پایگاه خبری تحلیلی امروله10:29 - 1400/02/12

اعطای وام ۵۰ میلیون تومانی به کارفرمایان برای اشتغال هر مددجو

مدیر کل کميته امداد امام خمینی(ره) کرمانشاه گفت: کمیته امداد به ازای به کار گرفتن هر مددجو در شرکت ها و کارگاه‌ها ۵۰ میلیون تومان وام بدون بهره به کارفرمایان اعطا می کند.

به گزارش امروله ،محسن رخصی در گفتگو با خبرنگارمرصاد، یکی از فعالیت‌های مهم مجموعه کمیته امداد را طرح توانمندسازی خانواده‌های نیازمند و مددجو دانست و اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۲۲۵ میلیارد تومان تسهیلات ایجاد شد.

مدیر کل کميته امداد امام خمینی(ره) کرمانشاه افزود: بر این اساس نسبت به سال ۹۸ حدود ۳۰ درصد رشد داشتیم که طبق گزارش ماهیانه کمیته امداد استان رتبه دوم کشور را از آن خود کرد.

وی خاطر نشان کرد: امسال با توجه به شعار سال یک کارگروه تشکیل دادیم و مصداق این فرمایشات مقام معظم رهبری را توجه به اشتغال خانواده های تحت پوشش می دانیم و به همین منظور برنامه ریزی خواهیم کرد تا در حوزه اشتغال کارهای خوبی انجام بگیرد.

رخصی بیان داشت: اگر بتوانیم در حوزه اشتغال برای خانواده ها کار انجام دهیم بزرگترین خدمت به آنها است و می توانند هزینه های زندگی و معیشت خود را تامین کنند.

وی اظهار داشت: متاسفانه ایجاد اشتغال‌ در کرمانشاه به دلیل عدم فرهنگ کار، بسیار مشکل است و جوانان کرمانشاهی بجای استفاده از منابع خدادادی برای درآمدزایی به دنبال میزنشینی و کار اداری هستند لذا وظیفه همگانی است که کمک کنیم تا روحیه کار و تلاش را در مردم استان بالا ببریم.

مدیر کل کميته امداد امام خمینی(ره) کرمانشاه افزود: یکی از برنامه های حمایتی کمیته امداد در زمینه اشتغال، کاریابی برای خانواده های تحت پوشش است و به این منظور با کارگاه‌ها و شرکت ها رایزنی های لازم بعمل آمده که آن‌ها را بکارگیری کنند.

وی ادامه داد: کمیته امداد نیز به ازای به کار گرفتن هر مددجو در این شرکت ها و کارگاه‌ها ۵۰ میلیون تومان وام بدون بهره به کارفرمایان اعطا می کند.

وی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ بنا داریم حداقل برای ۱۰ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش اشتغال ایجاد کنیم.