پایگاه خبری تحلیلی امروله21:33 - 1400/01/17
رئیس سابق شورای شهر صحنه :

انتخاب اصلح در شورای اسلامی شهر و رستا باعث آبادانی می شود

پایگاه خبری امروله : رئیس سابق شورای شهر صحنه گفت : مردم برای آبادانی و پیشرفت شهر و روستا باید تعصبات قومی و قبیله ای و ... را برای انتخاب اعضای شورا کنار بگذارند.

مهدی مرادی در گفتگو با امروله ،درخصوص اهمیت شوارهای اسلامی شهر و روستا عنوان کرد : حوزه فعالیت شوراهای شهر و روستا به صراحت در قانون اساسی آمده است که شورای اسلامی شهر در پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی ، اقتصادی ، عمرانی ، بهداشتی، فرهنگی ، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری با مردم با توجه به مقتضیات محلی اداره امور هر شهر صورت می گیرد.

 

وی در ادامه اشاره ای به ویژگی های یک شورای شهر موفق داشت و تصریح کرد : اتحاد بین اعضای شورای شهر یک مولفه مهم برای موفق بودن است چراکه اعضا پس از انتخاب شدن بدون در نظر گرفتن مسائلی که باعث تفرقه خواهد شد همدل و همگام شوند تا در طی چهار سال خدمت خود بتوانند امورات زندگی شهروندان را تسهیل نمایند.

 

مرادی خاطر نشان کرد : شوراها در دوران جوانی خود به سر می برند و در حال تکامل هستند ، پس از برگزاری پنج دوره از انتخابات شورای اسلامی قوانین دست و پا گیر مدیریت شهری که قدرت عملیاتی کردن آنها از مجموعه شهرداری و اعضای شورا می گیرد باید اصلاح شوند.

 

وی با اشاره به اینکه عملکرد شوراها تاکنون در حد انتظار نبوده است تشریح کرد : هم اکنون پس از گذشت چند دوره مدیریت شهری بر اساس قانون اساسی به شوراها سپرده شده است هنوز شوراها به آن کارآمدی که مورد انتظار است دست یافته است و نیاز به کار بیشتر دارد.

 

 

مرادی یادآور شد : مردم برای آبادانی و پیشرفت شهر و روستا باید تعصبات قومی و قبیله ای و ... را برای انتخاب اعضای شورا کنار گذاشته و افرادی را انتخاب کنند که از دانش و تجربه کافی در عرصه های فرهنگی ، اجتماعی ، هنری ، ورزشی و ... برخوردار باشند.

 

عضو شورای اسلامی سابق شهر صحنه گفت: یکی از دلایل ناتوانی شوراها می‌توانند انتخاب نادرست و به نام بجای اعضای شورای شهر و روستا باشد بنابراین مردم باید به سرنوشت شهر و روستای خود اهمیت داده و فرد اصلح را انتخاب کنند تا شاهد آبادانی هر چه بیشتر شهر و روستای خود باشند.