طنز پردازی جدید رییس جمهور ؛ قطعنامه ها کاغذپاره بود و خنثی شد/ هدفمندی ۵ درصد تورم داشت/ بنزین فقط ۲۰۰۰ تومان می شود!

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 7945|23:03 - 1392/02/15
نسخه چاپی

می‌گویند ۴۵ تومان به جیب مردم گذاشته‌ای و ۹۰ تومان از جیب مردم برداشته‌ای. در حالی که من می‌گویم شما این پول را از جیب مردم برداشته‌اید!

انعکاس: محمود احمدی نژاد در  تازه ترین میتینگ شبه تبلیغاتی خود در  آذربایجان غربی سخنانی را بر زبان آورده است که با گفته های قبلی او در تضاد کامل است. وی که مدام در ماههای گذشته از طراحی دشمن برای بر هم زدن اقتصاد و نقش این امر در آشفتگی های بازار سخن می گفت، در واکنش به انتقادات اخیر با لحنی عصبی همه گفته های پیشین خود را پس گرفت و تاکید کرد تحریم ها را خنثی کرده است.

مهمترین محورهای سخنان وی به این شرح است؛

-ملت ایران به تمام تحریم‌ها و گرانی‌ها غلبه خواهد کرد و روسیاهی برای دشمنان خواهد ماند،   البته موانعی وجود دارد که روزی خواهم گفت اما کمتر از پنج ماه بساط بداخلاقی‌ها به فضل‌الهی از ایران جمع می‌شود.

- اگر همه واجدین شرایط یعنی ۵۰ میلیون در انتخابات به صحنه آیند و رییس‌جمهوری با رای بالا در مصدر کار بنشیند چه کسی می‌تواند کارشکنی کند!؟

- از چپ و راست می‌خواهند مانع شوند و همه غربی‌ها و دنباله‌هایشان در داخل زمانی می‌گفتند هدفمندی یارانه‌ها ۵۰ درصد تورم ایجاد می‌کند در حالی که اجرا شد و بیشتر از ۵ تا ۶ درصد تورم به وجود نیامد و امروز همه تحریم‌ها و بازی با بازار ارز را بر سر هدفمندی‌ها خراب می‌کنند و می‌گویند اگر هدفمندی به طور کامل اجرا شود، بنزین هفت هزار تومان خواهد شد. اما اگر هدفمندی صددرصد اجرا شود بنزین بیشتر از دو هزار تومان نخواهد شد و بیش از آن را به جیب مردم خواهیم گذاشت.

 - می‌گویند ۴۵ تومان به جیب مردم گذاشته‌ای و ۹۰ تومان از جیب مردم برداشته‌ای. در حالی که من می‌گویم شما این پول را از جیب مردم برداشته‌اید.

- ۹ هزار میلیارد تومان از این مبلغ از قدیم در قانون بودجه برای نان،‌ برق و شیر و غیره اختصاص داده شده بود و ۳۲ هزارتای بقیه را از مردمی می‌گیریم که مصرف و درآمد بالایی دارند تا به طور مساوی بین مردم تقسیم کنیم. پس کجای این کار اشکال دارد؟

-  اگر تحریم و بازی با بازار ارز را کنار بگذاریم و پروژه هدفمندی را اجرا کنیم، آیا فقیری در کشور باقی خواهد ماند؟ چون افرادی هستند که در ماه شش هزار متر مکعب گاز مصرف می‌کنند؛ البته نوش جانشان اما باید پولش را بدهند. پس کجای این منطق ساده قابل فهم نیست؟

-یارانه‌ها مال مردم است و هیچ‌کس نمی‌تواند یک قران از آن را کم کند

- می‌گویند چرا دولت قطعنامه‌ها را کاغذ پاره خوانده است و الان هم می‌گویم قطعنامه مال سازمان ملل و شورای امنیت بود که خنثی شد و اثر نداشت!!! اما الان چند دولت غربی و آمریکایی بدون قانون اقداماتی می‌کنند که باید برای مقابله با آن کنار هم بایستیم و با طرح اقتصادی و برنامه‌ریزی توطئه‌ها را بشکنیم و پیشرفت کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد