پایگاه خبری تحلیلی امروله13:12 - 1400/05/10

تصویب روز ملی کرمانشاه نقطه عطفی در تاریخ کرمانشاه خواهد بود

استاندار کرمانشاه گفت: ثبت روز ملی کرمانشاه در شورای فرهنگ عمومی یک نقطه عطف در تاریخ کرمانشاه خواهد بود.

به گزارش امروله ،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، هوشنگ بازوند امروز یکشنبه در یکصد و بیستمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه اظهار داشت: ثبت روز ملی کرمانشاه در شورای فرهنگ عمومی یک نقطه عطف در تاریخ کرمانشاه خواهد بود.

استاندار کرمانشاه افزود: البته امسال مقداری فرصت کم بود و نتوانستیم روز ملی کرمانشاه را آنچنان که باید و شاید مردمی کنیم.

وی ضمن تقدیر از فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) جهت دعوت از سردار سلامی و سخنرانی ایشان در روز ملی کرمانشاه، خاطر نشان کرد: زمانی روز ملی کرمانشاه برای ما فرصتی است که مردم پای کار باشند و مسئولین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در این روز بتوانند با تخفیفات ویژه به مردم ارائه خدمت کنند.

بازوند تقارن ثبت جهانی اورامانات با پنجم مردادماه و روز ملی کرمانشاه را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: در این روز اورامانات با حضور ۱۳۹ کشور جهان در چین ثبت جهانی و در دنیا معرفی شد و این شیرینی این روز را دو چندان کرد.

استاندار کرمانشاه گفت: شورای فرهنگ عمومی بیشتر به کارهای خاص می پردازد این در حالی است که باید به موضوعاتی که در کف جامعه وجود دارد و مردم به آن عکس العمل نشان می دهند آن را به فرهنگ تبدیل می‌کنند بپردازد.

وی ادامه داد: کار فرهنگی را نباید به پول وصل کنیم کما این که پس از انقلاب پول کمی هزینه کارهای فرهنگی نکردیم اما اینکه چقدر جواب داده مهم است.

بازوند افزود: همانطور که مستحضر هستید حدود ۹ سال است که بدون تصفیه آب سد گاوشان به کرمانشاه منتقل و در اینجا کلرزنی می شود امسال هزار لیتر اضافه کردیم اما می‌بینیم سریع در فضای مجازی عنوان می‌کنند که از این آب نخورید با فاضلاب مخلوط است، چرا باید مردم چنین عکس‌العمل‌هایی را نشان دهند، اینجاست که فرهنگ عمومی باید رسیدگی به این موضوعات را در دستور کار خود قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت بدو ورود به پیک پنجم کرونا در استان اشاره کرد و گفت: پيک پنجم كرونا در كشور از شرق استان شروع شد و در حال حاضر به منطقه غرب كشور رسيده و استان كرمانشاه نيز در ابتدای شروع پيك پنجم قرار گرفته است.

بازوند بیان داشت: امروز روند بستری ها در استان يک روند صعودی را نشان می دهد و امروز ۱۲۵ نفر بستری داریم.

وی اظهار داشت: اگر اين روند ادامه داشته باشد در ۲ هفته آينده با افزايش تعداد فوتی ها روبرو خواهيم شد، لذا ضروری است هم استانی ها با جديت پروتكل ها و شيوه نامه های بهداشتی را رعايت کنند.

بازوند در خصوص روند تزریق واکسن در استان نیز گفت: متاسفانه در رابطه با تزریق دوز دوم واکسن از میانگین کشوری عقب هستیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر برای ۱۶ درصد مردم دوز اول تزریق شده است اما هنوز دوز دوم را دریافت نکرده اند این در حالی است که اصل تزریق دوز دوم است.

وی همچنین بیان داشت: متاسفانه بسیاری از مردم نسبت به تزریق واکسن ممانعت می کنند و اینجا شورای فرهنگ عمومی باید وارد عرصه شده و روشنگری کند.

استاندار کرمانشاه از مسئولین ذیربط خواست تا سهم واکسن استان را اضافه کنند.