پایگاه خبری تحلیلی امروله13:43 - 1400/04/08

برخورد با خودروهای پلاک مخدوش و فاقد پلاک درکرمانشاه تشدیدمی‌شود

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: برخورد با خودروهای پلاک مخدوش و فاقد پلاک در کرمانشاه تشدید می‌شود.

به گزارش امروله ،ضل الله شیری در گفتگو باخبرنگار مهربا اشاره به طرح ویژه برخورد با خودروهای پلاک مخدوش و فاقد پلاک در کرمانشاه، اظهار کرد: پلیس با متخلفان در این زمینه به صورت جدی برخورد می‌کند.

وی افزود: در پی ابلاغ محدودیت و ممنوعیت تردد ناشی از شیوع ویروسکرونابرخی از رانندگان متخلف و هنجارشکن، برای فرار از ثبت جریمه‌ها اقدام به دستکاری در ارقام و اعداد پلاک و مخدوش کردن آن و استفاده از پلاک سایر وسایل نقلیه و یا به صورت فاقد پلاک به صورت غیرمجاز تردد می‌کنند که برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی متخلفان از این قانون به ۶ ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه تصریح کرد: مخدوش کردن و دستکاری پلاک جرم است و و پس از اعمال قانون توسط گروه‌های گشتی، وسیله نقلیه متخلف توقیف و راننده خاطی پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی می‌شود.

شیری در خصوص برخورد با تردد خودروهای فاقد پلاک در کرمانشاه، خاطرنشان کرد: برابر ماده ۲ آئین نامه راهنمایی و رانندگی هر وسیله نقلیه‌ای باید دارای پلاک باشد و رانندگی با وسیله نقلیه‌ای که پلاک نداشته باشد ممنوع است و در صورت تردد این گونه خودورها ضمن اعمال قانون به پارکینگ منتقل می‌شوند تا تکلیف پلاک مشخص شود.

کد خبر