پیش از ظهر دیروز نیز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم با بیان اینکه انتخابات فرصتی بزرگ برای ظهور یک حماسه سیاسی است اظهار کرد: باید اقداماتی در این زمینه صورت گیرد که منشأ تاثیر باشد.

وی افزود: بررسی اقتضائات و نیازهای انقلاب فارغ از تعداد نامزدها باید در اولویت باشد تا انتخابی صحیح صورت گیرد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه گروهی از افراد بر اساس بررسی‌های خود، من را برای نامزدی انتخابات دعوت کرده‌اند، گفت: در نهایت پس از برگزاری چند جلسه تصمیم گرفتم وارد صحنه شوم.

وی ادامه داد: نتیجه این جلسات این بود که در حال حاضر نیازمند هویتی انقلابی، دلبسته به اسلام و روحانیت هستیم و در عمل باید ولایت‌مداری ثابت شده باشد به این ترتیب که در نهایت عقلانیت، حد میانه و وسط را بگیرد و در نهایت موجب شود لبخند بر لبان رهبر معظم انقلاب بنشیند.

زاکانی با اشاره به حقیقت بصیرت به این معنا که از سکوت رهبری هم باید درس گرفت عنوان داشت: وجود جریانی انقلابی و معتقد در صحنه انتخابات ضروری است زیرا رهبر انقلاب هم از برخی افراط و تفریط‌ها گلایه‌مند هستند به همین دلیل جبهه حماسه‌سازان با حضور 35 نفر عضو موسس راه‌اندازی شد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه همه این 35 نفر از ایثارگران انقلاب اسلامی هستند، گفت: جبهه حماسه‌سازان دارای چند نفر سخنگو در رشته‌های مختلف است؛ تلاش اعضا این است که به امر انتخابات کمک کنند و پایه یک جریان منطقی را بنیان نهند که با همه وجود از آرمان‌های امام و انقلاب دفاع کرده و در راستای اهداف نظام فعالیت کند.

وی اضافه کرد: در بحث انتخابات ریاست جمهوری نگاه ما بر پایه فرصت بنا شده است؛ در این نوع رویکرد تلاش برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی یک اصل بوده و حفظ جهت‌گیری اصول‌گرایی هم در اولویت قرار دارد.

زاکانی بیان داشت: اصول‌گرایان موظف هستند در صورت تهدیدات داخلی و خارجی به سمت وحدت پیش بروند و این حکم کلی تا آخرین لحظه ثابت خواهد بود ضمن اینکه احساس می‌کنیم کشور در همه زمینه‌ها به ویژه فرهنگ و اقتصاد نیازمند یک تحول اساسی است.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل کشور در حال حاضر این است که نقشه راه رسیدن به اهداف مطابق با الگوی سبک زندگی اسلامی نیست، گفت: نزدیک‌ترین راه برای رسیدن به این الگو توجه به اندیشه‌های نورانی امام و رهبری است و باید کارهای پژوهشی صورت گیرد به این ترتیب که تلاش کنیم به یک نظام هماهنگ فکری برسیم و این اندیشه را در عرصه‌های مختلف زندگی مردم پیاده کنیم.

وی از تنظیم این برنامه‌ها توسط جبهه حماسه‌سازان طی 15 بخش مختلف خاطرنشان کرد: راه حل مشکلات امروز در پیروی از اندیشه‌های غربی و شرقی نبوده و باید به اسلام ناب و ارزش‌های انقلابی باز گردیم.

زاکانی با تاکید بر پررنگ کردن تفکر بسیجی و جهادی در کشور عنوان داشت: این نوع رویکرد در عین اینکه ارزش‌های گذشته را حفظ می‌کند عقلانیت ویژه‌ای هم در حوزه مشکلات کنونی خواهد داشت و بر همین اساس تغییراتی در نوع نگاه به جامعه و جایگاه علما و مراجع و نیز قدرت حاصل می‌شود.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه نقدهای جبهه حماسه‌سازان بر اساس منشور اخلاقی ویژه‌ای صورت می‌گیرد، تصریح کرد: ما به دنبال اثبات خود هستیم و سعی می‌کنیم بر اساس این مدل رقابت جدید، اهداف و برنامه‌هایمان را به مردم معرفی کرده و در این مسیر معتقدیم همه شعارهای انقلاب را مورد توجه قرار دهیم و اولویت‌بندی‌ها را رعایت کنیم.

وی اقتصاد را فوریت برنامه‌های جبهه حماسه‌سازان دانست و گفت: دستورالعمل‌های فرهنگی مانند رعایت سبک زندگی اسلامی هم در اولویت نخست است.

زاکانی با بیان اینکه انجام کارها توسط کارشناسان خبره در برخی مواقع مورد غفلت قرار گرفته است عنوان داشت: خلق ثروت و توزیع مناسبت آن یعنی عدالت برای ما موضوعیت دارد؛ سعی داریم به جای پرداختن به دیگران و رفتارهای آنها، آسیب‌ها را بگوییم و خود را اثبات کنیم زیرا معتقدیم مشکلات کنونی بن بست ندارند و در صورت اجرای برنامه‌های جهادی و به میدان آوردن مردم می‌توان بر آنها غلبه کرد به همین دلیل برنامه‌ریزی‌های جبهه حماسه‌سازان بر اساس رهنمودهای رهبری و تکیه بر مردم صورت گرفته‌اند و افقی 40 ساله را مد نظر دارد.

آیت‌الله حسینی بوشهری: پیروزی در انتخابات بدون رعایت اخلاق یعنی شکست محض‌/ باید کشور از روزمرگی خارج شود

 

 

 

 

آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری در دیدار با ‌ علیرضا زاکانی و جمعی از بسیجیان استان قم که شامگاه شنبه  برگزار شد با اشاره به فرمایش امام جواد (ع) که فرمودند «اعتماد به خداوند سرمایه و ثمنی است که انسان با آن هر چیزی را می‌تواند به دست آورد و از هر نردبانی بالا رود»، اظهار داشت: این سخن گرانمایه به معنای آن است که اگر کسی به خدا توکل داشته باشد از پیمودن مسیرهای پرپیچ و خم و مشکلات متعدد مأیوس و خسته نخواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه به تبیین وضعیت کشور پرداخت و ابراز داشت: قیام‌هایی که در منطقه صورت گرفت به اعتراف دوست و دشمن از انقلاب اسلامی ایران الگوبرداری شده است و این مسئله نشان می‌دهد که چون انقلاب اسلامی جای خود را در دنیا باز کرده در معرض تهدید و تحریم دشمنان قرار گرفته است و جدای از مشکلات داخلی در مجموع وضعیت کشور ما در دنیا وضعیتی خوب است.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با تاکید بر اینکه در نارسایی‌ها و مشکلاتی که در کشور به وجود آمده مشکلات متعددی همچون تطابق نداشتن عملکرد‌ها با شعارهای مطرح شده به وضوح نمایان است بیان داشت: از دیگر مسائلی که امروز در کشور مطرح است استفاده نکردن بایسته از ظرفیت روحانیت و حوزه‌های علمیه در اداره کشور است، یعنی مجلس و دولت به صورت جدی به دنبال نظام‌سازی نبوده‌اند. نیاز امروز ما نظام‌سازی در ابعاد مختلف نظام است و حوزه و تمام دستگاه‌های نظام در این مسیر قصور داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه هر کسی در انتخابات به پیروزی رسید باید نظام‌سازی را جزء دغدغه‌های اصلی خود قرار دهد ابراز داشت: رئیس جمهور آینده باید کشور را از وضعیت روزمرگی خارج کند و در مدت چهار سال بر اساس مبانی نظام و اسلام به کار و تلاش برای سازندگی و پیشبرد اهداف عالیه نظام و انقلاب بپردازد.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی کشور این است که به جای برنامه سلایق افراد بر کشور حکومت می‌کند، رئیس جمهور آینده باید  فردی باشد که سلیقه‌ها را با برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت عوض کرده و با جدیت مسیر پیشرفت و تعالی کشور را در پیش گیرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی مردم بودند که جنگ را اداره کردند تصریح کرد: تحریم‌ها، تخریب‌ها و بمباران مردم را از صحنه خارج نکرد و خانواده‌ها فرزندان خود را به جبهه فرستادند و شهدای زیادی را نثار نظام و انقلاب کردند، اگر برای مردم درست برنامه‌ریزی شود دوباره می‌توانند حماسه‌ای بزرگ خلق کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید مراقبت کنیم که در برنامه‌های تبلیغاتی دشمنان چه کسانی به عنوان آرمان غرب مطرح می‌شوند افزود: مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که اگر دشمنان از ما تعریف و تمجید کردند باید بررسی کنیم که چه چراغ سبزی در ما دیده‌اند و مراقب باشیم در دام برنامه‌های آنها گرفتار نشویم.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اگر نامزدها پیام روشن انقلاب را به عنوان یک سرمایه بزرگ پاس بدارند چه در انتخابات پیروز شوند و چه نشوند پیروز هستند، چون مردم را به سمت و سوی انقلاب سوق داده‌اند. فرصت انتخابات رویکرد جدیدی به انقلاب است که نقاط قوت را تقویت و نقاط منفی را از بین می‌برد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری افزود: اگر ما در انتخابات در فضایی وارد شویم که برای رسیدن به جایگاه قدرت تمام معیارهای اخلاقی را کنار بزنیم و پیروز شویم در واقع شکست خورده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم این عرصه‌ای که به برکت خون شهدا و رشادت جانبازان به روی ما باز شده را به خوبی قدر دانسته و مردم بهترین‌ها را انتخاب کنند و در نهایت کسی انتخاب شود که ظرفیت لارم برای پذیرش مسئولیت را داشته باشد.