جلال طالبانی به زندگی برگشت

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 8255|23:33 - 1392/02/16
نسخه چاپی

منابع نزدیک به تیم پزشکی رئیس جمهور عراق خبر داده‌اند وی پس از چندین ماه در حالت کما بودن به زندگی بازگشته است.

 به گزارش فارس، منابع غیر رسمی نزدیک به تیم پزشکی مسئول سلامت و درمان جلال طالبانی، رئیس جمهور عراق گفته‌اند او از حالت کما خارج شده است.

با این حال، هیچ منبع رسمی تاکنون این خبر را تأیید نکرده است.

طالبانی در اواسط ماه دسامبر پس از سکته به بیمارستانی در بغداد انتقال یافت. وی چند روز بعد برای درمان‌های پزشکی بیشتر به آلمان فرستاده شد.

کمتر از یک هفته بعد، برخی رسانه‌ها ادعا کردند آقای طالبانی پس از سکته، در بیمارستانی در بغداد در گذشته است. علی‌رغم این، دفتر ریاست جمهوری عراق این گزارش‌ها را تکذیب کرده و گفت: «این گزارش‌ها صحت ندارند و وی در شرایط پایدار (از نظر پزشکی) قرار دارد.»

در همین حال، «هیرو احمد ابراهیم»، همسر آقای طالبانی در رأس هیئتی بلندپایه روز یکشنبه وارد تهران شد.

بازدید «هیرو احمد ابراهیم» که سرپرستی هیئتی بلندپایه از «اتحادیه میهنی کردستان» را به عهده دارد بنا به دعوت رسمی دولت ایران صورت می‌گیرد.

قرار است هیرو ابراهیم چندین دیدار با مقامات ارشد ایرانی داشته باشد و با آنها درباره روابط دو جانبه و تحولات منطقه گفت‌وگو کند.

تاکنون جزئیات بیشتری از اهداف خاص این دیدار و برنامه‌های آن افشا نشده است.

هنگامی که رئیس جمهور عراق در ماه دسامبر در بیمارستان بستری شد، تقریباً تمامی مقامات بلندپایه ایران با بانوی اول عراق و سایر مقامات این کشور تماس گرفتند تا از شرایط سلامت آقای طالبانی با خبر شده و به بغداد کمک‌های پزشکی و سایر کمک‌های مورد نیاز را ارائه کنند.

ناظران معتقدند بهبود آقای طالبانی که نماد کردهای عراق در دولت این کشور است، تأثیرات مثبت به‌سزایی بر کاستن از ناآرامی‌های ادامه‌دار طایفه‌ای و قومی در عراق خواهد داشت.