پایگاه خبری تحلیلی امروله17:51 - 1400/05/11

۴۰درصد از باغات شهرستان با تنش آبی مواجه هستند

فرماندار شهرستان صحنه گفت:: شهرستان صحنه با وجود ۸۰۰۰ هزار هکتار باغ بیشترین سهم باغات در استان را به خود اختصاص داده است که از این میزان ۳۵۰۰ هزار هکتار وضعیت حاد دارند و بیشتر این باغات در سه دهستان خدابنده لو،حر و کندوله است.

به گزارش امروله ،دومین جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان صحنه به ریاست علیرضاحیدری فرماندار و سایر اعضاء با محوریت تنش آبی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزارشد.

 

?علیرضا حیدری فرماندار صحنه  در این  جلسه با تاکید بر اینکه قصور و کم کاری هیچ مدیری در بحث آب  قابل گذشت نیست، تصریح کرد:  دستگاه های اجرایی شهرستان در ارتباط با تنش آبی از تمامی ظرفیت های خود در جهت کاهش مشکلات آبی در شهرستان بکار گیرند.

 

 حیدری خاطر نشان کرد: شهرستان صحنه با وجود ۸۰۰۰ هزار هکتار باغ  بیشترین سهم باغات در استان  را به خود اختصاص داده است که از این میزان ۳۵۰۰ هزار هکتار وضعیت حاد دارند و بیشتر این باغات در سه دهستان خدابنده لو،حر و کندوله است.

 

فرماندار صحنه خواستار پیگیری ویژه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهت اختصاص تانکر سیار برای کمک به آبرسانی باغات این شهرستان شد و افزود: با الویت قرار دادن باغات در معرض آسیب از مردم نیز کمک بگیرند.

 

حیدری خواستار جلوگیری از هدررفت آب در روستاها شده و با اشاره به سوء استفاده ها از سوی برخی از سودجویان اظهار کرد: باید با مدیریت صحیح جلوی هر گونه بهره برداری برای این افراد را گرفته و در مسائل اجرایی و اعمال تصمیمات و پاسخگویی به مردم انعطاف بیشتری به خرج داده تا بتوانیم با موفقیت از این مسائل عبور کنیم.

 

وی از اقدامات صورت گرفته در بحث  کشت برنج ابراز رضایت کرد و اظهار داشت: کسانی هم  هستند که به قانون تمیکن نکردند و با کشت مجدد برنج باعث مشکلاتی برای کشاورزانی در منطقه شده اند که می بایست  با این افراد به صورت جدی برخورد شود و خاطیان امربه دستگاه قضایی معرفی گردد.

 

حیدری در پایان گفت: گزارشاتی مبنی بر حفاری های غیر مجاز در بستر رودخانه گاماسیاب  به ما رسیده است و امور آب را موظف نمود که به این امر رسیدگی شود و با خاطیان برخورد شود.