چگونه قبض موبایل را قسطی پرداخت کنیم؟

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 8248|23:28 - 1392/02/16
نسخه چاپی

در حال حاضر کلیه مشترکین تلفن همراه که از خط های دائمی همراه اول استفاده می‌کنند، چه آنهایی که در وضعیت عادی قرار دارند و چه آنهایی که خطشان قطع شده، در صورت داشتن بدهی بالای ۱۰۰.۰۰۰ ریال می‌توانند از طریق پرتال همراه اول و مراکز تلفن ثابت اقدام به تقسیط بدهی خود کنند.

البته باید این افراد به این نکته هم توجه داشته باشند که تنها یک بار در سال امکان پرداخت اقساطی برای هر مشترک وجود دارد.

نکته دیگر آنکه پس از انتخاب این شیوه مشترک تا مدتی با محدودیت‌هایی مواجه می‌شود که از جمله این محدودیت‌ها می توان به قطع سرویسهای GPRS، MMS و رومینگ بین الملل اشاره کرد.

همچنین در این مدت مشترک از نظر سقف مکالمه نیز با محدودیت مواجه خواهد بود و می تواند تا مبلغ ۴۷۰.۰۰۰ ریال برای تلفنهای غیر از کد ۹۱۰ و مبلغ ۱۷۰.۰۰۰ ریال برای کد ۹۱۰ مکالمه کند.

علاوه بر این برای جلوگیری از نقل و انتقال تا پایان اقساط راهکاری با عنوان قطع صوری تقسیط در نظر گرفته شده است که البته ناگفته پیداست که پس از پرداخت آخرین قسط تمام این محدودیتها برطرف شده و مشترک به شرایط عادی باز می گردد.

در این میان پس از قسط بندی بدهی کاربر، در صورتی که تلفن مشترک قطع شده باشد با پرداخت اولین قسط به صورت خودکار وصل خواهد شد.

البته پس از قسط بندی درصورت عدم پرداخت قسط برای اولین بار خط ۳ روز پس از سررسید قسط قطع خواهد شد. در این وضعیت اگر قسط مربوطه پرداخت شود خط بدون مراجعه حضوری پس از ۲۴ ساعت مجدداً وصل خواهد شد.

اما چنانچه مشترکی تا سر رسید قسط بعدی نیز به پرداخت اقساط و وصل خط خود اقدام نکند، سه روز پس از سررسید قسط مورد نظر، خط مشترک " قطع تسویه حساب اقساط" می‌شود و در این شرایط مشترک از وضعیت تقسیط خارج و مانده بدهی اقساط مجدداً به صورتحساب مشترک برمی گردد.

همچنین کلیه محدودیتهای اعمال شده بابت تقسیط حذف و به وضعیت نرمال باز می گردد. در چنین شرایطی مشترک می تواند برای وصل خط خود به مراکز تلفن ثابت (مراکز استانها) مراجعه و با پرداخت مبلغ بدهی کامل خط خود را مجددا فعال کند.

مشترکان همراه اول می توانند با مراجعه به سایت این شرکت و مراکز تلفن ثابت نسبت به قسط بندی بدهی خود اقدام کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد