مسکو: اسرائیل حق ندارد به بهانه تامین امنیت خود، به سوریه حمله کند

کد خبر: 8287|08:38 - 1392/02/17
نسخه چاپی
مسکو: اسرائیل حق ندارد به بهانه تامین امنیت خود، به سوریه حمله کند
دبیر شورای امنیت روسیه تاکید کرد که اسرائیل حق ندارد به بهانه تامین امنیت خود، امنیت سوریه را از بین برده و به این کشور حمله هوایی می‌کرد.

خبرگزاری فارسبه نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "نیکولای پاتروشیف" دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد که حمله هوایی اسرائیل به سوریه باعث تشدید وخامت اوضاع در منطقه شده است.

پاتروشیف امروز در کنفرانس مطبوعاتی بعد از دیدار خود با "الکساندر لوکاشنکو" رئیس‌جمهوری بلاروس در مینسک گفت: باید به روش سیاسی-دیپلماتیک بازگشت و تنها از این طریق می‌تواند اوضاع در منطقه خاورمیانه را حل و فصل نمود.

دبیر شورای امنیت روسیه افزود: احتمالا مقامات اسرائیلی تصور می‌کنند که با حمله هوایی به خاک اسرائیل امنیت خود را تامین کرده‌اند، ولی آنها باید به این مسئله واقف باشند که نمی‌توان با ضربه زدن به امنیت دیگران، امنیت خویش را تامین کرد. این اقدام اصلا درست نیست، برای اینکه در حمله اسرائیل به حومه دمشق، نه تنها نظامیان سوری، بلکه تعداد زیادی از مردم غیرنظامی هم کشته شده‌اند.

"الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه نیز پیشتر با ابراز نگرانی از عواقب حمله هوایی اسرائیل به خاک سوریه، اعلام کرد که نشانه‌هایی از آماده سازی شرایط جامعه جهانی برای دخالت نظامی در مناقشه سوریه دیده می‌شود که بسیار نگران کننده است.