پایگاه خبری تحلیلی امروله13:01 - 1400/03/04

قانون اساسی الزام دارد شورای نگهبان درباره تایید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری تصمیم گیرنده است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون اساسی الزام دارد شورای نگهبان درباره تایید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری تصمیم گیرنده است.

به گزارش امروله ،محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگارمرصاددرباره معیارهای انتخاب ریاست جمهوری اظهار داشت: مردم فردی را انتخاب کنند که دارای اخلاق و پاکدستی باشد و در بی اخلاقی و عدم پاکدستی سوابق مثبتی نداشته باشد همچنین مردم از وی وعده های دروغ نشنیده باشند زیرا در این صورت در آینده اتفاقات خوبی رخ نخواهد داد.

وی افزود: کاندیدای ریاست جمهوری باید دارای روحیه انقلابی باشد در واقع افرادی که به غرب و کشورهای استکباری و استعماری چشم دوخته اند نمی توانند به ما کمک کنند و کشور را معطل می کنند زیرا همه نگاه آنها به خارج از کشور است و در داخل ظرفیت‌های درونی را نمی‌بینند بر همین مبنا اتفاق مثبتی برای مردم رخ نخواهد داد. رشیدی گفت: نیازمند نگاه انقلابی هستیم، یعنی داشتن نگاهی درون زا که فرصت‌ها، امکانات و منابع انسانی ارزشمند کشور را ببیند و در مسیر به‌کارگیری و شکوفایی آنها همه تلاش خود را مبذول کند.

وی عنوان کرد: مردم فردی را انتخاب کنند که با فساد و شبکه های رانتی در کشور مبارزه کند، فردی که در دستگاه اجرایی دستهای آلوده را قطع و ریشه های فساد را خشک کند تا منابع کشور حفظ و با سرعت بیشتری به کار گیری شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:مردم گفتمان هایی که قبلا به آن رای داده اند اما نتیجه نگرفته اند را ادامه ندهند.

رشیدی تصریح کرد: در کشور  برخی ادبیات های سیاسی، نگرشها و گفتمانهایی داشتند که کشور را معطل کردند و فرصتها را از بین بردند پس اگر دوباره به آنها رای دهیم همان گفتمان را تقویت کرده و اتفاقات گذشته رخ خواهد داد.

وی با تاکید بر ضرورت داشتن نگاهی رو به جلو افزود: مردم فردی را انتخاب کنند که دنبال فرصت های جدید و شکوفایی استعدادهای داخل کشور باشد زیرا مردم با انتخاب درست کشور را با سرعت بالایی در مسیر توسعه قرار می دهند.

رشیدی درباره رد صلاحیت شدگان گفت: مردم آگاه هستند و می‌فهمند اگر فردی با تحریک، جامعه را به سمتی پیش ببرد بحث غرض شخصی مطرح است و دنبال خیر و صلاح مردم نیست.

وی عنوان کرد: تجربه فتنه ۸۸ به ما آموخت که مردم اجازه نخواهند داد دوباره این فتنه ها نمودار شود و آن را نخواهند پذیرفت.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامي خاطرنشان کرد: افراد کاندید شده باید بدانند در قانون اساسی، شورای نگهبان جایگاه ویژه ای دارد و  مسئولیت تایید صلاحیت به عهده آن است.

رشیدی گفت: شرط لازم برای فرد کاندیدای ریاست جمهوری این است که اول شورای نگهبان را به طور کامل پذیرفته باشد چه در مورد وی نظر مثبت دهد و چه عدم احراز و رد صلاحیت باید آن را بپذیرد در غیر اين صورت نباید به عنوان کاندید حضور یابد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامي خاطرنشان کرد: قانون اساسی الزام دارد شورای نگهبان درباره تایید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری تصمیم گیرنده است.