پایگاه خبری تحلیلی امروله12:36 - 1400/04/31

قیمت نان و آرد در کرمانشاه افزایش نداشته است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: قیمت نان و آرد در این استان در سال ۱۴۰۰ افزایش نداشته است.

به گزارش امروله ،ماشاالله ارویسی در گفتگو باخبرنگار مهراظهار کرد: قیمت نان و آرد در سال ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه افزایش نداشته و سال ۹۹ افزایش قیمت اعمال شده است.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۰ هزار تن گندم در استان کرمانشاه خریداری می‌شود، افزود: تا تاریخ ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰، ۳۰۰ هزار و ۸۵ تن گندم توسط غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه خریداری شده و این مقدار روزانه در حال افزایش است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: قیمت نان‌های یارانه‌ای نوع یک به ترتیب، نان لواش به وزن ۴۵۰ گرم یک هزار تومان، نان سنگک به وزن ۱۲۵ گرم ۳۰۰ تومان، نان تافتون به وزن ۲۰۰ گرم ۴۰۰ تومان و نان بربری به وزن ۳۸۰ گرم ۷۰۰ تومان بوده و نان‌های یارانه‌ای نوع ۲ به ترتیب نان لواش به وزن ۱۰۵ گرم ۳۰۰ تومان، نان سنگک به وزن ۴۵۰ گرم یک هزار و ۵۰۰ تومان، نان تافتون به وزن ۲۰۰ گرم ۶۰۰ تومان و نان بربری به وزن ۳۸۰ گرم یک هزار تومان است.

وی ادامه داد: قیمت انواع نان بر اساس نوع و وزن آن تفاوت داشته و قیمت نان یارانه‌ای نوع یک از ۳۰۰ تومان تا یک هزار تومان و نان یارانه‌ای نوع ۲ از ۳۰۰ تومان تا یک هزار و ۵۰۰ تومان است.

ارویسی با بیان اینکه میزان مصرف نان در استان کرمانشاه از میانگین کشوری بیشتر است، افزود: در این استان سرانه مصرف نان به ازای هر نفر هشت کیلوگرم است که به میزان مورد نیاز در سطح شهر توزیع می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه تصریح کرد: این استان قطب تولید کننده گندم در کشور بوده و به صورت میانگین سالانه به ۱۳ استان گندم صادر می‌کند.

وی افزود: نظارت و بازرسی وظیفه اداره کل غله و خدمات بازرگانی نبوده ولی در صورت مشاهده تخلفاتی همچون قاچاق آرد در خارج از شبکه توزیع، سهمیه آرد ضبط و به تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه تحویل داده می‌شود.